A pesar de que aparece sinalada constantemente nas mensaxes dos políticos, os empresarios e os analistas como a vía para saír da crise en España, o gasto en innovación tecnolóxica en 2012 foi de 13.410 millóns de euros, un 9,1% menos que o ano anterior, segundo os datos publicados polo Instituto Nacional de Estatística (INE).
n
n
nO ministro de Economía e Competitividade, Luis de Guindos, xa admitiu o mes pasado que o investimento era insuficiente. "Fun un ministro que falou pouco de ciencia e de I+D+i. Tiñamos outras prioridades, xa saben", comentou nun acto en Madrid. Guindos prometeu entón un aumento do 10% para 2014 despois de facer unha análise da investigación e desenvolvemento (I+D) en España en comparación con outras economías europeas.
n
nO informe da innovación tecnolóxica en 2012 mostra que máis da metade do investimento se dirixiu á I+D interna -a que se realiza dentro da propia empresa- mentres que a I+D externa recibiu un 20,7% un 17,1% destinouse a adquirir maquinaria, equipos ou sistemas tecnoloxicamente máis avanzados.
n
nO gasto caeu en todos os sectores -un 6,6% na industria, un 33,1% na construción e un 11,1% no sector servizos- salvo en agricultura, onde aumentou un 22,9%. Por ramas de actividade, as empresas de Servizos de I+D representaron a maior porcentaxe do total do gasto en innovación tecnolóxica (cun 12%), seguidas polas empresas de Vehículos de motor (11,5%) e as de Farmacia (8,4%).
n
nPor comunidades autónomas, o maior gasto en innovación tecnolóxica sobre o total nacional produciuse na Comunidade de Madrid (un 33%), Cataluña (24,7%) e País Vasco (11,3), que suman dúas terceiras partes. Pero se falamos da variación respecto ao ano anterior, o investimento caeu en todas as autonomías salvo en Castela e León, que rexistrou un aumento do 11%, Galicia (9,9%), Estremadura (5,9%) e Cantabria (0,7%).
n
nEmpresas innovadoras
n
nPor outra banda, o documento indica que o 25,9% das empresas españolas de 10 ou máis asalariados foron innovadoras no período 2010-2012, tendo en conta as innovacións tecnolóxicas (de produto ou proceso) e as non tecnolóxicas (organizativas ou de comercialización).
n
nAs ramas de actividade que tiveron maior porcentaxe de empresas innovadoras no sector Industria foron Industrias do petróleo (co 75%), Farmacia (73,1%) e Produtos informáticos, electrónicos e ópticos (68%). No sector Servizos destacaron as ramas de Servizos de I+D, co 81,1% de empresas innovadoras, Programación, consultoría e outras actividades informáticas (56,9%) e Telecomunicacións (40,8%).
n
nAs comunidades autónomas con maior porcentaxe de empresas innovadoras no período 2010-2012 foron País Vasco (32,6%), A Rioxa (31,4%) e Aragón (29,7%).
n
nRespecto ás innovacións tecnolóxicas, o 13,2% das empresas españolas de 10 ou máis asalariados foron innovadoras de produto proceso no período 2010-2012, mentres que as empresas con innovacións tecnolóxicas ou con innovacións tecnolóxicas en curso ou non exitosas (EIN) representaron o 15,5%.
n
nInnovación de produto
n
nA innovación de produto no período 2010-2012 representou o 33,1% das vendas das empresas innovadoras de produto en 2012. O INE analizou esta porcentaxe no 12,4%, considerando os produtos que representaron unha novidade para o mercado e o 20,7% se se consideran os produtos que unicamente foron novidade para a empresa.
n
nPola súa banda, a cifra de negocios debida a produtos sen alterar ou lixeiramente modificados significou o 66,9% do total da cifra de negocios das empresas innovadoras de produto.
n
nPor outro lado, un 26,3% das empresas EIN cooperou en actividades de innovación tecnolóxica no período 2010-2012. O 51,6% das empresas EIN consideraron que as fontes de información internas (dentro da empresa ou grupo de empresas) foron as máis importantes para levar a cabo proxectos de innovación tecnolóxica. Pola súa banda, un 46,2% destas empresas considerou que as fontes de información do mercado (provedores, clientes, competidores ou consultores) tiveron gran relevancia.
n
nO 47,2% das empresas EIN sinalou que o obxectivo prioritario das súas actividades innovadoras foi a consecución dunha maior calidade nos seus bens ou servizos. O 37,8% sinalou como obxectivo prioritario a ampliación da gama de bens ou servizos.
n
nInnovación non tecnolóxica
n
nRespecto ás innovacións non tecnolóxicas, o 20,5% das empresas españolas de 10 ou máis asalariados desenvolveron innovacións organizativas ou de comercialización no período 2010-2012. Dentro das innovacións non tecnolóxicas, o 16,9% do total de empresas realizaron innovacións organizativas nese período.
n
nOs obxectivos que declararon como máis relevantes para levar a cabo innovacións organizativas foron a maior calidade dos seus bens ou servizos (o 56,8%) e a redución do período de resposta ás necesidades dun cliente ou provedor (o 52%).
n
nPola súa banda, a porcentaxe de empresas con innovacións de comercialización foi do 11,2% do total de empresas. As empresas con innovacións de comercialización sinalaron como obxectivo prioritario para desenvolver este tipo de innovacións non tecnolóxicas o aumento ou mellora da cota de mercado (o 48,1%).
n
nNo sector industrial as ramas con maior porcentaxe de empresas con innovacións non tecnolóxicas foron Construción aeronáutica e espacial (54,1%), Farmacia (51,8%) e Industrias do petróleo (50%). No sector Servizos destacaron as ramas de Servizos de I+D (63,8%), Programación, consultoría e outras actividades informáticas (43,5%) e Telecomunicacións (33,2%).
