De Cabify a Spotahome: as startup españolas captan 575 millóns en dous anos

O ecosistema emprendedor vive un momento doce coa aterraxe dos primeiros fondos de Silicon Valley e a sucesión de roldas superiores aos 25 millóns de euros.

“Parecía imposible que Silicon Valley investise en España”. A declaración de Alejandro Artacho, conselleiro delegado e fundador da plataforma española de aluguer de vivendas Spotahome, é compartida polo ecosistema emprendedor español.

Artacho é consciente da proeza que supón que unha start up española namorara a Kleiner Perkins, un histórico do capital risco estadounidense que investiu en empresas como Google, Amazon, Twitter ou Snapchat.

A rolda de 40 millóns de dólares (34 millóns de euros) que pechou esta semana Spotahome é a última dunha serie de operacións que demostran o momento doce que viven as start up dixitais españolas.

Nos dous últimos anos, os emprendedores que protagonizaron as maiores roldas -polo menos de 25 millóns de euros- recadaron dos investidores máis de 575 millóns de euros, segundo Crunchbase. Detrás desta cifra están Cabify, Jobandtalent, Glovo, Logtrust, Typeform, Fintonic, OnTruck e Spotahome.

O panorama cambiou radicalmente nos últimos anos. Por unha parte, creceu e madurou o sector español do capital risco. Dende 2013, apareceron unha trintena de fondos interesados neste tipo de proxectos. E o máis importante, péchanse roldas de maior importe.

Se entre 2008 e 2012 houbo 17 roldas de máis de dez millóns de euros, entre 2013 e 2017 contabilizáronse 57 operacións por enriba desta cantidade, segundo a asociación sectorial Ascri. Nos últimos catro anos, o investimento do capital risco en España foi de 2200 millóns, case o dobre que nos catro exercicios precedentes.

Unha das claves do cambio foi a entrada de investidores estranxeiros. “O mercado español está a madurar moi rápido e hai un elevado número de compañías con grandes perspectivas de futuro seguindo os pasos de empresas pioneiras como Idealista, AlienVault, Cabify ou Wallapop”, asegura Miguel Kindelán, director executivo e responsable de GP Bullhound en España. Este banco de investimento especializado no sector tecnolóxico investiu en varias start up españolas como Wallapop, Jobandtalent e OnTruck.

Silicon Valley

A entrada de Silicon Valley en España a través de Kleiner Perkins marca un punto de inflexión. Coa súa primeira start up española en carteira, non é desatinado pensar en futuros investimentos noutros proxectos, ou que outros fondos de Silicon Valley sigan os seus pasos.

“Estamos permanentemente a buscar oportunidades en grandes mercados en Europa, non pensamos en países ou sectores específicos”, sinalan dende o fondo norteamericano. “É unha cuestión de confianza. Cando estes fondos entran en España en compañías que teñen moito percorrido e lles vai ben, repiten e hai un efecto chamada. É un ecosistema que se retroalimenta”, explica Beatriz González, socia fundadora do fondo de capital risco español Seaya e vicepresidente de Ascri. Seaya, un dos fondos españois máis activos xunto con Nauta, ten 13 empresas en carteira. Entre elas, Cabify, Glovo e Spotahome.

As vendas nestes dous anos de Privalia a Vente-Privee por 500 millóns de euros, de Social Point a Take-Two por 233 millóns e de Ticketbits a Ebay por 165 millóns certifican que hai proxectos en España que xeraron importantes plusvalías.

“Cada vez chégannos proxectos máis interesantes. O éxito chama ao éxito e anima a profesionais a deixar traballos en banca ou consultoría, por exemplo, para emprender. Son emprendedores por decisión, non por obriga, o que se nota na calidade dos proxectos “, di González.

Oskar Mielczarek, socio director de Rakuten Capital, o brazo investidor do xigante xaponés, cre que “os emprendedores españois perderon o medo”. Para o directivo, que senta nos consellos de Cabify e Glovo -empresas nas que Rakuten é accionista maioritario-, España conta cunha “onda de mozos emprendedores moi preparada que está a servir de exemplo para os que veñen”.

Atractivo

Íñigo Juantegui, cofundador e CEO de Ontruck, que acaba de pechar unha rolda de 25 millóns, asegura que se está a demostrar que en España “hai boas ideas, cun modelo de negocio real, que mostran aos investidores que teñen un futuro”.

Ademais do talento, hai outro atractivo para os investidores estranxeiros. “Hai unha vantaxe competitiva ao ter custos máis reducidos que outros hubs internacionais, nos que os salarios sufriron unha inflación moi elevada,” di Kindelán.

Con roldas de máis de 20 millóns de euros como as que se están a pechar nos dous últimos anos (a marca osténtao Cabify, que recadou 136 millóns a principios de ano), os emprendedores españois poden aspirar a crecer internacionalmente e converterse en líderes rexionais ou mesmo globais.

“Antes, o percorrido era curto porque os proxectos, a pesar do seu potencial, tiñan difícil recadar diñeiro en España”, explica Rodolfo Carpintier, un veterano investidor español en empresas dixitais que preside a incubadora DaD, quen apunta tamén ao labor do congreso Sout Summit como escaparate para dar a coñecer start up españolas a estes fondos estranxeiros.

(Fonte: Expansión)