Con este fin Xerox deseñou unha etiqueta “totalmente flexible e moldeable”, que se pode colocar en calquera superficie por pequena que sexa, sen necesidade de que sexa lisa, e que incorpora unha pequena memoria fabricada mediante a impresión, como se dunha impresión en 3D se tratase.
Esta solución, denominada Xerox Printed Memory, é capaz de recoller e almacenar información sobre a autenticidade e o estado dos produtos e pode chegar a alcanzar capacidades de ata 36 bits e almacenar 68.000 millóns de datos. Ademais, cada etiqueta é única e contén unha encriptación diferente.
O sistema permite manter a información no interior da memoria ata dez anos, ata que se reescribe ou mesmo ata que se lle indicara que debe autodesactivarse, ao mesmo tempo que dá a posibilidade de extraer e mesmo sobrescribir a información tantas veces como se queira.
O director de mercadotecnia de Xerox Printed Memory e responsable do proxecto en España, Patrick de Jong, sinala que un exemplo das múltiples aplicacións que ten esta etiqueta é que se pode utilizar para determinar se un produto é orixinal e para realizar un seguimento de como se manexou durante a distribución.
Valor diferencial
Unha das vantaxes desta solución é que só o persoal autorizado pode acceder ao contido almacenado a través dun lector que interactúa cunha aplicación móbil totalmente segura. A información transmítese por contacto físico a un lector dotado dunha pequena placa ASIC, polo que o feito de que haxa que tocala constitúe unha das súas principais diferenzas fronte a outros sistemas similares.
Así mesmo, non é necesario acceder a ningún tipo de conexión a Internet para este proceso, polo que é imposible de hackear, nin tampouco require enerxía, pilas ou batería, polo que se pode obter a información dende calquera lugar, por remoto que sexa.
Ademais Xerox Printed Memory ofrece aos propietarios de marcas unha solución de baixo custo, xa os métodos tradicionais que utilizan as empresas para combater a falsificación adoitan resultar bastante caros e convertéronse en obstáculos máis na loita contra a falsificación.
A orixe
A tecnoloxía que permite o desenvolvemento desta solución procede de Thin Film Electronics ASA, unha compañía norueguesa de desenvolvemento e comercialización de solucións electrónicas impresas, cuxa licenza adquiriu Xerox en decembro de 2014.
Posteriormente, a filial de Xerox PARC quixo mellorar aínda máis esta revolucionaria tecnoloxía co desenvolvemento dunha nova versión de Xerox Printed Memory ao incluír un código QR para garantir aínda máis a seguridade da información que se imprima.
Estas etiquetas, que se fabrican en Rochester (Estados Unidos), levan comercializándose dende xaneiro de 2016 e teñen como obxectivo “dotar de intelixencia calquera obxecto físico”.
“En Xerox cremos que esta tecnoloxía ten moitas oportunidades en grandes sectores onde a falsificación supón un auténtico problema, non só en termos económicos, senón tamén para a saúde das persoas, remarca De Jong en referencia a sectores como o do tabaco, as bebidas alcohólicas ou os medicamentos.
Ademais, tamén cre que esta “tecnoloxía pioneira” pode ser unha ferramenta fundamental para os axentes de alfándegas, como reflicte que un dos desenvolvementos previstos é converter os timbres de alcohol e tabaco nun instrumento imposible de falsificar, evitando así a fraude fiscal.
“Estamos convencidos de que esta tecnoloxía pioneira será o complemento que toda empresa necesita para que o risco da falsificación dos seus produtos deixe de ser un problema para o éxito do seu negocio. De feito cremos que Xerox Printed Memory podería reducir significativamente o risco de falsificación”, conclúe.
(Fonte: Europa Press)