O auxe de uso de drons en emerxencias e catástrofes, ademais de ser utilizados con normalidade a día de hoxe en tarefas de seguridade e de vixilancia, vai dando pasos axigantados cara a unha revolución coas naves tripuladas e para prestar servizos como a repartición de mercadorías. Varias empresas están a traballar en modelos que utilizan avanzada tecnoloxía para crear aerotaxis, que xa están a transportar persoas de maneira autónoma nalgúns países, ou drons para fumigar grandes extensións como medida preventiva durante a pandemia, como o que xa foi utilizado pola Unidade Militar de Emerxencias (UME).
Estes dispositivos pasaron en dez anos de ser un produto propio da industria recreativa e audiovisual a ser unha solución para moitos desafíos de seguridade, emerxencias ou salvamento. Entre os casos máis recentes da eficacia deste tipo de sistemas á hora de controlar e axudar en situacións límite están a pandemia Covid, a borrasca Filomena ou o volcán da Palma.
O reto do sector, tanto no tecnolóxico como no lexislativo, está en preparar o espazo aéreo para que convivan de maneira segura e eficiente as naves non tripuladas coas naves tripuladas, ademais da integración dos drons coa intelixencia artificial e coa tecnoloxía 5G.
Os expertos consideran que os drons incorporaranse plenamente en Europa no ano 2023, e o seu emprego vai ser cada vez máis habitual e normalizado. Os usos máis frecuentes, tras os de emerxencias, seguridade, agricultura ou audiovisuais, van ser os do transporte de mercadorías, a loxística ou a repartición de medicamentos, e finalmente o transporte de persoas. O control do espazo aéreo a nivel local será fundamental para esta revolución, pola coordinación entre diferentes departamentos e institucións municipais e provinciais (transporte, comunicación, comercio) será imprescindible.
Fonte: Atlántico Diario