Unha revolucionaria batería permitirá a coches eléctricos percorrer 600 km sen recargar

Investigadores do departamento de Química e do Centro de Grafeno da Universidad de Cambridge crearon unha nova batería experimental baseada en litio-aire, que en teoría aumentaría substancialmente a súa capacidade e o número de ciclos que se pode recargar. Denominóuselles “as baterías definitivas” por todas as melloras que teñen fronte ás de litio-ión, que se usan en toda clase de aparatos.

Segundo o estudo publicado na revista ‘Science’, o prototipo baséase nun electrodo altamente poroso de carbono feito de grafeno e aditivos que alternan as reaccións químicas, sendo máis estable e eficiente nunha tecnoloxía por agora en fase de experimentación.

O concepto de batería litio-aire é similar ao dun motor de combustión. En esencia, esta tecnoloxía usa o aire para axudar á reacción química que xera a electricidade necesaria para que os equipos usen a súa carga. O problema é que, en prototipos anteriores, durante a descarga se formaba peróxido de litio, que compite con varias reaccións secundarias que atacan ao electrólito, reducindo a súa eficiencia.

Para lograr esta mellora, os investigadores utilizaron ioduro de litio como mediador e óxido de grafeno macroporoso como electrodo. En teoría, con isto as baterías lograrían unha eficiencia enerxética do 93%, aumentarían a súa capacidade, serían máis lixeiras e permitiríalles lograr 2000 ciclos de carga, moi por enriba das baterías de litio-ión que móbiles, portátiles ou automóbiles eléctricos usan hoxe en día.

Podería revolucionar o automóbil eléctrico

Segundo os investigadores, a alta densidade de carga que xera permitiría a un vehículo eléctrico equipado con baterías deste tipo percorrer máis de 660 quilómetros (por exemplo, o traxecto Madrid-Barcelona) sen ter que conectalo a unha toma eléctrica. Isto poría estes coches ao mesmo nivel que os equipados con motores de gasolina, eliminando unha das súas principais barreiras: o número de quilómetros capaces de percorrer antes de que se descargue a batería.

E non só melloraría a capacidade, senón que o litio-aire aumentaría a súa vida útil. O litio degrádase co tempo e ten unha duración limitada. As baterías presentes nun coche como o Tesla Model S permiten facer unha media de 500 ciclos (ao redor de seis anos); con esta nova tecnoloxía, esta cifra multiplícase por catro.

Se no futuro se implementan estas melloras nas baterías dos coches, a capacidade, o número de ciclos e o peso serán determinantes para que estes vehículos cheguen a un público aínda remiso a pasarse ao motor eléctrico a causa das súas limitacións.

(Fonte: Agencias)