Tecnoloxía e restauración (e viceversa): por que triunfan modelos como o de El Tenedor ou Deliveroo

“A dixitalización está a cambiar a restauración e a gastronomía en todos os seus procesos, tanto internos como de cara aos clientes”. É unha das principais conclusións extraídas do ‘Estudo Dixitalización Sector Restauración. Percepcións e actitudes ante a transformación dixital. Axenda de Innovación e Investimento 2018’, elaborado polo Basque Culinary Center e TechFood Consult, nun contexto en que a economía colaborativa, da man da tecnoloxía, está en pleno auxe en España, tamén no ámbito da restauración.

As formas de aprovisionarse, procesar e conservar os alimentos xa están ligadas a ferramentas de base tecnolóxica. Pero non só en canto ao que comemos. Tamén a xestionar as contas, a rendibilización dos negocios, a toma de decisións e a creación de experiencias innovadoras e atractivas para os comensais son aspectos que veñen empurrados pola aterraxe das novas tecnoloxías.

Nesta conxuntura, empresas que no seu día apostaron por dixitalizar un sector considerado dos máis tradicionais convertéronse en espello das startups, pero tamén de grandes cadeas de restauración. Tanto é así, que a dixitalización as levou a converterse en empresas unicornio, como o caso de Deliveroo e El Tenedor.

“O de ser unicornio é unha medalla que alguén che pon, pero nunca debería ser o obxectivo dun negocio”, comenta Diana Morato, directora xeral de Deliveroo en España. Malia restarlle importancia a este logro, a súa empresa foi unha das artífices do exponencial crecemento da comida a domicilio en España -segundo datos de NPD Group, o delivery creceu un 9% no noso país en 2017, chegando a unha facturación de 1099 millóns de euros- . “Vimos unha necesidade real e a partir de aí construímos o noso produto”, explica.

Nesta aventura, a tecnoloxía foi un potente motor. Non obstante, non todo foi un camiño de rosas. De feito, nas últimas semanas a empresa viuse salpicada por unha serie de problemas acerca da situación laboral dos seus ‘riders’ (os repartidores) e deberá responder ante a Xustiza por unha denuncia de Inspección de Traballo polo carácter laboral de máis de 500 ‘riders’.

Baleiros legais ou os primeiros síntomas da economía colaborativa, o certo é que Deliveroo conta cunha expansión internacional considerable (con operacións no seu Reino Unido natal, Países Baixos, Francia, Alemaña, Bélxica, Irlanda, Italia, Australia, Singapura, Emiratos Árabes Unidos e China) que o sitúa xunto a plataformas como Glovo ou Just Eat á cabeza dun sector, o delivery, cada vez máis asentado en España.

“Os españois tenden a pensar que somos moi diferentes ao resto, e aínda que nos guste o contacto directo e ir aos restaurantes, a comida a domicilio a través de aplicacións vémola como unha opción máis nos nosos plans gastronómicos”, subliña Morato.

Libro dixital de reservas

Son, non obstante, os propios restaurantes os que “se empeñan en ter medo á dixitalización”, como se queixa Marcos, CEO e fundador de El Tenedor, plataforma de reservas online de restaurantes. “¿ Como é posible que moitos lugares aínda usen o libro de reservas cos avances que hoxe en día temos?”, formúlase. Esta “resistencia” do sector non o fixo tirar precisamente a toalla. Máis ben todo o contrario. “Dende El Tenedor suxerimos aos restaurantes a que utilicen o libro dixital de reservas, ao igual que tamén debemos seguir facendo un labor didáctico cos usuarios”.

Alves, que fundou o seu negocio con tan só 25 anos en 2007, conta que parte do éxito de El Tenedor foi convencer aos restaurantes de que “se o teu cliente é online, ti tamén debes selo”. Unha teoría que confirman os datos: o 40% das reservas en España xa se fan de modo online e o 80% delas son dende o móbil. “Que ninguén pense que por triunfar ou facer unha boa facturación o tes todo feito. Aínda seguimos visitando e convencendo aos restaurantes para que se veñan connosco”.

(Fonte: Innovaspain)