Facebook e Tuenti están a dar mostras de declive, con patentes caídas de usuarios e de uso. Ademais, algúns investigadores prognostican que as redes sociais máis xerais e locais seguirán perdendo importancia e que poderían desaparecer en poucos anos. ¿Acaso estamos empezando a ver como estala a burbulla dos social media?
n
n
n
Hai unha década que apareceu unha rede social deseñada por un ata entón descoñecido Mark Zuckerberg. Moi rapidamente, Facebook comezou a adquirir adeptos, ata o punto que, nove anos máis tarde, en outubro de 2013, alcanzou os 1200 millóns de
nusuarios rexistrados. Facebook ofrecía unha nova forma de contactar con amigos e coñecidos dunha forma totalmente nova.
nusuarios rexistrados. Facebook ofrecía unha nova forma de contactar con amigos e coñecidos dunha forma totalmente nova.
n
n
Case dez anos máis tarde, un estudo elaborado na Universidade de Princeton relacionou o crecemento da rede social co dunha epidemia e chegaron á conclusión de que, como calquera outra enfermidade, o uso de Facebook acabará por extinguirse. Concretamente para o ano 2017 Facebook perdería o 80% dos seus usuarios activos, din estes investigadores.
n
n
Aínda que a priori poida parecer unha comparación desatinada á vista do incrible crecemento da rede social nos últimos anos, os datos de adopción de Facebook (xunto co seu actual estancamento e descenso) concordan cun patrón epidemiolóxico coñecido como ‘SIR’ (‘suceptible-infectado-recuperado’, en castelán).
n
n
Con respecto á caída de usuarios que prognostican, o director financeiro de Facebook David Ebersman xa admitiu no seu día que a rede social está a perder o seu ‘target’ no tramo de idade que vai dos 13 aos 24 anos, sendo este máis acusado no tramo dos 13 a 17 anos.
n
n
Pero parece que o descenso de usuarios nas redes sociais é un feito constatado e non só para as máis internacionais como Facebook. Tamén as redes sociais máis locais cun enfoque de comunicación xeral están a experimentar un descenso, como a española Tuenti, que perdeu o 58% de usuarios activos nos últimos seis meses. Tamén aconteceu coa holandesa Hyves ( -68%) ou a alemá MeinZ ( -50%).
n
n
Outro asunto que concedía importancia ás redes sociais é que se cría que a actividade que xeran nelas -mediante ‘favoritos’ ou ‘retuits’- os enlaces web impactaba directamente no ‘page rank’ de Google. Non obstante, a compañía do buscador acábao de
ndesmentir.
ndesmentir.
n
n
A caída de Tuenti e Facebook, e agoreros prognósticos como os destes epidemiólogos da Universidade de Princeton, parecen avanzar o fin das redes sociais “globais” que tratan de acaparar toda a actividade social online.
n
n
Non obstante, non todo é declive no panorama dos ‘social media’; outros servizos máis lineais, enfocados a un único fin, como WhatsApp, Line, Instagram, Vine ou Twitter, de momento non dan estes sinais de estancamento.
n
n
Quizais a actividade social nas redes sociais tenda a concentrarse en tres ou catro servizos moi focalizados nun determinado fin, como é a comunicación directa ou o intercambio de fotografías, co ‘smartphone’ como centro neurálxico, convertido na auténtica rede social de cada un.
n
n
Por iso quizais Mark Zuckerberg tratou de que Facebook se apoderase de todo o ‘smartphone’ co ‘launcher’ Home, que se anunciou a mediados de 2013 e fracasou estrepitosamente. Quizais o fundador da rede social máis importante do mundo enxergou a morte da súa criatura porque aínda non atopamos a forma definitiva na que interactuar a través de Internet.
n
n
(Fonte: Europa Press)