O centro tecnolóxico español Cidaut investiga unha novidosa tecnoloxía destinada a atenuar o ruído das cidades. Baixo o paraugas do proxecto Pass By, Cidaut traballa con novos materiais co fin de fabricar pavimentos das beirarrúas, estradas ou vías do ferrocarril que reduza ata case desaparecer as vibracións, o ruído e a contaminación.
n
n
n
O singular destes materiais é que conseguen manter a seguridade no asfalto e conservan a eficiencia enerxética. De modo que un coche non ten por que gastar máis combustible ou realizar maior esforzo por circular sobre un asfalto destas características 'silenciosas'.
n
n
Por exemplo, para illar unha estrada téndese a que sexa menos ríxida, e teña menor ruído pero, pola contra, supón maior gasto de gasolina para o vehículo porque o esforzo é máis grande. O material insonorizante co que Cidaut traballa logra filtrar a enerxía que xera o vehículo ao pasar, e evitar que chegue en forma de ruído a construcións próximas. Para logralo, hai que moldear o material illante para cada situación concreta. Ademais, o centro emprega materiais reciclados de escouras de pneumáticos e tamén de produtos plásticos. Os pneumáticos contan con características moi boas para reducir a rixidez da estrada e se adecúan moi ben ao coche que circula por ela.
n
n
Cidaut desenvolve estes novos materiais buscando o equilibrio entre todos os compoñentes, reducindo ruídos e vibracións tanto de estradas coma das vías do tren. Esta formulación de ter en conta todas as variables como a seguridade e a utilización da enerxía, é pioneira, segundo os seus responsables.
n
n
(Fonte: El Mundo)
n