As empresas de alto potencial non teñen límites. Para conseguir que o teu 'start up' consiga esta consideración e capte o interese dos investidores, non fai falta que se trate dunha idea revolucionaria. A clave está na súa capacidade de adaptación ao ámbito e a súa flexibilidade para cambiar o produto ou servizo en función da demanda do cliente. ¿Cumpre o teu negocio con estes requisitos?
n
n
n¿Sabías que en Estados Unidos son as empresas que non superan os cinco anos de vida as que crearon máis de 40 millóns de postos de traballo nas últimas dúas décadas? Fomentar o emprego é un dos factores que poden facer que o teu start up gañe o cualificativo de "alto potencial". Se o teu negocio ten máis de tres anos e conta con máis de vinte empregados ou se aínda con menos tempo de rodaxe tes claro que o teu equipo superará esa cifra, estás na vía máis adecuada para atraer a mirada de investidores e socios que, probablemente, apostarán polo desenvolvemento da túa idea. E se xa conseguiches que alguén apoie economicamente a túa iniciativa iso tamén pode servir de catalizador do teu proxecto e, sen dúbida, animará a entrada doutros business angel.
n
nSegundo o informe "As iniciativas emprendedoras con alto potencial de crecemento en España", elaborado pola Caixa e IE Business School, este tipo de empresas contan cun financiamento externo de máis de 100.000 euros e, malia a súa curta existencia, recibiron máis dun premio, algún internacional. Isto último é outro aliciente, pero non te deixes enganar por estes datos. Hai outros elementos que poden ser unha garantía para levar a túa compañía á primeira posición.
n
nSergio Martínez-Cava é o subdirector de Fundación da Innovación Bankinter, que acaba de lanzar Emprendedores, un proxecto para apoiar ás start up de alto potencial nas súas etapas iniciais. "Estes negocios teñen un crecemento de entre o 20 e o 25%, mesmo en tempos de crise. A súa traxectoria está ligada á creación de emprego, pero tamén a que apoian o seu desenvolvemento noutros factores como a tecnoloxía, a innovación, a sustentabilidade no tempo e, sobre todo, o equipo. En todo proxecto empresarial é fundamental un grupo de persoas que se complementen e cuxo traballo estea orientado á mellora continua e á execución do produto ou servizo".
n
nRachida Justo, profesora de xestión emprendedora do IE Business School, comparte esta opinión e asegura que nas start up con mellores perspectivas de futuro, os fundadores puxeron especial empeño en reunir profesionais con alto nivel de formación e dedicación total ao proxecto: "Facer realidade unha iniciativa empresarial require moitas horas de traballo, só así se atopan as mellores solucións".
n
nEn canto ao perfil do equipo, o coñecemento previo do sector non é esencial, pero si contar con experiencia laboral. "Hai que apostar pola riqueza que achega a diversidade. Se xa coñeces a área na que vas traballar é máis que probable que te deixes condicionar polas normas. E iso frea a innovación. É fundamental sentirse libre para saírse das convencións e atreverse a romper moldes", concreta Justo.
n
nAdaptarse ou morrer
n
nOutro trazo distintivo dos negocios de alto potencial é a súa capacidade de adaptación ao contorno. Tim Rowe, fundador e CEO de Cambridge Innovation Center, asegura que "máis que unha boa idea, o que realmente importa é ter identificado o camiño. O emprendedor debe ser creativo, áxil na solución de problemas e un líder capaz de convencer aos que o seguen". Neste percorrido os expertos teñen pouco que dicir: "Eles coñecen o que había antes, non o que está por chegar. Os novos empresarios teñen que escoitar ao mundo, aos consumidores, que son os que lle van marcar o rumbo. Da súa capacidade de adaptación ás súas demandas vai depender o éxito futuro", explica Rowe.
