O 50,8% das empresas españolas vai incrementar o seu investimento en innovación nos próximos tres anos e un 32,5% vaino manter. Estas son as principais conclusións da enquisa Innov@cción 2013, realizada por PeopleMatters, consultora especializada en Xestión de Persoas, e Ars et Inventio, unidade de negocio de Business Integration Partners especializada en proxectos de estratexia e xestión da innovación.
n
n
nO obxectivo do estudo, presentado no Centro de Innovación de BBVA, é analizar a opinión de directivos, profesionais e expertos ligados ao mundo da Innovación respecto á importancia e grao de madureza co que as empresas españolas abordan o reto de innovar.
n
nEn xeral, o informe debuxa un panorama da innovación en España no que hai unha porcentaxe fixa de empresas, aproximadamente un 13%, que non confía na innovación como estratexia de futuro e a gran maioría, case un 50%, segue en proceso de definición e desenvolvemento da súa estratexia de innovación.
n
nAquelas compañías que xa iniciaran o proceso de implantación avanzaron nel significativamente. Tan só o 5,8% das compañías recoñece que reducirá de forma considerable o investimento nesta materia.
n
nO 55% dos directivos considera que o nivel de innovación das súas compañías é adecuado e o 60% cre que se sitúa por enriba do que realiza a súa competencia directa. Só o 16% estima que a súa empresa suspende en innovación e a metade deles valora que as accións que realiza a súa compañía están claramente por debaixo dos seus competidores.
n
nA maioría dos directivos coinciden en que innovar é absolutamente necesario (63,6%) e innovar debe ser unha prioridade da compañía. Para lograr o éxito consideran que é necesario incrementar o nivel de implicación dos empregados.
n
nO estudo revela que durante estes últimos tres anos, o esforzo de innovación das compañías focalizouse principalmente na área de Tecnoloxía e Sistemas de información (investigación, desenvolvemento e adopción de novas tecnoloxías como factor catalizador da innovación), e nas áreas Comercial e de Mercadotecnia, co fin de ofrecer produtos e servizos e modelos de relación innovadores. De cara aos próximos tres anos, as iniciativas de innovación relacionadas coas áreas Comercial e de Mercadotecnia van ser a principal prioridade das compañías, desprazando a área de Tecnoloxía e Sistemas de información á segunda prioridade.
n
nDentro de Comercial e de Mercadotecnia a nova prioridade será mellorar a experiencia do cliente (Customer Experience Management) en lugar do desenvolvemento de novos produtos e servizos. "Xa non abonda con ofrecer un bo produto ou servizo, as compañías deben evolucionar para xerar vivencias e vínculos emocionais cos seus clientes que axuden a xerar experiencias positivas. Estas experiencias acontecen ao longo de todo o ciclo de vida de relación co cliente, e é responsabilidade de toda a compañía, existindo unha relación directa coa fidelización do cliente cara á marca", segundo afirma Fernando Izquierdo, responsable en España de Ars et Inventio. E engade que "é necesario abrir a participación dos propios clientes na definición e deseño da experiencia baseándose nunha estratexia de cocreación".
n
nOs recursos humanos van xogar un papel clave nesta transformación. Coral González, directora de PeopleMatters, explica que "detectamos que nos próximos tres anos mellorar e optimizar a xestión do talento e a comunicación serán as novas prioridades nesta área: unha tendencia que vimos defendendo dende hai moito tempo e que resulta máis crucial aínda en tempos de crise onde os mellores empregados marcan a diferenza entre o éxito ou o fracaso de moitas compañías".
n
nPola súa banda, Ana María Llopis, fundadora e CEO de ideas4all, explica que "en innovación hai que aprender que menos pode ser máis". E dende ideas4all destacan precisamente como a súa experiencia co Innovation Agora, a versión para empresas da súa rede social de ideas, é a proba de que as ideas, nas organizacións, empresas e institucións, axudan a que aflore o mellor dos empregados e da cidadanía. "Todas as ideas levan en si mesmas o xerme dun gran proxecto", recalca Ana María, comprometida con que as empresas sexan conscientes do poder da innovación e poñan en valor o mellor do seu capital humano.
n
nAs dez claves
n
nO estudo sinala dez claves para ser unha empresa innovadora:
n
n1. A innovación debe considerarse un proceso estratéxico de negocio; a estratexia non é a innovación, pero a innovación é estratéxica.
n2. Existencia dun liderado claro: Paixón por innovar; a innovación, ademais de xestionala, hai que liderala.
n3. Fomento da creatividade e incentivación da xeración de ideas; a experiencia é a peor inimiga da innovación: hai que romper paradigmas.
n4. Para innovar hai que mirar cara a fóra; hai que coñecer que está a acontecer a noso arredor (clientes, competidores, tecnoloxía…).
n5. Dispoñer dun modelo para xestionar a innovación de forma eficiente; un proceso estruturado para que a innovación teña continuidade no tempo.
n6. É preciso medir os progresos obtidos en innovación; só con datos se pode ter unha idea clara de onde se está.
n7. Innovar pasa por motivar e implicar o equipo; innovar xa non é un labor exclusivo das áreas de innovación ou I+D.
n8. Incentivación, recoñecemento e aproveitamento do talento; o proceso non garante a innovación, a clave está nas persoas.
