Mercadona, destacada como “modelo de innovación radical” a nivel internacional

Mercadona foi destacada como caso de estudo internacional, ao protagonizar un capítulo do libro ‘Cohete, Oito Leccións para Garantir o Crecemento Infinito’ (Rocket, Eight Lessons to Secure Infinite Growth), editado por The Boston Consulting Group.

O libro debulla as historias de “16 destacables líderes de mercado que crearon grandes marcas” e, segundo os seus autores (Michael J. Silverstein, Dylan Bolden, Rune Jacobsen e Rohan Sajdeh), é “unha guía imprescindible para todo aquel que queira conseguir que a súa empresa creza máis rápido que a competencia”.

Nel, Mercadona comparte protagonismo con compañías tan prestixiosas como Starbucks, Walt Disney, Toyota, Amazon, Victoria’s Secret, Airbnb, Four Seasons, Whole Foods Market, The Container Store e Natura Cosmetic.

No caso de Mercadona, os autores destacan á empresa española no capítulo ‘Dá Pasos de Xigante, porque no vas ganar con tímidos pasos’ e aseguran que o seu modelo innovador de negocio converteuna na compañía de supermercados “máis admirada de Europa” e permitiulle situarse, por dereito propio, nos primeiros postos do Brand Advocacy Index de BCG (Índice de Recoñecemento de Marca de BCG).

O libro pon de manifesto que Mercadona, “por encima de todo, logrou reinventar o segmento dos supermercados nun contexto global” e que as súas marcas (Hacendado, Bosque Verde, Deliplus e Compy) ofrecen aos clientes un atractivo que en numerosas ocasións é superior ao de marcas líderes coñecidas.

Ademais, asegura que “a historia de Mercadona é tan relevante en innovación e xeración de industria como a de Walmart, IKEA ou Amazon” e tan admirada como Apple na experiencia de compra dos seus clientes. Segundo a análise realizada no libro, Mercadona “logrou que os seus competidores persigan a súa estela” grazas, entre outros factores, á súa aposta pola mellora constante e a unha das frases que mellor concreta unha das características da compañía: “En Mercadona o máis estable é o cambio” (“O cambio é o único que non cambia en Mercadona”) porque en Mercadona, están convencidos de que se non hai erros ou fracasos é porque non se está innovando o suficiente.

Segundo os autores, “instintivamente, parece que ten sentido pensar que se escoitas aos teus clientes e lles respondes, eles recompensarante coa súa lealdade”. E iso é precisamente o que sucede con Mercadona e o que lle permitiu alcanzar no Brand Advocay Index de BCG, que inclúe non só España, senón Estados Unidos, Alemaña, Francia e Reino Unido, o primeiro posto do ranking, cun 54%, fronte á media do 24% da industria. E moi por encima de empresas de distribución tradicionais tanto de Europa como de Estados Unidos.

Este resultado é incluso mellor no estudo de medición realizado para a edición de Rocket, Eight Lessons to Secure Infinite Growth, no que un 66% de clientes asegura que Mercadona proporciona unha experiencia “grande” ou “boa”, porcentaxe que iguala á compañía con marcas de consumo tan reputadas como Apple.

Os distribuidores, remarcan os autores na súa introdución, “dinnos que as marcas fortes se venden sen promoción (…) e que as marcas grandes perduran sempre se se traballa nelas”. Os clientes esperan que se lles proporcione unha experiencia completa e impecable. Esperan que se lles ofreza enerxía e pasión”, conclúen os autores deste manual que elixiron a Mercadona como unha das 16 compañías do mundo que mellor plasma o desenvolvemento e consolidación dunha marca de referencia.

(Fonte: El Mundo)