Aeroportos para drons, corredores aéreos, normas de circulación, sistemas de regulación de tráfico, operativos de navegación que eviten caídas ou posibles colisións no aire, plans de voo que lles permitan despegar e aterrar no punto máis adecuado de forma autónoma e sen ningún piloto que os controle… O que se viu ata agora é só o principio, porque o futuro será o dos drons profesionais dedicados ao envío de mercadorías, de vixilancia ou de inspección de todo tipo de ámbitos e servizos.
E non haberá que esperar moito, porque a UE calcula que de aquí a dez anos en torno a 400.000 aparatos deste tipo sobrevoarán o ceo europeo, o que xerará un negocio en torno a 14.000 millóns de euros e a creación de 110.000 postos de traballo, dos que un 10% poderían xerarse en España.
Que isto se converta en realidade non só dependerá da lexislación que o faga posible, senón sobre todo, da tecnoloxía. Porque do que se trata é de que os drons poidan exercer por si sós todas as funcións para as que sexan requiridos. E neste reto Galicia terá a súa cota de protagonismo, xa que parte deste desenvolvemento, polo menos en España, corresponderá ao Instituto Tecnolóxico de Galicia (ITG), cuxa proposta para o transporte intelixente baseado en vehículos aéreos non tripuladas foi a mellor valorada polo Ministerio de Ciencia con cargo ao seu programa de excelencia de Centros Tecnolóxicos Cervera. O seu proxecto, que se levará de forma conxunta con outros tres centros tecnolóxicos (CATEC e AICIA de Andalucía e NAITEC de Navarra) e que será financiado con 3,5 millóns de euros, obtivo unha puntuación de 92,35 sobre 100, obtivo a máis alta de todas.
Pero o que se recoñece, en realidade, é a capacidade dos centros para o desenvolvemento da tecnoloxía necesaria para cumprir co obxectivo e que foi cualificada como prioritaria para o desenvolvemento estratéxico de España por parte do ministerio. “É unha satisfacción e un recoñecemento ao traballo que levamos facendo durante anos e un respaldo para seguir adiante”, destaca Carlos Calvo, director do ITG.
Plan de voo
O propio Calvo incide no desafío. “Ata agora todos os drons tiñan un piloto detrás, pero agora teñen que ser autónomos, trazar o seu plan de voo que lles permita despegar e aterrar tomando as súas propias decisións”. Do que tampouco ten dúbida é que dentro de 5 ou 10 anos “haberá drons profesionais voando por todos os lados e dentro de 5 ou 10 anos será necesario desenvolver unha infraestrutura como a que teñen os avións e integralos no espazo aéreo”.
“Conseguir que este novo transporte aéreo sexa altamente autónomo e poida xestionarse de xeito intelixente permitirá aumentar a densidade das operacións, manter os altos niveis de seguridade requiridos e ofrecer un servizo a demanda con prezos competitivos”, di Analía López, directora da división de Sistemas Aéreos non Tripulados do ITG.
O centro, con sede na Coruña, ten experiencia en sistemas de navegación de precisión e mantemento preditivo, planificación coordinada de traxectorias e xestión de capacidade do tráfico en ámbitos de alta densidade, entre outras áreas.
(Fonte: La Voz de Galicia)