n
nÉ dicir, non hai que enrocarse nunha idea concreta de negocio. Superar a competencia require flexibilidade e non ter medo ao cambio. A profesora do IE destaca que "as start up que triúnfan souberon fuxir dese secretismo que leva a non compartir unha idea por medo a que cha rouben. Unha boa iniciativa pode mellorar de forma exponencial con achegas de persoas alleas ao proxecto".
n
nEsta teoría reflicte a esencia do alto potencial, é dicir, a innovación que, como sinala Martínez-Cava, "pode transformar calquera negocio considerado tradicional. Un exemplo desta transformación é o comercio electrónico polo que apostou boa parte do tecido empresarial. É a única canle de venda que crece en España, un 16,3% durante o primeiro trimestre de 2012, ata alcanzar unha facturación de máis de 5000 millóns de euros".
n
nPolo tanto, para que a túa start up sexa máis atractiva non é necesario sorprender cunha idea revolucionaria. Non te confundas: "A innovación é o proceso de converter ideas orixinais ou inventos en produtos, procesos ou servizos e que xeren riqueza de xeito sustentable. Vai máis alá da tecnoloxía, aínda que esta sexa unha parte importante,", engade Martínez-Cava.
n
nExemplos con nome propio
n
nAvinent. Albert Giralt é o socio director de Avinent, unha firma barcelonesa que irrompeu no mercado en 2006 cun novo implante dental que permite unha rápida integración no óso. A innovación deste produto e a continua investigación e desenvolvemento no campo da odontoloxía permitiulles conseguir un aumento continuado da cifra de vendas, a un ritmo superior ao 25% anual, ata chegar a facturar no último exercicio 8,5 millóns de euros e estar presentes nos cinco continentes. Dende a súa posta en marcha, esta 'start up' quería ter un modelo de negocio cun produto propio.
n
nGiralt opina que esta traxectoria foi posible grazas á súa aposta polo I+D+i e polo departamento de operacións. Pero tamén explica que traballaron moito na atención ao cliente, coidando todos os detalles para que a experiencia do usuario sexa satisfactoria.
n
nParkhelp. "en 2006 viamos que, a pesar das posibilidades que brindaba a enxeñería, traballar no sector non era rendible. Así que un grupo de catro amigos, empezamos a indagar e a buscar un nicho na área industrial desenvolvendo un produto propio", recorda Joan Manel Puig, CEO de Parkhelp, unha empresa especializada en sistemas de guiado intelixente na busca de aparcamento.
n
nA súa primeira oportunidade chegou ao gañar o concurso para desenvolver o parking da T4 de Madrid Barajas. Todo un reto que, a pesar das dificultades, levaron a cabo con éxito. Dende entón, a constante investigación e a creación de novas aplicacións converteuse nun dos seus eixes centrais, que xunto á internacionalización lles permitiron estar en 45 países, lograr unha inxección de capital de 3 millóns de euros e facturar máis de _8 millóns de euros en 2012.
n
nFidiliti. José Luis García Martínez afirma que as empresas de alto potencial non nacen, fanse: "Todas temos a mesma orixe: calar no mercado depende da capacidade de adaptación ao ámbito e de ser capaz de cubrir unha necesidade". Xunto con Lorena Senador-Gómez e José Luis García Huerta puxo en marcha hai apenas dez meses Fidiliti, unha firma que se especializou no campo das tarxetas de fidelización: permite levalas no móbil xunto coa información das marcas que escolla o cliente. A pesar da súa xuventude, esta 'start up' conta no seu haber con 10.000 usuarios e once empresas que xa apostaron por eles para mimar os seus clientes máis fieis. Presentarse a todos os concursos e innovar de xeito constante nunha das canles de venda máis tradicionais son, para García Martínez, as claves para incrementar o potencial da súa firma.
