Samsamia Technologies é unha start-up impulsada por Miguel González-Fierro, profesor e estudante de doutorado de robótica da UC3M, e Miguel Ángel Maldonado, antigo alumno desta universidade. Esta innovación baséase nos algoritmos de visión e a intelixencia artificial, un conxunto de técnicas empregadas nos robots.
O seu funcionamento é bastante sinxelo: “Cun smartphone fas unha fotografía ao bolso, recádralo e cando lle dás a buscar o sistema atopa o bolso máis parecido que se atopa agora mesmo á venda”, explica González-Fierro.
Esta aplicación, que acaba de lanzarse para sistemas iOS e que tamén está dispoñible para Android, conta cunha base de datos de máis de 15.000 bolsos dunhas 300 marcas diferentes. “Dependendo da súa aceptación e a resposta dos usuarios, iremos engadindo novas funcionalidades e pezas de vestir, como zapatos, pantalóns, abrigos, etc.,”, engade González-Fierro.
Na súa opinión, a gran novidade do sistema é que dá un paso adiante na forma de buscar por internet. Na actualidade, os buscadores baséanse en palabras; pero o reto para esta década é localizar información utilizando imaxes. “Tecnoloxicamente utilizamos un algoritmo de recoñecemento que creamos para extraer un conxunto de características da imaxe (cor, forma e textura) e comparalas nunha gran base de datos”, explica.
Localización en tendas
O tratamento de datos masivos (coñecido como BigData) é unha das características da aplicación desenvolvida pola firma beMee, á que denominou Proximus. Trátase dun sistema capaz de localizar en tempo real as persoas no interior dos edificios por medio dos seus teléfonos móbiles.
A aplicación utiliza técnicas do campo da robótica para analizar a posición e comportamento dos usuarios dentro dos comercios e grandes superficies. O obxectivo é mellorar a produtividade en grandes empresas, así como para conseguir unha comunicación personalizada entre a empresa/local e o usuario/cliente.
“Grazas a un algoritmo propio de posicionamento en interiores e ao seu motor de BigData, Proximus permite determinar métricas para mellorar as campañas de mercadotecnia actuais”, comenta Jorge García Bueno, un dos seus creadores.
Mediante a instalación dunhas pequenas balizas de tecnoloxía sen fíos no interior dun centro comercial, o sistema analiza o comportamento dos clientes para atender mellor as súas necesidades e intereses.
“Trátase de mellorar a experiencia da xente ao comprar nunha gran superficie, así como de optimizar os sistemas de publicidade, porque será máis doado dirixir ofertas personalizadas, recomendar estilos, cores, marcas, etc. en función dos gustos do usuario,” di García Bueno.
Ademais, ao introducir a tecnoloxía Bluetooth 4.0 no proceso de posicionamento, mellora considerablemente a precisión do sistema e das estatísticas que pode xerar sobre o comportamento dos usuarios. As aplicacións poden ser moi diversas: dende localizar médicos en hospitais ata silenciar o teléfono ao entrar nunha sala de cinema, pasando pola súa posible utilidade en desenvolvementos de seguridade e defensa, engade o responsable.
Tanto beMee como Samsamia iniciaron os seus proxectos no viveiro a raíz da súa participación no concurso de ideas UC3M para a creación de empresas innovadoras e de base tecnolóxica, cuxa sétima edición xa está en marcha.
Alí recibiron axuda para o desenvolvemento dos seus plans de negocio e tiveron a oportunidade de acceder aos servizos de asesoramento que facilita o parque co obxectivo de converter iniciativas emprendedoras, baseadas en innovación e tecnoloxía UC3M, en empresas viables e que achegan valor ao desenvolvemento económico do seu ámbito.
(Fonte: SINC)