Din as estatísticas que no ano 2050 o 40% da poboación española terá máis de 65 anos. E, a pesar de que en todo o mundo se lanzaron nos últimos exercicios máis de dous mil produtos destinados ao público sénior, só o 1% corresponde a industrias do noso país.
Con estas cifras na man, o Clúster Alimentario de Galicia decidiu, hai uns anos, poñer en marcha o proxecto europeo Nutriage. Tratábase de elaborar unha guía para dar información aos centros tecnolóxicos e empresas galegas para que se incorporasen a este mercado.
A semana pasada celebrouse unha xornada para presentar os resultados do proxecto, entre eles, dous novos produtos nos que están a traballar CLUN e Queizúar en colaboración coa Aula de Produtos Lácteos e Portomuíños, axudado polo centro tecnolóxico da asociación nacional de Fabricantes de Conservas (Anfaco).
Os produtos pensados para o mercado da terceira idade deben cumprir cunha serie de características, que os técnicos do Clúster recolleron nunha guía. Nela fálase, por exemplo, de que este colectivo precisa de alimentos de doada deglutición, que lles ofrezan unha elevada hidratación e que, ademais, poidan ser funcionais. «Buscan que se mellore a súa saúde dixestiva, o seu sistema inmune ou a súa saúde cognitiva», explicou Patricia Fraga, técnica de proxectos de innovación do Clúster.
«Pódense facer produtos de toda a vida, pero dándolles un xiro máis saudable. É o caso dos queixos sen lactosa, que agora son ricos en proteínas, ou dos viños sen alcohol, que é algo que cada vez terá máis demanda entre os maiores», engadiu Rob Maxwell, xestor de proxectos de consumo.
Un médico e unha nutricionista encargáronse de deixar claro que alimentación e saúde van da man tamén na terceira idade. «Todos os cambios que fagan na súa alimentación van mellorar a súa calidade de vida. A alimentación dos maiores pode ser un problema de alimentación pública que debe implicar a toda a sociedade», engadiu o doutor Miguel A. Martínez, xefe de sección de Endocrinoloxía.
Novos produtos
Nas xornadas déronse tamén a coñecer dous dos produtos nos que están a traballar as empresas da man dos centros tecnolóxicos no marco do proxecto Nutriage. O primeiro deles é unha bebida hipocalórica elaborada con hidrolizado de proteína de soro fabricada por Queizúar, en colaboración coa Aula de Produtos Lácteos. Está pensada para a poboación senior que pode presentar perda de masa muscular debido, en parte, á redución de consumo de alimentos proteicos. É un produto de alta dixestibilidade, hipercalorífico, hiperproteico e que achega calcio e vitamina. Aínda está en fase de desenvolvemento. O mesmo lle sucede ao iogur natural enriquecido con Omega3 que están a deseñar nas Cooperativas Lácteas Unidas (CLUN). Parte do leite Unicla e está enriquecido con Omega 3 polo que axuda a reducir os niveis de graxa en sangue, contribúe a previr as alteracións cardiovasculares e é beneficioso para reducir a presión arterial.
Tamén Portomuíños, empresa especializada na recolección e comercialización de algas, está a traballar en dous proxectos, neste caso, da man de Anfaco. O primeiro deles é un pudin de xelatina de framboesa, que está enriquecido con aceite de fígado de bacallau e dous tipos de algas, lithothamium e nori. O outro é un arroz con leite enriquecido tamén con aceite de fígado de bacallau e lithothamium. «Ten un 30% máis de vitamina D», explica unha das investigadoras. Anfaco está a traballar, ademais, noutros proxectos que, aplicando a biotecnoloxía e outros novidosos procedementos, permiten enriquecer alimentos tan tradicionais como os vexetais.
Todos estes produtos están aínda en fase de elaboración. Fáltanlles os seus nomes comerciais e ata a embalaxe. Pero non sería estraño que, ao longo dos próximos meses, se puidesen atopar xa nos mercados. A terceira idade está a demostrar ser un gran nicho de mercado e as empresas agroalimentarias non obviarán esta circunstancia.
(Fonte: La Voz de Galicia)