Innovador produto mellora a adherencia en tramos de concentración de accidentes

Un grupo de investigadores da Universdade Politécnica de Valencia (UPV), en colaboración coa empresa Marcas Viales, desenvolveu un novo produto que se aplica ao pavimento e axuda a mellorar a seguridade nos tramos de concentración de accidentes.

n
n

Segundo os responsables do proxecto, os materiais cos que está fabricado permitirían incrementar a capacidade de adherencia dos vehículos á estrada, ata case o dobre do que esixe a normativa actual.

Para o desenvolvemento deste produto, os investigadores analizaron multitude de materiais combinados entre si, por exemplo: elementos adhesivos (resinas de metacrilato e epoxi) que garanten unha correcta unión entre materiais na propia mestura, e sobre a superficie de rodadura existente; fundentes que eviten a xeada; cemento; vidro reciclado e diferentes tipos de áridos que conforman o corpo das dosificacións e xeran a textura do novo produto.

“Avaliamos todas as combinacións resultantes analizando parámetros como a súa adherencia a tracción, resistencia ao deslizamento, estabilidade ou custo, entre outros, e sometémolas a diferentes ensaios de durabilidade”, sinala Julia Real, investigadora do Instituto do Transporte e Territorio da Universidade Politécnica de Valencia.

O produto final é un composto metacrílico ou epoxi que incorpora minerais de alto coeficiente de pulido acelerado, como bauxita. Ademais, inclúe tamén materiais reciclados, como o vidro.

Avaliación

Sobre a súa capacidade de adherencia, Julia Real explica que a normativa actual esixe que tras verse sometido a pulido, o coeficiente de rozamento transversal obtido con péndulo de fricción debe ser maior que 44. “Con estes produtos, obtéñense coeficientes aproximados que roldan entre 60 e 80, co que, a adherencia obtida é da orde de 1.5 ou 2 veces a esixida por normativa”, destaca a investigadora da UPV.

Tras as probas desenvolvidas nos laboratorios da empresa Marcas Viales, o novo produto está sendo avaliado de forma experimental nun dos accesos á zona urbana da localidade alacantina de Sant Vicent del Raspeig.

O proxecto foi financiado polo Centro para o Desenvolvemento Tecnolóxico Industrial (CDTI) do Ministerio de Economía e Competitividade.

(Fonte: CDTI)