O ano 2020 nunca llas prometeu felices para o automóbil. Antes do coronavirus a patronal dos concesionarios, Faconauto, xa estimaba unha caída do 3% nas matriculacións, froito, entre outros factores, da incerteza regulatoria que rodea ao sector e ás dúbidas sobre o porvir dos motores diésel e gasolina. Pero a pandemia multiplicou por dez os malos agoiros. A dous meses de fábricas e concesionarios pechados, logo sumáronse numerosas restricións á mobilidade e ao comercio. O sector espera agora pechar o exercicio con só 840.000 turismos vendidos, entre un 30 e un 35% menos. Do lado da fabricación de vehículos, espérase un desplome do 19%.
O escenario de mercado sitúase moi lonxe do millón e medio de coches que o presidente de Faconauto, Gerardo Pérez, considera «razoable, san e robusto». E as expectativas de melloría para 2021 difumináronse despois de que o Executivo de Pedro Sánchez se negara a evitar un encarecemento masivo do prezo dos coches en xaneiro.
O automóbil, que supón o 11% do PIB e dá emprego ao 9% da poboación activa, «exponse así a unha crise prolongada», segundo as patronais do automóbil. A súa previsión agora é que a recuperación da crise da Covid se alongue até 2022, posto que o golpe fiscal levará por diante a venda de 110.000 coches en 2021. Unha das consecuencias será a destrución de entre 16.000 e 18.000 empregos nos concesionarios, segundo Faconauto.
España será o único gran mercado da Unión Europea que non evitará que os consumidores teñan que asumir o impacto fiscal dunhas novas probas de emisións, chamadas WLTP. Ao ser máis estritas, o mesmo coche emite máis e, por tanto, paga máis nos países que gravan as emisións de CO2. Para evitalo, Portugal optou por unha reforma en profundidade do seu imposto de matriculación (un tributo que outros países como Alemaña ou a República Checa non teñen), mentres que Francia e Italia elevaron un 20% o umbral a partir do cal un vehículo ten que tributar. O sector pediu aplicar unha fórmula idéntica en España, pero o Executivo optou por ignoralo.
Fonte: ABC