Mundos inmersivos, paralelos, alternativos, obxectos virtuais que flotan. Experiencias, en definitiva, distintas. As tecnoloxías de realidade virtual e realidade aumentada forman parte dun paquete de tendencias que pouco a pouco se van estendendo. E España quere estar primeiro na grella de saída.
Segundo o estudo Informe XR, elaborado entre The App Date e Telefónica, os negocios arredor da chamada realidade estendida -que integra empresas de realidade virtual, aumentada ou mixta- creceron un 86,6% nos últimos dous anos, coincidindo co auxe dos distintos dispositivos de visualización. Uns datos que confirman que España apunta alto no seu desenvolvemento e as súas aspiracións para converterse nunha potencia mundial nesta tecnoloxía.
Os analistas así o cren, aínda que aínda a industria se está a desenvolver, sobre todo por propostas enfocadas non ao consumo lúdico senón para empresas. Así, o 67% das compañías do sector facturaron menos de 300.000 euros en 2018, mentres que o 4,5% facturaron proxectos en cantidades superiores. Analizadas por volume de facturación, o 41,4% das empresas dedícanse a ofrecer servizos; o 27,3% licenciatarias de software e o 10,5% centros arcade abertos ao público ou para o consumo de grupos.
“Tras o boom de anos anteriores chega o momento da consolidación do sector. Equivocábanse aqueles que pensaban que este sector ía romper todas as marcas de crecemento e tamén se equivocan os que agora pensan que o sector cae e que é o fin da burbulla. A realidade estendida xa demostrou que achega un valor real”, apunta nun comunicado Óscar Hormigos, director xeral de The App Date.
“A boa saúde do sector tradúcese tamén en novas oportunidades laborais”, recalcan os expertos: en 2018 máis do 62% tiveron en equipo entre 1 e 5 traballadores e o 14,3% entre 5 e 10 persoas; ademais, a previsión para os próximos 12 meses é que o 80% das compañías do sector contraten novos profesionais, sendo programadores, desenvolvedores e modeladores e artistas 3D os perfís máis demandados.
Áreas de negocio
A maioría dos proxectos realizados este ano divídense entre entretemento (16%), seguido por mercadotecnia/publicidade e educación (ambos os dous cun 15%); turismo (14%); arquitectura/enxeñería/industria (12%); sanidade (ambos os dous cun 7%); divulgación de tecnoloxía e servizos (cun 5% nos dous casos); e, por último, concienciación social (4%).
O informe recolle que hai unhas 260 empresas dedicadas ao desenvolvemento de experiencias destinadas a servizos e empresas e unha vintena que, de momento, se dedican ao desenvolvemento de produto. Entre as primeiras, cabe destacar un salto importante, aseguran os expertos: se en 2016 o 47% desenvolveron entre 5 e 10 proxectos, este ano son xa máis do 75% as que teñen ata 20 proxectos. Ademais, case a metade conta con carteira de clientes tanto en España coma no exterior.
Pola súa banda, as empresas dedicadas ao desenvolvemento de produtos dalgunha vertente de realidade virtual ou aumentada recibiron cantidades importantes de financiamento público e privadas: o 70% ingresou ata 100.000 euros e o 6% recibiu máis de 2 millóns de euros. Neste caso, traballan máis con clientes en España (61,3%) que fóra do noso país (38,7%).
(Fonte: ABC)