n
nNuubo.com. ¿Que tripulación escollerías para dar a volta ao mundo en submarino? Deste xeito formula Agustín Maciá a importancia de elixir os mellores compañeiros de viaxe para crear un negocio. Neste caso son Jacobo Crespo e Luis Sánchez os que o acompañaron para dar forma a Nuubo.com, unha empresa de dispositivos médicos sen fíos. En opinión de Maciá, "o concepto de alto potencial ten que ver con deseñar un produto capaz de cambiar o paradigma e os usos de vida dos usuarios. Nós optamos por lanzar algo completamente disruptivo que nos permita calar no mercado dende o primeiro momento". Nuubo comezou a operar en 2007, e o ano pasado pechou o seu exercicio cunha facturación de 300.000 euros, cifra que espera superar en 200.000 euros a finais deste ano, e dar o salto internacional en 2014.
n
n(Fonte: Expansión)
n
nSegundo o informe "As iniciativas emprendedoras con alto potencial de crecemento en España", elaborado pola Caixa e IE Business School, este tipo de empresas contan cun financiamento externo de máis de 100.000 euros e, malia a súa curta existencia, recibiron máis dun premio, algún internacional. Isto último é outro aliciente, pero non te deixes enganar por estes datos. Hai outros elementos que poden ser unha garantía para levar a túa compañía á primeira posición.
n
nSergio Martínez-Cava é o subdirector de Fundación da Innovación Bankinter, que acaba de lanzar Emprendedores, un proxecto para apoiar ás start up de alto potencial nas súas etapas iniciais. "Estes negocios teñen un crecemento de entre o 20 e o 25%, mesmo en tempos de crise. A súa traxectoria está ligada á creación de emprego, pero tamén a que apoian o seu desenvolvemento noutros factores como a tecnoloxía, a innovación, a sustentabilidade no tempo e, sobre todo, o equipo. En todo proxecto empresarial é fundamental un grupo de persoas que se complementen e cuxo traballo estea orientado á mellora continua e á execución do produto ou servizo".
n
nRachida Justo, profesora de xestión emprendedora do IE Business School, comparte esta opinión e asegura que nas start up con mellores perspectivas de futuro, os fundadores puxeron especial empeño en reunir profesionais con alto nivel de formación e dedicación total ao proxecto: "Facer realidade unha iniciativa empresarial require moitas horas de traballo, só así se atopan as mellores solucións".
n
nEn canto ao perfil do equipo, o coñecemento previo do sector non é esencial, pero si contar con experiencia laboral. "Hai que apostar pola riqueza que achega a diversidade. Se xa coñeces a área na que vas traballar é máis que probable que te deixes condicionar polas normas. E iso frea a innovación. É fundamental sentirse libre para saírse das convencións e atreverse a romper moldes", concreta Justo.
n
nAdaptarse ou morrer
n
nOutro trazo distintivo dos negocios de alto potencial é a súa capacidade de adaptación ao contorno. Tim Rowe, fundador e CEO de Cambridge Innovation Center, asegura que "máis que unha boa idea, o que realmente importa é ter identificado o camiño. O emprendedor debe ser creativo, áxil na solución de problemas e un líder capaz de convencer aos que o seguen". Neste percorrido os expertos teñen pouco que dicir: "Eles coñecen o que había antes, non o que está por chegar. Os novos empresarios teñen que escoitar ao mundo, aos consumidores, que son os que lle van marcar o rumbo. Da súa capacidade de adaptación ás súas demandas vai depender o éxito futuro", explica Rowe.
n
nÉ dicir, non hai que enrocarse nunha idea concreta de negocio. Superar a competencia require flexibilidade e non ter medo ao cambio. A profesora do IE destaca que "as start up que triúnfan souberon fuxir dese secretismo que leva a non compartir unha idea por medo a que cha rouben. Unha boa iniciativa pode mellorar de forma exponencial con achegas de persoas alleas ao proxecto".
n
nEsta teoría reflicte a esencia do alto potencial, é dicir, a innovación que, como sinala Martínez-Cava, "pode transformar calquera negocio considerado tradicional. Un exemplo desta transformación é o comercio electrónico polo que apostou boa parte do tecido empresarial. É a única canle de venda que crece en España, un 16,3% durante o primeiro trimestre de 2012, ata alcanzar unha facturación de máis de 5000 millóns de euros".
