PSA encarga a Vigo a súa estratexia de I+D para o “coche conectado” e a nova tecnoloxía 5G

Vigo deixará a súa pegada na nova linguaxe dos coches. O Grupo PSA puxo o vigués Antonio Fernández Barciela á fronte do seu Programa de I+D de “Vehículo conectado”, cuxo obxectivo é desenvolver os sistemas de comunicación directa (C-V2X) co que os automóbiles poden intercambiar información en marcha entre si e coas infraestruturas de ruta. Esta nova tecnoloxía está directamente relacionada coa implantación do 5G e é clave para que os vehículos autónomos poidan circular pola estrada.

Fernández Barciela forma parte do equipo de Sistemas de PSA, unha división transversal da multinacional automobilística e malia estar en Vigo non depende da dirección industrial do polo ibérico (Frédéric Puech), segundo puido saber este xornal. O Programa de I+D de Vehículo conectado desenvolve a conectividade dos coches coas infraestruturas viarias, xa sexa sinais de tráfico ou centrais de xestión da Dirección Xeral de Tráfico (DGT), e entre os propios automóbiles, co obxectivo de mellorar a seguridade viaria, a eficiencia do tráfico e a autonomía.

Esta tecnoloxía de comunicación directa, xa está dispoñible nalgúns modelos de gama alta -como o DS7 Crossback-, ten múltiples aplicacións prácticas. Por exemplo, se un vehículo sofre unha avaría, o propio sistema é capaz de informar ao resto do problema -evitando así posibles accidentes- e ás autoridades de tráfico para o seu auxilio. Tamén serve para alertar de peóns ou obstáculos na estrada e do propio estado da circulación (atascos, etc.). Nesta carreira pola mellor conectividade, o seguinte paso, que é crucial para a introdución da condución autónoma -que precisa unha comunicación constante e de calidade coas infraestruturas e o resto de vehículos-, é a introdución da tecnoloxía 5G.

Un dos problemas do coche conectado é a linguaxe que utilizará cada marca. Neste caso PSA decidiu asociarse con Ford e BMW -os tres OEM forman parte da 5G automotive Association- e coas empresas Qualcomm e Savari para mellorar a interoperabilidade entre os seus vehículos. Fernández Barciela participa neste proxecto que tutela directamente Carla Gohin, vicepresidente de Investigación e Enxeñería avanzada do Grupo PSA, e que visitou a planta de Vigo e o Centro Tecnolóxico da Automoción de Galicia (CTAG) de Porriño en varias ocasións. O pasado xullo, as cinco compañías realizaron en París a primeira demostración europea desa interoperabilidade entre turismos, motocicletas e infraestruturas.

Expuxéronse os beneficios de seguridade viaria e eficiencia do tráfico ao usar C-V2X para evitar colisións entre vehículos (V2V), así como a conectividade de “vehículo a infraestrutura (V2I)”, sinais de tráfico e centros de xestión de tráfico (TMC). C-V2X foi operado utilizando comunicacións directas en tempo real sobre o espectro para “Sistemas Intelixentes de Transporte (ITS)”. En total foron seis demostracións: luz de freo electrónico de emerxencia, aviso de colisión interseccional, aviso de risco de colisión por xiro de tráfico, aviso de vehículo lento e de vehículo estacionario, fase de sinal e advertencia de infracción de sinal/tempo e usuario de estrada vulnerable (peonil).

Barciela, que é titor na Business Factory Auto (BFA), a aceleradora de empresas de automoción, colaborou noutros proxectos como o Car Easy Apps de PSA, un ecosistema de aplicacións que interactúan de forma segura co coche e que ofrecen novos servizos e funcións -empezou a comercializarse este ano co 508-, no que participan Imatia, Altia, CTAG, Gradiant e Continental.

(Fonte: Faro de Vigo)