Un dos retos máis importantes aos que se enfronta o sector do envasado é ter en conta a sustentabilidade dos envases a partir dos seus deseños, ademais da súa elaboración ata o consumo final para que resulte o menos contaminante posible. “Os novos materiais teñen a vantaxe de proceder de fontes inesgotables”, explicou Carlos Enguix, xefe do departamento de envases de AINIA, quen destacou dos envases do futuro “a súa capacidade para non contaminar e ter un final de vida útil”.
AINIA puxo como exemplo de novas solucións o proxecto Life + Wheypack, cuxo obxectivo é demostrar que é posible desenvolver envases plásticos para produtos lácteos 100% biodegradables e viables economicamente, a partir do soro de leite derivado da produción de queixo. Outro proxecto que usa a tecnoloxía para a busca dunha xestión máis sustentable para envases é PHBOOTLE, que investiga como desenvolver unha botella fabricada dun material polimérico biodegradable (concretamente, o PHB) obtido a partir da fermentación das augas residuais da propia industria do zume de froitas. Ana Valera, do departamento de envases de AINIA, apuntou que “as botellas que estamos afeitos a ver no mercado proceden de materiais derivados do petróleo, pero as que teremos nun futuro provirán de residuos da industria agroalimentaria”.
No marco do proxecto EcoFishPack, AINIA traballa xunto a Dow Chemical e ULMA Packaging para diminuír a pegada de carbono de envases para peixe elaborado e lograr que sexan máis reciclables. Por outro lado, o proxecto Biotube Cosmetic converteuse nun dos produtos de referencia que marcarán o futuro dos envases, xa que reduce as emisións de CO2 nun 10% e permite ao envase en seis meses converterse en materia orgánica fronte aos 400 anos que require un envase de plástico tradicional.
(Fonte: Innovaspain)