n
nOs últimos datos do instituto europeo de estatística Eurostat, de 2010 -cando os recortes nesta área eran menores- a media da UE dos 27 era investir un 2% do PIB en I+D, e España estaba no posto 16º, cun 1,4%.
n
n(Fonte: El País)
n
nO informe da innovación tecnolóxica en 2012 mostra que máis da metade do investimento se dirixiu á I+D interna -a que se realiza dentro da propia empresa- mentres que a I+D externa recibiu un 20,7% un 17,1% destinouse a adquirir maquinaria, equipos ou sistemas tecnoloxicamente máis avanzados.
n
nO gasto caeu en todos os sectores -un 6,6% na industria, un 33,1% na construción e un 11,1% no sector servizos- salvo en agricultura, onde aumentou un 22,9%. Por ramas de actividade, as empresas de Servizos de I+D representaron a maior porcentaxe do total do gasto en innovación tecnolóxica (cun 12%), seguidas polas empresas de Vehículos de motor (11,5%) e as de Farmacia (8,4%).
n
nPor comunidades autónomas, o maior gasto en innovación tecnolóxica sobre o total nacional produciuse na Comunidade de Madrid (un 33%), Cataluña (24,7%) e País Vasco (11,3), que suman dúas terceiras partes. Pero se falamos da variación respecto ao ano anterior, o investimento caeu en todas as autonomías salvo en Castela e León, que rexistrou un aumento do 11%, Galicia (9,9%), Estremadura (5,9%) e Cantabria (0,7%).
n
nEmpresas innovadoras
n
nPor outra banda, o documento indica que o 25,9% das empresas españolas de 10 ou máis asalariados foron innovadoras no período 2010-2012, tendo en conta as innovacións tecnolóxicas (de produto ou proceso) e as non tecnolóxicas (organizativas ou de comercialización).
n
nAs ramas de actividade que tiveron maior porcentaxe de empresas innovadoras no sector Industria foron Industrias do petróleo (co 75%), Farmacia (73,1%) e Produtos informáticos, electrónicos e ópticos (68%). No sector Servizos destacaron as ramas de Servizos de I+D, co 81,1% de empresas innovadoras, Programación, consultoría e outras actividades informáticas (56,9%) e Telecomunicacións (40,8%).
n
nAs comunidades autónomas con maior porcentaxe de empresas innovadoras no período 2010-2012 foron País Vasco (32,6%), A Rioxa (31,4%) e Aragón (29,7%).
n
nRespecto ás innovacións tecnolóxicas, o 13,2% das empresas españolas de 10 ou máis asalariados foron innovadoras de produto proceso no período 2010-2012, mentres que as empresas con innovacións tecnolóxicas ou con innovacións tecnolóxicas en curso ou non exitosas (EIN) representaron o 15,5%.
n
nInnovación de produto
n
nA innovación de produto no período 2010-2012 representou o 33,1% das vendas das empresas innovadoras de produto en 2012. O INE analizou esta porcentaxe no 12,4%, considerando os produtos que representaron unha novidade para o mercado e o 20,7% se se consideran os produtos que unicamente foron novidade para a empresa.
n
nPola súa banda, a cifra de negocios debida a produtos sen alterar ou lixeiramente modificados significou o 66,9% do total da cifra de negocios das empresas innovadoras de produto.
n
nPor outro lado, un 26,3% das empresas EIN cooperou en actividades de innovación tecnolóxica no período 2010-2012. O 51,6% das empresas EIN consideraron que as fontes de información internas (dentro da empresa ou grupo de empresas) foron as máis importantes para levar a cabo proxectos de innovación tecnolóxica. Pola súa banda, un 46,2% destas empresas considerou que as fontes de información do mercado (provedores, clientes, competidores ou consultores) tiveron gran relevancia.
n
nO 47,2% das empresas EIN sinalou que o obxectivo prioritario das súas actividades innovadoras foi a consecución dunha maior calidade nos seus bens ou servizos. O 37,8% sinalou como obxectivo prioritario a ampliación da gama de bens ou servizos.
n
nInnovación non tecnolóxica
n
nRespecto ás innovacións non tecnolóxicas, o 20,5% das empresas españolas de 10 ou máis asalariados desenvolveron innovacións organizativas ou de comercialización no período 2010-2012. Dentro das innovacións non tecnolóxicas, o 16,9% do total de empresas realizaron innovacións organizativas nese período.
n
nOs obxectivos que declararon como máis relevantes para levar a cabo innovacións organizativas foron a maior calidade dos seus bens ou servizos (o 56,8%) e a redución do período de resposta ás necesidades dun cliente ou provedor (o 52%).
n
nPola súa banda, a porcentaxe de empresas con innovacións de comercialización foi do 11,2% do total de empresas. As empresas con innovacións de comercialización sinalaron como obxectivo prioritario para desenvolver este tipo de innovacións non tecnolóxicas o aumento ou mellora da cota de mercado (o 48,1%).
n
nNo sector industrial as ramas con maior porcentaxe de empresas con innovacións non tecnolóxicas foron Construción aeronáutica e espacial (54,1%), Farmacia (51,8%) e Industrias do petróleo (50%). No sector Servizos destacaron as ramas de Servizos de I+D (63,8%), Programación, consultoría e outras actividades informáticas (43,5%) e Telecomunicacións (33,2%).
n
nOs últimos datos do instituto europeo de estatística Eurostat, de 2010 -cando os recortes nesta área eran menores- a media da UE dos 27 era investir un 2% do PIB en I+D, e España estaba no posto 16º, cun 1,4%.
n
n(Fonte: El País)
n