n
nPolo tanto, para que a túa start up sexa máis atractiva non é necesario sorprender cunha idea revolucionaria. Non te confundas: "A innovación é o proceso de converter ideas orixinais ou inventos en produtos, procesos ou servizos e que xeren riqueza de xeito sustentable. Vai máis alá da tecnoloxía, aínda que esta sexa unha parte importante,", engade Martínez-Cava.
n
nExemplos con nome propio
n
nAvinent. Albert Giralt é o socio director de Avinent, unha firma barcelonesa que irrompeu no mercado en 2006 cun novo implante dental que permite unha rápida integración no óso. A innovación deste produto e a continua investigación e desenvolvemento no campo da odontoloxía permitiulles conseguir un aumento continuado da cifra de vendas, a un ritmo superior ao 25% anual, ata chegar a facturar no último exercicio 8,5 millóns de euros e estar presentes nos cinco continentes. Dende a súa posta en marcha, esta 'start up' quería ter un modelo de negocio cun produto propio.
n
nGiralt opina que esta traxectoria foi posible grazas á súa aposta polo I+D+i e polo departamento de operacións. Pero tamén explica que traballaron moito na atención ao cliente, coidando todos os detalles para que a experiencia do usuario sexa satisfactoria.
n
nParkhelp. "en 2006 viamos que, a pesar das posibilidades que brindaba a enxeñería, traballar no sector non era rendible. Así que un grupo de catro amigos, empezamos a indagar e a buscar un nicho na área industrial desenvolvendo un produto propio", recorda Joan Manel Puig, CEO de Parkhelp, unha empresa especializada en sistemas de guiado intelixente na busca de aparcamento.
n
nA súa primeira oportunidade chegou ao gañar o concurso para desenvolver o parking da T4 de Madrid Barajas. Todo un reto que, a pesar das dificultades, levaron a cabo con éxito. Dende entón, a constante investigación e a creación de novas aplicacións converteuse nun dos seus eixes centrais, que xunto á internacionalización lles permitiron estar en 45 países, lograr unha inxección de capital de 3 millóns de euros e facturar máis de _8 millóns de euros en 2012.
n
nFidiliti. José Luis García Martínez afirma que as empresas de alto potencial non nacen, fanse: "Todas temos a mesma orixe: calar no mercado depende da capacidade de adaptación ao ámbito e de ser capaz de cubrir unha necesidade". Xunto con Lorena Senador-Gómez e José Luis García Huerta puxo en marcha hai apenas dez meses Fidiliti, unha firma que se especializou no campo das tarxetas de fidelización: permite levalas no móbil xunto coa información das marcas que escolla o cliente. A pesar da súa xuventude, esta 'start up' conta no seu haber con 10.000 usuarios e once empresas que xa apostaron por eles para mimar os seus clientes máis fieis. Presentarse a todos os concursos e innovar de xeito constante nunha das canles de venda máis tradicionais son, para García Martínez, as claves para incrementar o potencial da súa firma.
n
nNuubo.com. ¿Que tripulación escollerías para dar a volta ao mundo en submarino? Deste xeito formula Agustín Maciá a importancia de elixir os mellores compañeiros de viaxe para crear un negocio. Neste caso son Jacobo Crespo e Luis Sánchez os que o acompañaron para dar forma a Nuubo.com, unha empresa de dispositivos médicos sen fíos. En opinión de Maciá, "o concepto de alto potencial ten que ver con deseñar un produto capaz de cambiar o paradigma e os usos de vida dos usuarios. Nós optamos por lanzar algo completamente disruptivo que nos permita calar no mercado dende o primeiro momento". Nuubo comezou a operar en 2007, e o ano pasado pechou o seu exercicio cunha facturación de 300.000 euros, cifra que espera superar en 200.000 euros a finais deste ano, e dar o salto internacional en 2014.
n
n(Fonte: Expansión)
n