Proxectos que ata hai uns meses eran illotes inconexos, insuficientes como formar o xeneroso arquipélago no que agora se converteu a moda dos dispositivos weareables -vestibles ou levables- que espertou o interese voraz do gremio tecnolóxico e dalgúns dos seus principais protagonistas como Google, Samsung, Sony, LG ou Huawei que xa fixeron as súas propostas -reloxos ou pulseiras- á espera de que Apple mova ficha. Non obstante, salpicados por todo o globo xorden multitude de iniciativas, varios deles en España, que buscan converterse no mañá dun mercado aínda tenro pero xera unhas ilusións e expectativas de vendas de ata 19 millóns de unidades en 2014 e que pode crecer ata un 500% en catro cursos, segundo as cifras da consultora IDC.
A deseñadora Marina Castán, profesora de Escola Superior de Disseny (ESDI), é unha destas persoas. Ela orquestra o proxecto Close To The Body, co que busca xuntar moda e tecnoloxía da man do Instituto de Arquitectura avanzada de Cataluña e a Universidade de Eindhoven, que son os principais valedores desta liña de investigación. “Traballamos durante tres semanas nun taller, explorando á partir do movemento explorando as posibilidade dos tecidos tecnolóxicos no ámbito da moda”, conta sobre o proxecto.
Noutras cousas, o seu grupo de traballo creou interesantes prototipos como Trailblazer, unha especie de ás pensadas para atletas e corredores que inclúen varios sensores e que vibran para ir indicando a ruta; ou Sound Embracer, unha garantía que xera música cos movementos do corpo grazas a varios altofalantes e unha especie de procesador. O obxectivo crear toda unha orquestra que será presentada en Barcelona baixo o nome Fashion Wearable Orchestra. A clave para Castán é que estes modelos “xeren empatía” e se empecen a popularizar cun dispositivo “estrela” -algo que, segundo as súas palabras- será gradual-, do mesmo xeito que aconteceu co iPhone de Apple.
Á aspiración das glasses
Probablemente, o ‘gadget’ desta nova xeración que máis expectación xerou ata o momento foron as Google Glass, as lentes de realidade aumentada que foron desenvolvidas polo xigante de Mountain View. Aínda que inda distan moito de ser un produto comercial -o modelo para desenvolvedores Explorer estivo por primeira vez á venda en ‘aberto’ en Estados Unidos ao prezo de 1080 euros, que non foi impedimento para esgotar a remesa dispoñible- moitos xa se lanzaron a desenvolver ‘apps’ e accesorios para este novo formato. Falárase moito das súas posibilidades no campo da cirurxía e a súa aplicación en quirófanos pero Pedro Diezma quixo ir un paso máis alá.
A súa empresa Zerintia deseñou Emertech, unha plataforma mediante a cal os equipos de Emerxencia poden manexar drones -avións non tripulados- equipados con cámaras térmicas de xeito remoto para axudar, por exemplo, en tarefas de rastrexo de vítimas ou desaparecidos. “Podemos saber en que lugar exacto está o ferido e, en caso de necesitar asesoramento dun médico, podemos recibir as instrucións a través deste soporte”, conta.
Un sistema que ensinou na última edición de The App Date, un foro mensual especializado para desenvolvedores que conta co mecenado de Microsoft, así como Gealz, un sensor biométrico que se engade ás lentes -aliméntase da súa batería- sen necesidade de facer modificacións no software das Glass ou do smartphone para poder gozar diso. De momento, xa o probaron nunha carreira, onde monitorizaron as constantes vitais dun atleta. Dez considera que as Glass recoñece que os máis apaixonados da tecnoloxía e “certos colectivos profesionais” serán os primeiros en abrazar este ‘gadget’ de nova xeración e populizarase progresivamente cando o prezo se modere.
Pulseira intelixente
No último Mobile World Congress confirmouse que unha das tendencias deste ano ían ser os reloxos e pulseiras intelixentes como a Smartband de Sony ou a Samsung Gear Fit. 13.56 é un proxecto nacido ao abeiro de seis amigos malagueños. Dous son enxeñeiros informáticos. Os outros catro, arquitectos. “É unha boa combinación. Non falta creatividade”, di Guillermo Medina, un dos rostros detrás desta pulseira intelixente que exerce as veces de control remoto do teléfono. Abonda con facer un simple xesto para subir o volume ou controlar o reprodutor de música. Tamén serve a xeito de tarxeta de visita, basta con achegala a un smartphone.
“Intentámolo en Kickstarter. Puxemos un obxectivo de 20.000 euros e quedamos en 5000”, conta este mozo na vintena sobre o financiamento do proxecto. “Aínda así o balance é bo, entramos en contacto con xente que nos aconsellou e se interesou pola idea”, remacha de xeito optimista sobre o futuro de 13.56, un nome prestado da frecuencia coa que funciona o NFC, tecnoloxía sobre a que funciona a súa creación. “Nós pretendemos ser unha alternativa low cost a estas marcas”, remacha o seu compañeiro Juan Carlos Ruíz, quen insiste “no forte que está a pegar” a tecnoloxía weareable, con todas as oportunidades que iso leva consigo.
(Fonte: ABC)