Empresas innovadoras españolas lanzarán os seus proxectos en Silicon Valley

Son novos, son innovadores e están entusiasmados. Son os responsables de 12 start-up españolas, seleccionados por Spain Tech Center para lanzar os seus proxectos en Silicon Valley (EEUU).

Esta iniciativa do Banco Santander e o Instituto Español de Comercio Exterior que acolle a empresas españolas en San Francisco pretende dar apoio e formación para axudar a estas compañías a instalarse neste epicentro do mercado estadounidense. A súa capacidade para logralo de forma “exitosa” foi un dos elementos clave na súa selección, de acordo co director de Spain Tech Center en Silicon Valley, Elijah Rabek. Esta ducia de empresas inclúe sectores tan dispares como as transaccións bancarias da criptomoneda Bitcoin, o desenvolvemento de software que conecte médicos con pacientes e a creación de aplicacións educativas para os nenos.

A formación destes doce emprendedores comezou hai uns días na sede de Red.es nun evento do propio Spain Tech Center organizado por Opinno. Durante a primeira sesión puideron coñecer a experiencia doutros empresarios españois que os precederon en Silicon Valley e que lles aconsellaron sobre os primeiros movementos que deberían realizar no val.

O cofundador de HC Technologies, Javier Herrero, que recibiu axuda de Spain Tech Center nunha edición anterior, explicou que o máis importante “é facer o traballo previo dende España”. Herrero deulles este consello: “Ide conectando con persoas por Linkedin e pechade reunións antes de estar alí”. Aínda que Silicon Valley pode parecer moi competitivo, Herrero tranquilizounos: “Sempre che din que no val podes pechar un acordo nun bar coma se fose algo moi novidoso, pero a verdade é que iso tamén pasa en España”.

Unha das empresas seleccionadas é Coinffeine, unha plataforma que permite intercambiar diñeiro real por bitcoins entre usuarios de forma segura. O seu fundador e director executivo, Alberto Gómez, descríbea como o “BitTorrent das bitcoins” xa que permite facer intercambios da moeda virtual sen necesidade dun terceiro ou unha plataforma intermediaria centralizada. Para iso sérvese dun protocolo que conecta dous usuarios interesados nun intercambio de diñeiro real e virtual. Para realizar a transacción deben realizar un depósito que só recuperarán unha vez concluído o intercambio.

 “Nos sistemas tradicionais peer-to-peer (persoa a persoa, tamén coñecido como P2P) non hai garantías de que vaias recibir o diñeiro tras o intercambio, e nas plataformas con árbitros e intermediarios o proceso non é automático”, explica Gómez. Pola contra, o seu sistema funciona “como unha plataforma de intercambio de forma automática e segura”, detalla. O seu interese en Silicon Valley é dobre: por un lado quere ampliar a súa rede de colaboradores e por outro, rematar unha primeira rolda de investidores antes de que remate o ano.

Non máis escusas

Elesapiens é unha aplicación de aprendizaxe destinada a nenos de entre seis e doce anos que utiliza xogos, vídeos e preguntas para ensinar contidos de forma divertida, que tamén foi incluída para acelerar o seu camiño ata o val do silicio. O seu director executivo, Antonio Vega, destaca que “aínda que as novas tecnoloxías xa se usan na escola, había un burato importante destas ferramentas na educación primaria”. O seu software permite aos profesores ter acceso en tempo real ás actividades que realizan os seus alumnos e comprobar a súa evolución.

Os únicos contidos que se atopan en Elesapiens son de ciencia porque “é a parte troncal e universal do currículo escolar de todos os países”, explica Vega, e sinala que non sería posible facer unha aplicación global que tamén incluíse materias como historia ou lingua porque en cada país se estudan cousas diferentes. Esta plataforma de aprendizaxe pretende ser internacional e por iso ten os contidos en español e en inglés. Ademais, para superar a brecha cultural que pode existir entre diferentes países, os personaxes que explican os contidos teñen distintos acentos que “por outra parte tamén fomenta a integración cultural”, explica Vega.

Outro dos exemplos na vangarda da innovación española é Medtep, un software que permite aos médicos deseñar un tratamento e compartilo co enfermo de forma que pode monitorizar o seu progreso diariamente. Poderá comprobar se está a seguir a dieta indicada, se toma as medicinas prescritas ou se fai o exercicio físico que lle recomendou grazas aos rexistros que o paciente faga no seu smartphone ou tablet.

O director de operacións de Medtep, Pablo Pantaleoni, explica que ademais pode servir para axustar o tratamento aos hábitos de vida. “Por exemplo, se che mandaron camiñar 30 minutos ao día pero a ti che gusta nadar, esta plataforma pode facer esa substitución e equiparalo”, apunta.

O público ao que vai dirixido é do máis variado e engloba dende sociedades médicas, fundacións, empresas farmacéuticas ou clubs deportivos. Moto GP foi un dos seus primeiros clientes e xa están a traballar con equipos de fútbol en tratamentos de medicina preventiva e en xestión de axudas de custo personalizadas. “Sabemos que moitos deportistas empeoran o seu rendemento debido a unha dieta inadecuada”, explica Pantaleoni, e sinala que esta plataforma permite “controlar os hábitos de vida para que non boten a perder unha tempada”.

Durante os próximos meses estes tres emprendedores xunto aos seus outros nove compañeiros terán a oportunidade de medirse nun mercado tan competitivo como é o de Silicon Valley. Moitos deles están totalmente enfocados ao mercado estadounidense e queren abrirse un oco. Outros queren aprender doutras empresas e crear contactos para seguir crecendo en Europa. O seu éxito ou fracaso dependerá de que aproveiten ben o tempo no val.

(Fonte: Technology Review)