n9. Hai que poñer en valor o esforzo innovador; hai que vender a innovación dentro e fóra das compañías.
n10. E como non…, hai que xestionar o cambio; a innovación é un proceso de cambio e como tal hai que xestionalo.
n
n(Fonte: Innovamás)
n
n
n
nEn xeral, o informe debuxa un panorama da innovación en España no que hai unha porcentaxe fixa de empresas, aproximadamente un 13%, que non confía na innovación como estratexia de futuro e a gran maioría, case un 50%, segue en proceso de definición e desenvolvemento da súa estratexia de innovación.
n
nAquelas compañías que xa iniciaran o proceso de implantación avanzaron nel significativamente. Tan só o 5,8% das compañías recoñece que reducirá de forma considerable o investimento nesta materia.
n
nO 55% dos directivos considera que o nivel de innovación das súas compañías é adecuado e o 60% cre que se sitúa por enriba do que realiza a súa competencia directa. Só o 16% estima que a súa empresa suspende en innovación e a metade deles valora que as accións que realiza a súa compañía están claramente por debaixo dos seus competidores.
n
nA maioría dos directivos coinciden en que innovar é absolutamente necesario (63,6%) e innovar debe ser unha prioridade da compañía. Para lograr o éxito consideran que é necesario incrementar o nivel de implicación dos empregados.
n
nO estudo revela que durante estes últimos tres anos, o esforzo de innovación das compañías focalizouse principalmente na área de Tecnoloxía e Sistemas de información (investigación, desenvolvemento e adopción de novas tecnoloxías como factor catalizador da innovación), e nas áreas Comercial e de Mercadotecnia, co fin de ofrecer produtos e servizos e modelos de relación innovadores. De cara aos próximos tres anos, as iniciativas de innovación relacionadas coas áreas Comercial e de Mercadotecnia van ser a principal prioridade das compañías, desprazando a área de Tecnoloxía e Sistemas de información á segunda prioridade.
n
nDentro de Comercial e de Mercadotecnia a nova prioridade será mellorar a experiencia do cliente (Customer Experience Management) en lugar do desenvolvemento de novos produtos e servizos. "Xa non abonda con ofrecer un bo produto ou servizo, as compañías deben evolucionar para xerar vivencias e vínculos emocionais cos seus clientes que axuden a xerar experiencias positivas. Estas experiencias acontecen ao longo de todo o ciclo de vida de relación co cliente, e é responsabilidade de toda a compañía, existindo unha relación directa coa fidelización do cliente cara á marca", segundo afirma Fernando Izquierdo, responsable en España de Ars et Inventio. E engade que "é necesario abrir a participación dos propios clientes na definición e deseño da experiencia baseándose nunha estratexia de cocreación".
n
nOs recursos humanos van xogar un papel clave nesta transformación. Coral González, directora de PeopleMatters, explica que "detectamos que nos próximos tres anos mellorar e optimizar a xestión do talento e a comunicación serán as novas prioridades nesta área: unha tendencia que vimos defendendo dende hai moito tempo e que resulta máis crucial aínda en tempos de crise onde os mellores empregados marcan a diferenza entre o éxito ou o fracaso de moitas compañías".
n
nPola súa banda, Ana María Llopis, fundadora e CEO de ideas4all, explica que "en innovación hai que aprender que menos pode ser máis". E dende ideas4all destacan precisamente como a súa experiencia co Innovation Agora, a versión para empresas da súa rede social de ideas, é a proba de que as ideas, nas organizacións, empresas e institucións, axudan a que aflore o mellor dos empregados e da cidadanía. "Todas as ideas levan en si mesmas o xerme dun gran proxecto", recalca Ana María, comprometida con que as empresas sexan conscientes do poder da innovación e poñan en valor o mellor do seu capital humano.
n
nAs dez claves
n
nO estudo sinala dez claves para ser unha empresa innovadora:
n
n1. A innovación debe considerarse un proceso estratéxico de negocio; a estratexia non é a innovación, pero a innovación é estratéxica.
n2. Existencia dun liderado claro: Paixón por innovar; a innovación, ademais de xestionala, hai que liderala.
n3. Fomento da creatividade e incentivación da xeración de ideas; a experiencia é a peor inimiga da innovación: hai que romper paradigmas.
n4. Para innovar hai que mirar cara a fóra; hai que coñecer que está a acontecer a noso arredor (clientes, competidores, tecnoloxía…).
n5. Dispoñer dun modelo para xestionar a innovación de forma eficiente; un proceso estruturado para que a innovación teña continuidade no tempo.
n6. É preciso medir os progresos obtidos en innovación; só con datos se pode ter unha idea clara de onde se está.
n7. Innovar pasa por motivar e implicar o equipo; innovar xa non é un labor exclusivo das áreas de innovación ou I+D.
n8. Incentivación, recoñecemento e aproveitamento do talento; o proceso non garante a innovación, a clave está nas persoas.
n9. Hai que poñer en valor o esforzo innovador; hai que vender a innovación dentro e fóra das compañías.
n10. E como non…, hai que xestionar o cambio; a innovación é un proceso de cambio e como tal hai que xestionalo.
n
n(Fonte: Innovamás)
n
n
n