O ceo cuberto de paxaros de ferro para vixiar o tráfico, o rastrexo de desaparecidos ou o transporte de paquetes deixa pouco a pouco de ser unha imaxe de ciencia ficción. En 2035 voarán por España tantos drons como os habitantes que actualmente suman Vilagarcía e Poio, uns 53.500, segundo os prognósticos do Ministerio de Fomento no plan estratéxico para o sector presentado hai só uns días.
O Goberno aposta por mellorar a competitividade das empresas que traballan arredor dos vehículos aéreos non tripulados, os UAVs, para que “poidan fortalecerse, madurar e crecer” e posicionar o país “como referencia internacional” neste ámbito. O impacto económico da actividade podería alcanzar os 1220 millóns de euros nese 2035 e superar os 1500 en 2050. Para iso, Fomento quere facilitar financiamento a través de fondos europeos, coordinarse co resto de administracións na xestión da seguridade e axilizar a implantación do tamén recente real decreto que regula a utilización dos UAVs.
Tanto esta normativa, fundamental para dar ás ao uso dos drons, como a folla de ruta de Fomento ao sector pillan a Galicia cun pé por diante. “Nos dous casos, a realización da Civil UAVs Initiative tivo bastante que ver, a poñer de relevo dende o seu lanzamento hai tres anos o potencial do sector como a necesidade de que fose regulado a curto prazo”, apuntan na Consellería de Economía, Emprego e Industria, en referencia ao polo de drons situado na localidade luguesa de Rozas que tutela a través da Axencia Galega de Innovación (Gain). Os programas en marcha empregan neste momento a 196 persoas, das que 135 están en Galicia, e a previsión é superar as 440 en 2020, coa idea de que o recinto, hoxe unha semente de ideas e I+D, se transforme nun parque industrial.
O real decreto de finais de 2017 para fixar as funcións posibles dos drons consolida, segundo o departamento que dirixe Francisco Conde, “todos os usos que se veñen desenvolvendo en Galicia dende hai anos nos proxectos de I+D e o programa Solucións”.
O proxecto arrancou da man de Indra e Babcock, socios industriais do Executivo autonómico para o deseño e produción de aeronaves innovadoras. A rede de subcontratas está integrada por varios dos grandes centros tecnolóxicos e firmas con maior traxectoria nos UAVs da comunidade: Aclunaga, Acubens, Aeromedia, Centum, Cesga, Cetmar, Coremain, CTAG, Gradiant, CIAR, ITG, Lourizán, Pildolabs, R-Cinfo, S4A Solutions, Sivsa, Software e Soldatec. “Estas subcontratas contan con compromisos de contratos por valor de 18 millóns de euros”, detalla a consellería. Hai 8 que son de Vigo que reúnen 6 millóns.
O seguinte prato forte do Civil UAVs Initiative son as licitacións do programa Solucións. A partir das necesidades detectadas polas diferentes consellerías da Xunta susceptibles de ter unha resposta a través do servizo de drons, marcáronse varios retos enfocados á xestión eficiente dos recursos terrestres, a agricultura, a gandería e a biomasa; os recursos acuáticos; territorio, patrimonio cultural e turismo; e as emerxencias. Vehículos non tripulados dedicados a previr incendios, vixiar o estado dos bens culturais, identificar focos de contaminación ou levar cobertura de teléfono ou desfibrilador en áreas remotas.
Unha vez que se completen os contratos para adaptar os drons a estes perfís, o emprego directo no programa alcanzará os 120 efectivos.
“Nesta iniciativa, a administración galega non se limita a adquirir produtos. É socio nos desenvolvementos e participará activamente nas probas e a comercialización”, subliña Economía. Precisamente as vendas -como acontece co modelo Targus (vixilancia de tráfico), Lúa (de incendios durante a noite) e Lumes (tamén para o control de fogos)- “a previsión é que se produza un proceso de crecemento de empresas de sector”. A retroalimentación servirá para que Rozas se converta nun parque industrial “no que se vaian implantando as empresas que necesiten chan e instalacións tecnolóxicas e aeronáuticas para crecer en Galicia”.
En paralelo, o Goberno galego resalta os avances que se irán dando no programa científico para a investigación atmosférica e a estrea da incubadora de empresas do sector aeroespacial “co obxectivo de que se converta nunha referencia en España e o sur de Europa” dende Porto do Molle, en Nigrán, coa colaboración de Zona Franca de Vigo.
(Fonte: Faro de Vigo)