Estas son as palabras de Satya Nadella, xefe de Microsoft durante case dous anos, coas que explicou as súas crenzas acerca das acertadas decisións no ámbito da innovación, a asociación con startups e o espírito empresarial do xigante da informática.
A innovación aberta (open innovation en Inglés) é unha nova forma de deseño da innovación que se caracteriza por estar aberta ás boas ideas, mediante a asociación con outras empresas e a creación de pasarelas tecnolóxicas e comerciais.
Todas as iniciativas que lle permitan ás empresas acceder a tecnoloxías innovadoras e integrar novas habilidades son benvidas e moitas veces unha pequena startup pode dar solucións eficaces a unha grande organización con anos de experiencia nun mercado.
Fomentar o intercambio de ideas
É fundamental que se intercambien ideas; lamentablemente existen moitas empresas que se enquistaron nas súas formas, usos e metodoloxías e ven como as innovacións pasan de longo diante da súa porta, sen saber como facer para atraelas.
Para lograr que a innovación aberta sexa eficaz debe existir unha apertura moi importante a nivel tanto da dirección das empresas, como dos axentes directamente involucrados, para desbotar vellos costumes e poder aprender novas teorías, como aplicalas e de que forma adaptalas ás súas necesidades.
A innovación aberta apunta a un futuro da produtividade que debe pasar necesariamente polo intercambio de ideas e a difusión de boas prácticas, co fin de axudar a desenvolver e recoller ideas e/ou para reinventar ou simplemente mellorar un ou varios aspectos clave das actividades.
Ademais, hase de crear un pensamento global orientado á estratexia de innovación da empresa ou a aprender doutros, especialmente cando se contacta con expertos en determinadas materias, como podería ser unha startup de comunicacións.
Os eixes estratéxicos
Nas empresas, a innovación xa non é unha opción. Na era da revolución dixital case todo é posible e é practicamente vital que as empresas se reconvertan e se adapten á devandita transformación dixital.
É precisamente para tratar de contrarrestar a idea de que “alguén pode rematar co meu negocio” que as estratexias de innovación aberta se aplican con maior frecuencia en torno a dous eixes fundamentais.
O primeiro é crear as condicións para o cumprimento do intercambio de información e a avaliación das necesidades dixitais do negocio. Isto implica establecer un sistema de monitoreo para identificar as problemáticas co fin de xerar solucións innovadoras. O obxectivo é crear pontes entre estes mundos diferentes, sen que iso faga colapsar a estrutura principal.
A continuación, débense fomentar as habilidades internas ata o punto de alterar a orde interna da empresa se iso fose necesario. Steve Jobs, ex xefe de Apple tiña o hábito de facer preguntas como “¿ Que pasaría se…? ou ¿Porque non… ?”.
Modelo integral
A innovación aberta non só se basea na tecnoloxía. Tamén é un modelo de aplicable aos equipos, que pode e debe fomentar a creatividade, o gusto polo desafío, a promoción da autonomía, a transversalidade e a transparencia. A exhortación a innovar non se decreta. A realidade esixe que se a compañía está a cambiar, todos os que a integran deben estar involucrados nestes cambios.
París e Ámsterdam, modelos de innovación aberta
A innovación aberta é unha área onde os grandes grupos industriais entenden moi cedo que se deben abrir para levar a cabo os seus proxectos nas chamadas cidades intelixentes. Para seguir innovando en campos tan diversos como a xestión da enerxía, o transporte, a vivenda, a agricultura urbana ou a participación cidadá, a palabra clave é a adaptación á apertura.
De feito, esta política de innovación aberta implica moitas asociacións que combinan unha multitude de empresas, emprendedores e startups, de todos os tamaños e títulos; incluíndo os propios cidadáns a través de crowdsourcing.
Tanto en Amsterdam (Amsterdam Living Lab), como tamén en París (París & Co, a innovación e a axencia de desenvolvemento), case todas as iniciativas dos distritos ou desenvolvementos intelixentes das cidades están a seguir este modelo de innovación aberta, no que grandes grupos se asocian con organizacións pequenas (PEMES, startups) co fin de compartir información e recursos e crear alianzas multisectoriais.
¿Innovación aberta en España?
Moitos pensan a priori que por un tema de idiosincrasia e apego aos costumes, o noso país non é o mellor sitio para aplicar a innovación aberta, pero en realidade xa se deron algúns casos deste tipo de colaboración de cara á innovación e tiveron éxito.
Sen dúbida, estes primeiros pasos dan a pauta de que en España é posible esquecer as vellas tradicións de “toda a vida”, polo menos a nivel empresarial e comezar a abrir a mente e incorporar a cooperación, a valoración e o intercambio de ideas como unha forma normal de progresar nos negocios.
(Fonte: Innovaticias)