Novos materiais, tecnoloxías futuristas e innovadores procesos de fabricación. Fira de Barcelona quere dar cabida aos logros que a ciencia e a tecnoloxía conseguen ano tras ano, para presentarllos á industria e potenciar a chamada “cuarta revolución industrial”, a que vén da man da transformación dixital. Do 2 ao 6 de outubro, o recinto de Fira na Gran Vía de L ‘Hospitalet de Llobregat alberga oito eventos simultáneos nun salón que nace para ser de referencia entre as empresas industriais, e que se celebrará anualmente.
O cambio tecnolóxico avanza á présa e de forma exponencial, e demóstrao o feito, por exemplo, de que o que podiamos facer cun teléfono móbil hai dez anos está moi lonxe do que poderemos facer dentro de dez máis. A mentalidade dos empresarios industriais, non obstante, non está acostumada a este cambio tan rápido. Polo menos así o ve Salvador Tasqué, director de Negocio Propio de Fira, quen ten como obxectivo crear unha plataforma, a Barcelona Industrial Week, que impulse ao sector. “A Nosa industria é moi local, e as posibilidades que ofrece a cuarta revolución industrial son unha boa oportunidade para o cambio”, asegura.
Para alcanzar a revolución dixital, a Barcelona Industrial Week traza un percorrido por todo o proceso, dende a idea do produto ata a súa fabricación e comercialización, pasando polas posibilidades que ofrece a conectividade a Internet. Así, os visitantes, uns 50.000 segundo as previsións dos organizadores, serán capaces de ver cos seus propios ollos o que ofrecen as novas tecnoloxías en cada segmento do desenvolvemento dun produto. O macro salón ocupa case 70.000 metros cadrados e ten 1000 expositores.
O último
Na Barcelona Industry Week participan 850 relatores, entre profesores, empresarios, científicos… Un deles ten un moi bo sentido do humor e sabe facer algúns acenos moi expresivos, a pesar de que non é humano. Trátase de Sophie, un robot humanoide fabricado pola empresa Hanson Robotics que fala sobre as vantaxes da converxencia da intelixencia artificial e a robótica con outras tecnoloxías emerxentes. Sophia é tan real que ata foi ao coñecido programa da televisión estadounidense dirixido polo cómico Jimmy Fallon.
Entre outros relatorios que situarán á industria no medio dos debates sobre innovación está a de Mikko Hyppönen, un experto en ciberseguridade que centrará a súa intervención nos perigos dos obxectos conectados a Internet, un debate sobre a moeda virtual bitcoin, ou a intervención de Carlos García-Galán, un astronauta da NASA nacido en Málaga que tratará sobre a implantación das novas tecnoloxías no espazo.
O peso da química
Na industria española, o sector químico ten un peso relevante. Está integrado por máis de 3000 empresas, representa o 12,6% do PIB industrial, e supón unha cifra de negocio de 59.391 millóns de euros, o 44,4% dos cales xorden das empresas da provincia de Barcelona, segundo datos da Federación Empresarial da Industria Química Española (FEIQUE).
O salón sobre produtos químicos Expoquimia, un evento trianual que leva máis de cincuenta anos celebrándose en Fira, está consolidado coas súas 18 edicións, e é unha das principais atraccións da Barcelona Industrial Week. Reúne a preto de 400 empresas, entre elas BASF, Repsol ou Siemens. No salón hai novidades sobre sistemas dixitais para a depuración e reutilización da auga ou sistemas para a captura de CO2, ademais dun espazo dedicado á biotecnoloxía industrial.
Expoquimia incluirá, por segunda vez, o certame Smart Chemistry, Smart Future, co que a patronal química quere impulsar a innovación. Todo iso irá acompañado polos debates e reflexións de máis de 30 relatores no World Chemical Summit e o World Congress of Chemical Engineering, eventos tamén incluídos na semana industrial en Barcelona.
Os dous eventos que acompañan a Expoquimia dende hai anos son Equiplast e Eurosurfas. O primeiro, centrado no sector do plástico, ten como obxectivo destacar as vantaxes deste produto nos procesos industriais, e insistirá na necesidade de minimizar o seu impacto ambiental. O sector do plástico conta con máis de 1200 empresas e representa preto do 19% da cifra de negocio da industria química.
Eurosurfas, por outra parte, é o salón que reúne as empresas de tratamento de superficies. O evento chega á 26ª edición, e reunirá 62 expositores dun sector no que as empresas son familiares nun 90%. Esta característica non foi non obstante un impedimento para que as compañías do plástico apostasen pola innovación, por exemplo con superficies autolimpantes ou antibacterias, respondendo ás demandas hixiénicas e ambientais dos clientes.
Aínda que o sector químico ten moito peso local, o salón organizado por Fira de Barcelona non só pretende responder á demanda das empresas e clientes españois, senón que quere incidir no aspecto máis internacional. As exportacións das químicas españolas van á alza: supuxeron o ano pasado 32.473 millóns de euros e, aínda que foron un 2,1% menor que o ano anterior, as vendas a outros países teñen un crecemento acumulado, dende 2007, do 41,9%.
Con todo, os organizadores do evento aseguran que para ampliar os horizontes de expansión internacional e de crecemento económico (o sector prevé un crecemento do 4,5% en 2030), a irrupción das novas tecnoloxías na industria non pode deixarse de lado. “Apostamos por reunir os nosos grandes eventos industriais co fin de axudar a promover a innovación nos procesos de fabricación e apoiar ás empresas na súa transición tecnolóxica cara a unha produción máis eficiente, sustentable e competitiva”, engade o director xeral de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga.
O investimento que fixo en 2016 o sector químico representou o 24,9% do total do sector industrial. Tasqué asegura que os industriais apostan pola innovación, e cita un estudo do World Economic Forum que mostra que os executivos das empresas están convencidos que a revolución tecnolóxica chegará, e que nuns anos veremos, por exemplo, un coche producido totalmente por unha impresora 3D. Esta tecnoloxía será precisamente a protagonista dun dos eventos da semana, o IN(3D)USTRY, que contará con 44 relatores e 55 expositores para discutir sobre as necesidades de sectores tan variados como a aeronáutica, o comercio ao detalle ou a saúde.
Para impulsar a transformación dixital, o Barcelona Industrial Week acolle tamén o evento Internet of Things Solutions World Congress, que presenta as novidades en obxectos domésticos ou coches conectados a Internet. “O IoT é a solución a moitos sectores, dende o automobilístico ao da agricultura: agora, con sensores conectados a Internet, pódese predicir por exemplo as xeadas nos campos froiteiros, e previlas”, explica Roger Bou, director deste salón.
(Fonte: El País)