Un carril de alta velocidade exclusivo para coches autónomos como solución para aliviar o tráfico das cidades

Mentres que as grandes cidades se enfrontan diariamente a problemas de tráfico nas estradas, seguen xurdindo proxectos que buscan aliviar isto. Xa sexa por medio de ideas futuristas como os túneles de Elon Musk ou a implementación de trens de alta velocidade, así como o anhelado Hyperloop. Pero todos estes proxectos teñen varias cousas en común: altos custos e unha infraestrutura que require anos para ser implementar.

Agora un grupo de estudantes da UC Berkeley (Anthony Barrs e Baiyu Chen) acaban de desenvolver unha idea que precisamente busca aproveitar a implementación de coches autónomos en carrís exclusivos. Unha idea que non soluciona o tema do tráfico nas cidades, senón tamén o tema de custos elevados e anos de construcións.

Hyperlane

A idea é coñecida como ‘Hyperlane’ e é moi similar ao que por anos se viu cos famosos ‘carpool lanes’, a diferenza é que agora búscase aproveitar o uso da tecnoloxía para ter un carril de alta velocidade controlado por sensores e transmisión de datos 5 G. Isto faría que os coches se poidan comunicar entre si circulando a velocidades de ata 195 km/h mantendo unha distancia mínima entre eles.

A idea adxudicouse o primeiro lugar do ‘Infrastructure Vision 2050 Challenge’, competición que se desenvolveu en Estados Unidos e que buscaba alentar os estudantes a desenvolver proxectos para mellorar a mobilidade no país. Este proxecto fíxose acredor a un premio de 50.000 dólares que segundo os seus responsables servirá para crear alianzas con compañías como Uber e Lyft para desenvolvela máis a fondo e así poder traballar nela nos próximos anos.

Aínda que aínda se trata dun proxecto con moito camiño por percorrer, a idea chamou a atención de diversas compañías e do mesmo goberno dos Estados Unidos, xa que segundo cálculos do goberno de California a súa implementación representaría uns custos de apenas 12 millóns de dólares por milla, mentres que o tren de alta velocidade que están a fabricar para conectar San Francisco cos Ánxeles está a custar 139 millóns por milla.

As vantaxes dun carril deste tipo non só beneficiarían a coches particulares, senón tamén a medios de transporte público como autobuses autónomos ou ‘pods’ que servirían para que varias persoas se movan polas cidades a gran velocidade en curtos períodos de tempo.

A implementación deste tipo de ideas sen dúbida traería moitos beneficios, non obstante, aínda hai moitas cousas por solucionar en materia legal e de despregamento de infraestrutura, como o tema da lexislación de coches autónomos, a comunicación entre estes e a seguridade da información, entre outros temas. Por iso estímase que veremos os primeiros avances e probas durante a década de 2040, así que aínda teremos que esperar uns anos.

(Fonte: Xataka)