O vehículo autónomo fabricado por PSA e o Centro Tecnolóxico de Automoción de Galicia (CTAG) marcou un novo fito ao superar con éxito as probas de condución en condicións reais nunha contorna urbana.
Se en 2015 o primeiro prototipo sen condutor de PSA logrou cubrir o tramo Vigo-Madrid por autovías e chegar san e salvo a destino, hai uns días un novo vehículo piloto (un Citroën C4 Spacetourer fabricado en Vigo e revestido de cámaras e sensores polo CTAG) superou a proba de lume en plena Gran Vía de Vigo e en hora punta, pasado o mediodía.
No medio dun tráfico intenso, o coche circulou por un carril sinalizado con conos ao redor dun tramo de bulevar. Sen mans ao volante, o vehículo minoraba a marcha a medida que se achegaba ao semáforo, respondía á orde de detención indicada pola luz vermella e arrincaba coa sinalización en verde; e detíñase ao cruzamento de peóns.
Como o consegue? Funcionando como un gran smartphone con rodas, conectado a Internet, interactuando cos sinais e recollendo información dos seus múltiples sensores, procesándoa e dando resposta inmediata.
Antes de rodar por cidade, outro prototipo do mesmo modelo Citroën foi testado nun aparcadoiro público onde demostrou a súa autonomía para detectar unha praza baleira e manobrar até executar un estacionamento impecable e á primeira.
Galicia, abrindo paso
Aínda que xa se desenvolveron outras probas de condución en contornas urbanas en Tampere (Finlandia), Versalles (Francia), Livorno (Italia), Brainport (Holanda) e tamén en Daejeon (Corea do Sur), “ningunha delas alcanzou este nivel de interacción con semáforos e cámaras”, explicou Francisco Sánchez, o xefe de proxectos do CTAG.
Finalizadas as probas, e no medio de sonoros aplausos, todos felicitáronse, o primeiro, Luís Moreno, director do CTAG, que deu as claves de como será o vehículo do futuro: compartido, eléctrico, conectado e autónomo. “Seguimos avanzando para optimizar a tecnoloxía”, afirmou Moreno, que apuntou algunhas datas de referencia: “No 2022 o cento por cento dos coches novos que compremos estarán conectados a Internet, no 2025 circularán polo mundo 470 millóns de vehículos conectados e no 2023 haberá máis de 80 millóns plenamente autónomos”, afirmou.
Ignacio Bueno, director de PSA Vigo, puxo en valor as probas realizadas. “Estamos a probar as aplicacións dos vehículos que venderemos e serán accesibles para todos. Esta vez tratábase de testar un vehículo conectado con Internet que se comunica coa contorna. Esta proba completa as xa efectuadas en Europa e en China, necesarias para seguir avanzando na eficiencia e na seguridade do vehículo autónomo, que poremos na estrada entre o 2022 e o 2023”, asegurou o directivo de PSA.
Europa, involucrada
A proba enmárcase na folla de ruta marcada polo plan Autopilot, que é o nome co que se coñece o proxecto europeo Automated Driving Progressed by Internet of Things. Arrincou en xaneiro do 2017 e a finais do 2019 mostrará os resultados de dous anos de traballo e máis de 25 millóns de euros de investimento, co financiamento da Unión Europea a través do programa Horizonte 2020, que achega case 25 millóns de euros.
Autopilot está a probar e validando en 15 países cinco modelos de condución automatizada. Se testan sistemas de condución en áreas urbanas e en autovías, o uso compartido de coches en tempo real, o sistema de aparcadoiro automatizado e o platooning, isto é, a circulación de varios vehículos automatizados en grupo e de maneira sincronizada pola estrada.
(Fonte: La Voz de Galicia)