Segundo explicaron dende o suburbano, Metro traballou dende 2011 no desenvolvemento deste “innovador” sistema de xestión “intelixente” da enerxía eléctrica, que deu como resultado a instalación dun primeiro poste, situado nunha das instalacións que Citroën cedeu para o proxecto en Sáinz de Baranda, e permite unha carga “rápida” nuns 20 minutos “fronte aos longos períodos de varias horas dos postes en corrente alterna”.
O proxecto piloto denominado ‘Train2Car’, en alusión ao traspaso de enerxía entre trens ao coche, foi realizado xunto con outras empresas coas que se formou un Consorcio, e contribúe de forma directa á introdución e difusión do uso do vehículo eléctrico.
Con iso, Metro de Madrid considera que se “establecen os alicerces para a creación de infraestruturas de recarga” a partir da rede eléctrica do suburbano, que conta con 115 subestacións eléctricas de tracción distribuídas a través de toda a súa rede, á par que se realiza unha “aposta clara” pola enerxía “verde”.
Gratuíto durante o período de proba
Durante o período de proba poderán cargar as súas baterías de xeito gratuíto todos os vehículos preparados para recibir carga en corrente continua con conector ‘CHAdeMO’, que é o conector “máis común” nos vehículos eléctricos.
O horario de acceso á praza de aparcamento especificamente sinalizada para iso será exclusivamente de 8 a 21 horas, de luns a venres, coincidente co horario comercial das instalacións de automóbiles Citroën España.
O sistema baséase na produción de enerxía cinética que se produce cando o tren reduce a súa velocidade que se concentra nuns acumuladores que permiten almacenar a enerxía producida durante o freado e poñela a disposición para a carga de coches.
Así, os trens dotados de freado “rexenerativo” permiten converter a enerxía cinética en enerxía eléctrica, o que abre as portas á súa “reutilización” no sistema eléctrico ferroviario ou noutras aplicacións como a que se desenvolveu neste proxecto.
O proxecto ‘Train2Car’ conta co financiamento do Ministerio de Economía e Competitividade, a través do programa INNpacto 2011 de axudas á I+D, e realízase grazas ao Consorcio composto por Metro de Madrid, en colaboración coa Universidade Pontificia Comillas, Sistemas de Computación e Automática Xeneral (SICA), e o Centro de Investigacións Enerxéticas, Ambientais e Tecnolóxicas (CIEMAT).
Tamén colaboran a compañía Siemens con desenvolvementos tecnolóxicos específicos e Citroën coa cesión dun terreo das súas instalacións. A partir desta posta en marcha seguirase traballando no proxecto e “en posibles melloras para nun futuro” poder estendelo a outros puntos da rede de Metro.
Dende Metro subliñan que en Madrid hai actualmente un parque de 622 vehículos eléctricos de ‘cero emisións’ e recordan que a evolución de vendas de vehículos eléctricos de ‘leasing’ en Madrid bota unha idea da evolución do mercado, que crece de xeito significativo.
Así, en 2012 o número de vehículos creceu un 21% e en 2013 un 12,5%, cifras que para Metro ilustran que, malia a crise económica, este tipo de vehículo é considerado polo usuario como “unha solución de mobilidade urbana”.
Dende o suburbano destacan a aposta pola “innovación” de Metro de Madrid que, a través do seu departamento de enxeñería, logrou situar “tecnoloxicamente” ao suburbano madrileño “ao nivel” dos metropolitanos “máis modernos e avanzados do mundo”, incorporando as mellores tecnoloxías dispoñibles.
Os seus proxectos inciden sobre unha mellora da eficiencia dos procesos de mantemento e na consecución dun sistema de transporte ferroviario máis sustentable. Exemplos deles son proxectos como a catenaria ‘ríxida’, os simuladores, sistemas antivibratorios, o ‘tren amolador’, o ‘tren auscultador’ ou o sistema de sinalización CBTC.
(Fonte: Europa Press)