“É hora de que aceptemos o fracaso, aprendamos del e realmente logremos o progreso”. Este é o lema principal dun museo que vén con sentenza. Trátase do Museum of Failure de Los Ángeles (Museo do Fracaso), un espazo no que os seus organizadores tratan de enaltecer os fracasos para concienciar da importancia de saber perder, para poder gañar.
O espazo céntrase especialmente no mundo do emprendemento e os negocios, celebrando a liberdade de fracasar. “En xeral, como sociedade, estamos demasiado obsesionados co éxito e subestimamos o fracaso”, reflexiona o psicólogo e investigador en innovación Samuel West en Los Ángeles Estafes. El é o artífice da exhibición que comezou hai tres meses en Helsinborg, Suecia, e hai unha semana desembarcou na costa oeste de EE.UU.
Sen obedecer a ningunha orde en particular, o visitante poderá rememorar a historia de 100 fracasos de xigantes como Sony, Google ou Ford, pero sempre baixo a premisa de que esas derrotas que hoxe acolle o A+D Architecture & Design Museum foron esenciais para que as devanditas empresas percorresen o camiño do éxito.
Entre os obxectos expostos destaca o xogo de mesa Trump the Game, unha especie de Monopoly que o actual presidente de EE.UU, Donald Trump, puxo no mercado sen moito éxito. De feito, o trompazo deste produto non tivo parangón, xa que en menos dun ano o xogo foi retirado do mercado. A pesar da derrota, Trump puxo en práctica ese exercicio tan estadounidense do proba e erro, que hoxe é o mesmo que enxalza a exposición deste singular museo.
Ademais do fracaso trumpiano, a mostra inclúe artigos como unha botella de Coca-Cola Black con sabor a café, ou unha lasaña baixo o rótulo da marca de pasta dentífrica Colgate.
No mesmo intento de enaltecer os fracasos de grandes empresas para concienciar ao emprendedor da importancia da derrota no camiño cara ao éxito, sorprende recordar como tras o triunfo de Sony con Betamax, o produto quedou desprazado polo sistema VHS.
The Eastman Kodak Company é outro dos protagonistas da mostra: “O mesmo ano que Kodak quebrou no 2012 por non se adaptar á tecnoloxía dixital foi o mesmo en que Facebook comprou Instagram por 1000 millóns de dólares”, recorda West.
O legado de Newton
Xigantes como Google ou Apple foron outros dos que necesariamente tiñan que caer para despois levantarse. No caso da mazá máis famosa de Silicon Valley, fíxoo con MessagePad, a.k.a. The Newton, un fallo icónico da tecnolóxica. Foi en 1993 cando se lanzou este dispositivo absolutamente revolucionario, xa que se trataba de enviar mensaxes entre aparatos, é dicir, a primeira PDA da historia. A pesar das súas características pioneiras, este dispositivo nunca chegou a callar e foi cancelado por Steve Jobs en 1998. A semente iso si, xa estaba plantada. Os smartphones e tablets actuais non son máis que o legado de Newton.
A pesar de que o museo ten claro que non hai éxito sen fracaso previo, non foi o seu caso, tendo en conta que dende o seu lanzamento, máis de 17.000 persoas pasaron polas súas instalacións. “É divertido pensar no Museo do Fracaso como un éxito. Non o esperaba. É surrealista. Non é máis que unha colección de fallos da innovación e aínda me estou a afacer ao feito de que a xente está interesada niso”, engade o creador desta singular exposición.
(Fonte: La Voz de Galicia)