Un peregrino sofre un infarto mentres camiña pola espesura dun bosque en pleno Camiño de Santiago. Ao pouco tempo, aparece un dron cun desfibrilador para axudar na súa atención e salvarlle a vida. Tal despregamento tecnolóxico nas profundidades rurais dun municipio parece propio dun novo xénero de ficción, pero está á volta da esquina. O que hai detrás é un dos programas públicos máis ambiciosos no que a políticas de innovación se refire, segundo os seus promotores.
A iniciativa chámase Civil UAVs Initiative e explícase mellor a través das súas múltiples aplicacións, das que haberá noticias nos próximos meses. Algúns dos proxectos sucarán os ceos e os mares galegos en poucos anos e o exemplo do peregrino infartado é só un deles. Tamén se traballa en barcos non tripulados ou drons autónomos para controlar a masa forestal, o cal pode resultar moi útil para a prevención de incendios.
Estes últimos aparatos serán capaces de identificar a especie das árbores, medir o grosor dos troncos, determinar o momento idóneo para a súa talla, elaborar mapas de recursos forestais ou mesmo detectar e combater pragas. Aquí tamén xorden escenas futuristas. O dron poderá achegarse aos piñeiros e eucaliptos e soltar insectos que combatan, por exemplo, as eirugas procesionarias.
150 millóns de euros
Os aparatos non teñen tripulantes, pero a iniciativa si. Os pilotos son a Xunta de Galicia e o Goberno central, que comprometeron 150 millóns de euros en impulsar o uso de drons para a mellora de servizos públicos e aplicacións de carácter civil.
Detrás do esforzo figura o interese da Xunta por desenvolver novas actividades industriais que vaian máis alá da automoción, ben implantada na rexión grazas á presenza de PSA.
A estratexia inclúe, entre outras cousas, a creación dun centro aeronáutico de referencia europea en Galicia, en torno ao aeródromo de Rozas, en Lugo, e do futuro Centro de Investigación Inta-Xunta (Ciar).
O Goberno galego comprometeu 11 consellerías no esforzo e captou financiamento europeo para lanzalo. Tamén atraeu o interese dos xigantes do sector, entre eles Airbus, Boeing, Thales, Indra ou Babcock.
Estas dúas últimas empresas gañaron o concurso para desenvolver os principais proxectos do programa. Recibirán fondos por 40 millóns, que deben completar con outros 40 millóns. Indra xa lanzou o maior dron civil de fabricación española como parte da Civil UAV Initiative. Poderá levar un piloto ou controlarse de forma remota.
Estas grandes empresas non son as únicas. Máis de 110, todas de perfil tecnolóxico, participaron nas licitacións publicadas ata a data, repartidas en seis programas distintos, que van dende as infraestruturas ata a I+D, pasando pola compra de solucións tecnolóxicas ou as incubadoras de empresas.
A firma de asesoramento a Administracións Novadays, que participa na estratexia, asegura que o esforzo de Galicia está á vangarda a nivel mundial.
(Fonte: Innovaspain)