O futuro pasa por poder levar un ordenador no botón da chaqueta

A revolución do móbil intelixente pasou de longo pola súa porta. Intel, o primeiro fabricante de chips, non apostou por smartphones e tablets ata que foron unha realidade consolidada. Qualcomm é líder nese campo. Unha das empresas fundadoras de Silicon Valley loita por manter o seu papel no futuro cos wearables, a tecnoloxía que se integra no corpo, como parte central da súa estratexia.

Brian Krzanich, conselleiro delegado de Intel, déixao claro: “As empresas de tecnoloxía ás veces limitámonos coa nosa propia perspectiva. Pechámonos en nós mesmos e non vemos o futuro”. Entre tanta febre polos reloxos intelixentes, especialmente tras sumarse Apple a este campo, o directivo fíxose unha pregunta: “Se hai 30 anos que temos reloxos dixitais que poden facer cálculos, ¿por que agora volven? Non é só moda, é porque hai tecnoloxía dispoñible para sacar partido, pero non queremos ser un máis, senón aliarnos cos que sexan capaces de dar un enfoque distinto. Non serve de nada quedar no reloxo ou a pulseira que mide o exercicio”.

Na súa opinión, o verdadeiro estalido chegará da man do Internet das Cousas, como se denomina á interacción entre varios dispositivos conectados entre si sen necesidade dun ordenador para iso. “En 2016, poderemos meter un ordenador no botón da chaqueta. Esa é a nosa meta, seguir investigando e impulsando a miniaturización de chips”, insistiu. O sector dos wearables preséntase como a próxima gran revolución, firmas deportivas e de moda. Os vaticinios de Juniper Networks indican que este ano xerará 4500 millóns de dólares. Unha cifra que alcanzará os 53.200 millóns en 2019. Os impedimentos para que este campo parécense moito ao dos móbiles, a duración da batería e a interconexión con outros aparatos.

Faino vestible

Mentres no resto do mundo occidental se considera que o domingo é un bo día para consagralo ao descanso físico e espiritual, en San Francisco, dedican a xornada á exaltación da creatividade e a experimentación. Baixo o lema Make it wearable, ‘faino vestible’ en español, varias startups -empresas de emprendedores- de todo o mundo presentaron as súas propostas para tirar proveito de Edison, un procesador pensado para este tipo de aparatos. Houbo de todo, dende un mero prototipo a produtos desenvolvidos, case a punto para saír ao mercado.

As propostas presentáronse baixo a atenta mirada e as preguntas dun comité de expertos entre os que se atopaba a tenista Venus Williams, o conselleiro delegado dos almacéns de tecnoloxía Best Buy, o de Intel e representantes de Nike e Louis Vuitton. O mundo do deporte e o da moda senten verdadeira curiosidade por entender o seu funcionamento e non perder a onda.

O campo da saúde é un dos que máis se implicou nestes dispositivos. “Non só é positivo ver como se mellora ao facer deporte, senón con aqueles que sufriron un infarto e poderán ter unha camisa que mida o osíxeno en sangue, as pulsacións, o nivel de hidratación”, explicou o directivo. Non é casualidade que Google traballe nunhas lentes de contacto que detectan o nivel de glicosa en sangue, pensadas para diabéticos, ou unha pílula capaz de dar con indicios de cancro.

Open Bionics foron os máis aclamados. A súa proposta consiste nunha man biónica, pensada para nenos ou adultos cuxo membro foi amputado. Inclúe motores de vibración e sensores de proximidade e sensibilidade. Pesa arredor de medio quilo e, o máis interesante, cada unha das próteses modélase á medida, cunha impresora 3D. O prezo queda en menos de 2500 dólares. Moi lonxe dos máis de 100.000 dos modelos que se comercializan en Estados Unidos. Dende logo, a estética non está tan lograda, pero si a funcionalidade. Os seus creadores explican que a maior parte dos pedidos proveñen de organizacións de axuda ao desenvolvemento e de países envolvidos en conflitos.

Babybe tamén se enfoca no campo sanitario. Pretenden mellorar os primeiros días de vida dos bebés prematuros e o vínculo coas súas nais. O seu dispositivo combina unha especie de tartaruga con sensores que a nai abraza simulando o bebé e un colchón dotado de movemento que reproduce as caricias da nai.

Entre os seleccionados houbo unha empresa española, FirstV1sion, cuxa proposta consiste nunha cámara que se integra na camiseta e emite en directo. O cofundador, José Ildefonso, quere facelo rendible a través dos dereitos de emisión, converténdose nunha cámara en primeira persoa para diferentes eventos deportivos. O proxecto forma parte de Wayra, a incubadora de startups de Telefónica, e xa fixo as súas primeiras probas en partidos do Córdoba CF.

Ás veces os tópicos cúmprense. Como no caso da proposta alemá, Proglove. Unha luva pensada para aumentar a produtividade das cadeas de montaxe. Custa un 50% máis que os que se usan na actualidade, pero permite saber o nivel de fatiga do traballador, se ensamblou ben unha peza, se fai mal algún movemento ou, mesmo, se debe descansar para evitar ter un accidente. Xa se está a usar como experiencia piloto en BMW.

Os drones, outro dos sectores que máis interese espertan, tiveron a súa representación no prototipo de Nixie, un pequeno autoxiro que se adapta ao pulso, como unha pulseira e que, cando se activa un botón, voa gravando unha escena ou tomando fotos durante uns segundos e despois volve ao dono. Podería considerarse como unha evolución sofisticada do selfie cuxos inventores o presentan como un competidor das cámaras de acción de Gopro. O seu nicho son os amantes das aventuras dispostos a pagar por inmortalizar as súas fazañas.

Os wearables manteñen o seu enfoque futurista, pero cada vez máis cun acceso alcanzable e datas de saída ao mercado firmes.

(Fonte: El País Digital)