¿En que se parecen os interiores dun coche de 1970 e de 2019? A resposta é “na forma do volante”. Se nos fixamos con detalle no habitáculo -cada vez máis personalizable e tecnolóxico- e nos sistemas de seguridade pasiva, como o cinto de seguridade ou o airbag, cambiou todo, aínda que aínda hai aspectos nos que mellorar.
Polo menos así quedou patente nun traballo de investigación liderado por Francisco José López Valdés, profesor e investigador de Comillas ICAI e o Instituto de Investigación Tecnolóxica (IIT), e que conseguiu o premio ao mellor artigo de investigación na Conferencia Anual da Association for the Advancement of automotive Medicine (AAAM), celebrada en Nashville (Tennessee, EE. UU.).
O traballo de López Valdés formou parte do proxecto europeo SENIORS centrado na mellora da seguridade de peóns e ocupantes de idade avanzada. Nel comparáronse os instrumentos de simulación que utiliza a industria do automóbil para coñecer a idoneidade do cinto de seguridade e do airbag coas lesións reais que se producen nun accidente. O resultado foi que as tecnoloxías dispoñibles á industria non discriminan segundo a complexión física, idade ou enfermidades previas dos ocupantes, polo que as lesións poden ser máis graves do que cabería esperar.
“Na nosa investigación combinamos ensaios con dummies, modelos de simulación computacional do corpo humano e experimentos con cadáveres doados á ciencia, e comprobamos que as lesións que sufrían non eran correctamente preditas polos instrumentos de deseño de sistemas de retención dispoñibles”, recalca López Valdés. É dicir, o que acontece realmente nun accidente podería ser moito máis grave do que poden prever as actuais ferramentas tecnolóxicas. “Non hai dúbida da protección que ofrece o cinto de seguridade a todos os ocupantes dun vehículo, pero existen aínda espazos de mellora”.
Adaptalo ao ocupante
“Estas tecnoloxías non son completamente ‘biofieles’, é dicir, ofrécennos resultados con características físicas estándar e non están optimizadas como para representar a diferentes segmentos da poboación”, continúa López Valdés. Por iso, o investigador do IIT, suxire que se poderían adaptar os sistemas de seguridade do vehículo ao ocupante que ocupa o asento para adaptar a forza que o cinto aplica sobre o pasaxeiro ou condutor segundo as súas características físicas.
(Fonte: IIT)