Returnly, unha start up española no cume de Silicon Valley

Eduardo Villar (Madrid, 1977) fundara tres start up en España -entre elas o portal TicBeat, adquirido polo grupo alemán Axel Springer- antes de deixalo todo para perseguir o éxito en Silicon Valley, o berce tecnolóxico mundial e o fogar dos mellores cerebros do mundo.

“Cheguei en 2011 tras vender as miñas empresas en España, coa miña muller embarazada e sen contactos aquí”, relata. Unha aposta a todo ou nada que, a xulgar polo sucedido nestes oito anos, resultou gañadora. A súa actual empresa, Returnly, acaba de pechar unha rolda de financiamento serie B de 19 millóns de dólares (case 17 millóns de euros) e logrou convencer a pesos pesados de Silicon Valley como o fundador de Yammer, David Sacks -que en 2012 vendeu a súa empresa a Microsoft por 1200 millóns de dólares- ou o cofundador de PayPal, Max Levchin, para que aposten por ela.

Entre os investidores que entraron no capital de Returnly figura tamén The Venture City, o fondo que dirixe a española Laura González-Estéfani, a primeira directiva de Facebook no noso país. Este xa participou na rolda anterior, de oito millóns de dólares. En total, levantaron ata a data máis de 30 millóns de dólares.

Returnly é unha start up que nada a contracorrente no puxante negocio do comercio electrónico. Mentres que a maioría das empresas se centran en facer máis eficiente o proceso de compra, eles preferiron focalizarse nas devolucións. “Os retailers son moi lentos devolvendo o diñeiro, de media tardan unhas tres semanas. Neste proceso pérdense unha gran cantidade de clientes que non van volver comprar nese sitio”, asegura.

Con Returnly, Villar quere demostrar que, ao contrario do que parece, as devolucións son unha panca moi importante de fidelización. “Nós devolvemos o diñeiro do produto de forma instantánea e con ese diñeiro o cliente pode comprar de novo na mesma tenda”, explica Villar. “Isto é un gran risco por iso ninguén o fixo antes. Pero se es bo tomando ese risco hai unha posibilidade grande de que ao cliente lle encante e compre de novo”, engade. Mentres que no comercio tradicional a ratio de devolucións é de entre o 5% e o 10%, no comercio electrónico oscila entre o 20% e o 40%. Isto ofrece unha idea do tamaño do mercado ao que Returnly se dirixe.

Comisión

A start up funciona como unha empresa de pagamentos na que os datos do clientes son a pedra angular do negocio. Eles adiantan ese diñeiro ao consumidor e a súa comisión depende de lograr convencelo de que en lugar de devolver o produto compre outra cousa na tenda. “Se pechamos unha venda cobramos senón non ingresamos nada”, sinala. Estas comisións representan dous terzos dos ingresos de Returnly, o resto procede de licenciar o seu software a ecommerce. Para entender se un usuario merece ese crédito inmediato usan patróns de machine learning. Entre os seus clientes figuran as grandes ligas deportivas de Estados Unidos (NBA, NFL, MBL…), ademais de centos de marcas de moda, zapatos ou cosméticos.

Como moitas start up en fase de crecemento, o obxectivo de Returnly no curto prazo non é ser rendible. “Estamos a investir moito máis diñeiro en crecer que en ser rendibles. A oportunidade que temos é tan grande que preferimos seguir adquirindo cota de mercado”, afirma o fundador.

Villar non esquece as súas orixes e, aínda que el traballa dende San Francisco, onde está a sede principal, a start up conta cunha oficina en Madrid dende a que traballa o equipo de desenvolvemento de produto. Actualmente o cadro de persoal en Madrid confórmano 20 enxeñeiros e nos plans de Returnly está duplicar esta cifra nos próximos doce meses. Pero, ¿por que non captar o talento en Silicon Valley? “Non é unha cuestión de diñeiro, se quixésemos contratar barato iriamos a Bangla Desh. Necesitamos contratar de forma rápida e en Madrid podémolo facer porque coñecemos ben o mercado”, asegura.

Malia a positiva evolución da compañía, Villar sabe que os desafíos que aínda ten por diante son enormes. “Cando empezas sabes que hai unha serie de marcas máis propensas a confiar a ti. O seguinte desafío é convencer tendas máis tradicionais de que esta forma de facer negocio é mellor que a anterior”, conclúe.

(Fonte: Expansión)