Para 2030 os coches eléctricos serán máis baratos que os de combustión se a produción de baterías segue crecendo

Non é ningunha sorpresa que o mundo se dirixe cara a un consumo de enerxías renovables, onde os automóbiles están a formar parte importante deste cambio con fabricantes como Tesla e outros que están a apostar por coches 100% eléctricos. O interesante disto son os prognósticos, xa que cantos máis fabricantes haxa traballando en sistemas eléctricos e baterías, maior será a caída nos prezos que beneficiará a todos.

Bloomberg New Energy Finance está a presentar un novo estudo onde bota un pouco de luz acerca deste futuro eléctrico. Nel estímase que de aquí ao ano 2021 a produción mundial de baterías será de máis do dobre. Algo que veremos reflectido nunha diminución nos prezos dos coches, a carga de baterías e, por suposto, a adopción desta tecnoloxía sobre todo en cidades que sofren de contaminación.

Todos queren fabricar baterías

A pesar de que Tesla é quen mellor sabe vender a súa idea, o que repercute en maior presenza nos medios, a realidade é que son moitos os fabricantes que están a apostar por novas fabricas para a produción a grande escala de baterías. Tesla ten actualmente dous gigafactories, unha en Nevada para baterías e outra en Nova York centrada en paneis solares, pero espera que neste ano se dean a coñecer as novas situacións para catro novas gigafactories.

Por outro lado está a nova ‘Exhibit A’, que é a nova fabrica que abriu as súas portas hai uns días en Kamenz, Alemaña, e que é administrada por Accumotive. Cun investimento de medio millón de euros, esta nova instalación subministrará baterías á súa matriz Daimler, quen tamén está a apostar forte no mercado de vehículos eléctricos.

Pero Asia está por converterse no mercado principal na produción de baterías, onde empresas como BYD, Samsung, LG e Panasonic (actual socio de Tesla) están a investir forte neste segmento, preparándose para unha gran demanda deste compoñente clave durante a seguinte década. Segundo Benchmark Minerals, nove novas fabricas de baterías estanse construíndo actualmente en China, quen quere ser o principal produtor no mundo.

Benchmark Minerals complementa isto cunha análise onde mostra que en 2012 o custo base por quilovatio-hora era de 542 dólares, unha cifra que caeu ata os 139 dólares neste 2017, e que para 2030 se estima estará por debaixo dos 40 dólares. Isto coincide co prognóstico dos analistas de Bloomberg, os que aseguran que para 2030 os coches eléctricos serán por primeira vez máis económicos que os de combustión interna, isto sempre e cando a produción de baterías siga aumentado de forma importante ano con ano.

En todo isto tamén hai tema delicado que xira en torno á calidade da baterías, xa que cre que China podería apostar por compoñentes baratos que poderían afectar a rendibilidade dos produtores e a presenza no mercado. Algo similar ao que sucedeu cos paneis solares fabricados en India e China. A pesar disto, algúns ven complicado que isto chegue a suceder debido ao incremento na calidade dos produtos chineses, ademais de que eles son os máis interesados hoxe en día en adoptar coches eléctricos debido aos altos niveis de contaminación que están a enfrontar.

(Fonte: Axencias)