Os progresos tecnolóxicos e o interese cada vez maior por empregar fontes de enerxía alternativas avivaron a lapa dos vehículos eléctricos (VE). En 2017 vendéronse en todo o mundo preto de 1,3 millóns de VE, o que supón un aumento das vendas do 57% en comparación coas do ano anterior.
Esta tendencia alcista non mostra visos de cambio, así que é necesario abordar con celeridade certas ineficacias dos VE. Así, o proxecto financiado con fondos europeos JOSPEL traballou co obxectivo de reducir a enerxía que empregan os VE para garantir a comodidade dos seus pasaxeiros.
Os sistemas de calefacción, ventilación e aire acondicionado actuais reducen a autonomía dos VE en ata un 25%. Isto débese a que os motores e as baterías dos VE non crean calor do mesmo modo que os motores de combustión interna dos vehículos tradicionais. O obxectivo de JOSPEL foi desenvolver un sistema novo e eficiente de climatización que aproveite mellor a xestión do control de temperaturas no interior dun VE. Para logralo, desenvolvéronse tecnoloxías innovadoras baseadas en dúas teorías científicas, os efectos Joule e Peltier.
No proxecto aproveitáronse os principios do efecto Joule para lograr un sistema de calefacción máis eficaz. Denominado tamén como a lei de Joule, o efecto describe a velocidade á que unha corrente eléctrica se converte en enerxía térmica ao atravesar un circuíto. A calefacción radiante do efecto Joule logra a mesma impresión de calor no interior dun automóbil que unha aplicación de calefacción convencional a tres graos Celsius máis de temperatura. A importancia de mesmo un grao máis faise aparente cando se constata que un descenso dun grao Celsius de Temperatura supón un aforro de enerxía do 6%.
O sistema de refrixeración do proxecto, por outro lado, baséase en tecnoloxía de células Peltier. Segundo o efecto Peltier, cando unha corrente eléctrica flúe a través dun circuíto composto por dous metais distintos, unha unión quéntase mentres que a segunda se arrefría. Os sistemas que se serven das células Peltier permiten aforrar combustible e emiten menos gases de efecto invernadoiro que outras tecnoloxías comparables. Tamén son máis lixeiras, eficaces e custan menos que os investidores de bomba de calor.
Fitos alcanzados
Os dous fenómenos aproveitáronse enormemente no proxecto e o equipo responsable alcanzou varios fitos significativos en canto a redución do consumo enerxético. O seu sistema de calefacción baseado no efecto Joule consume un 30% menos de enerxía. No mesmo sentido, o sistema de refrixeración baseado en células Peltier permitiu aforrar ata un 25% de enerxía. Tamén se logrou unha redución do 12% no consumo da batería grazas á xestión optimizada da temperatura. Ademais, as melloras na xestión da temperatura doutros compoñentes do VE, as tecnoloxías de condución ecolóxica, unha redución do peso da cabina e un illamento maior permitiron lograr aforro adicional do 12% nestes ámbitos.
Tras a súa finalización este ano, JOSPEL (Low energy passenger comfort systems based on the joule and peltier effects) ofrecerá á industria dos VE os seus sistemas de calefacción e refrixeración. Outras innovacións a aproveitar inclúen baterías máis lixeiras e eficientes, sistemas e módulos mellorados de vidrado, recolección de enerxía e desconxelación e comunicacións informáticas mellores. JOSPEL xa espertou o interese de empresas dedicadas aos plásticos, a automoción e a enerxía.
(Fonte: Cordis)