O estudo revela que un 36,3% dos emprendedores o fai con orientación innovadora (aumentando en dous puntos a cifra de 2015), o que supón que case catro de cada dez emprendedores ofrecen produtos ou servizos innovadores.
Elaborado por unha rede de máis de 120 investigadores de todo o país con datos obtidos a partir de 25.000 enquisas á poboación de entre 18 e 64 anos e a expertos nacionais, o informe recolle as características da emprendedora de España e nesta edición incorpora un monográfico sobre ‘A percepción da innovación social en España’ e outro sobre ‘Multiculturalidade e emprendemento’.
Nel, obsérvase un aumento na porcentaxe de poboación que percibe o medo ao fracaso como obstáculo para emprender (do 43,1% ao 45%), mentres que os máis de 600 expertos consultados sitúan as políticas gobernamentais (a burocracia e o exceso de regulacións vinculadas á creación de empresas) como principal escollo para o ecosistema emprendedor, segundo o informe.
Os autores deste traballo recordan que a TEA española, que mide as iniciativas emprendedoras con menos de 3,5 anos de vida no mercado, baixou medio punto porcentual con respecto ao ano anterior (do 5,7% ao 5,2%), mentres que a foto fixa que representa GEM mostra que despois da crise España estabilizouse en torno ao 5,5%, cando antes do 2007 alcanzaba o 7,6%.
Con respecto ás motivacións á hora de crear un negocio, o 70,2% das persoas faino porque detecta oportunidades no mercado, mentres que ao 26% impúlsao a necesidade.
Tamén, se destaca que o índice de actividade intraemprendedora (EEA) en España pasou do 1,1% en 2015 a 2,7% no pasado ano. E aínda que esta cifra se sitúa por debaixo da media europea (4,4%), o seu incremento sitúa a España por encima de países como Italia (2,1%) ou Grecia (1,4%), pero aínda lonxe de economías máis fortes como Países Baixos (7,6%) ou Reino Unido (7%).
(Fonte: EP)