Este 2022 Roberto Verino, a firma de moda que o deseñador ourensán fundou cun taller no seu Verín natal -de aí vén o nome da firma, que o modisto elixiu como unha homenaxe ao seu pobo, sendo o seu apelido Mariño-, cumpre 40 anos. Non é unha cifra baladí nunha industria na que as datas de caducidade -das tendencias, dos directores creativos, do talento- son cada vez máis curtas.
Lamentando as moitas empresas patrias que nacen e morren co seu fundador, a súa firme intención é que a súa cumpra outros 40 anos, e un paso estratéxico neses plans de futuro foi pasar a testemuña a dúas mulleres: aínda que Verino seguirá aos mandos no respectivo ao deseño, a súa filla Cristina Mariño, que se incorporou á empresa familiar ao rematar os estudos e hoxe exerce como directora de marca, leva agora as rendas da insignia xunto a Dora Casal, directora executiva desde 2019.
“Non falamos de sucesión senón de triunvirato, que é o interesante”, apunta Casal, que tras 18 anos en Adolfo Domínguez, onde exerceu como directora corporativa de retail, decidiu fichar por Roberto Verino. “Cristina e eu formamos un tándem feminino á beira de Roberto, que achega distintos enfoques e enriquece as decisións. El segue a ser o director creativo e presidente da compañía. O seu obxectivo é crear un equipo que leve a Roberto Verino até a terceira xeración, mirando cara ao futuro e superando o que el fixo”.
Nun país onde en torno ao 88% das empresas son de orixe familiar -en Galicia a cifra supera o 92%-, esta non é a primeira casa de moda que aposta por delegar a xestión na seguinte xeración. É unha mostra do ascenso imparable de cada vez máis mulleres a postos de responsabilidade nos grandes xogadores da industria téxtil.
A entrega de primavera-verán 2021, “Esencialismo”, deixou clara a vocación da firma polo disruptivo e a innovación. “O dixital é parte esencial do presente e xa non podemos analizalo separadamente da parte física das tendas, onde é de vital importancia para a marca a atención personalizada. As ferramentas novas permítennos conectar mellor co noso cliente e a canle que a el máis lle conveña. Calquera novo escenario dixital ben aplicado, reforzará a relación entre marca e cliente”, sinala Casal.
Fonte: Faro de Vigo