Códigos bidi: como “captar” consumidores a través dos móbiles intelixentes

Estreitar a relación entre empresas e consumidores, lanzar promocións ou simplemente espertar a curiosidade dos compradores son algunhas das utilidades dos códigos "bidi", chamados a ser o código de barras do século XXI que permiten acceder a datos específicos cunha aplicación de móbil.

n
n

nNo sector alimentario, cada vez son máis as empresas que recorren a esta tecnoloxía como soporte de información que dificilmente cabe na etiqueta dun envase ou para fidelizar aos clientes a través de contidos "extra", dende datos nutricionais ata propostas interactivas como xogos ou concursos.
n
nMoitas empresas ven nestes códigos chamados "bidi" (bidimensionais; tamén coñecidos como "QR", iniciais de "resposta rápida" en inglés) unha aposta de futuro para chamar a atención dun perfil de cliente activo en internet e nas redes sociais, e usuario dun smartphone, requisito imprescindible para poder ler o contido oculto nestas mensaxes abstractas.
n
n"Pode ser unha maneira moi novidosa e eficaz para que a compañía estreite a súa relación cos seus consumidores, que a través destes códigos teñen acceso a noticias de actualidade e contidos multimedia orixinais", afirmaron fontes de Coca-Cola, que os introduciu nos seus envases con motivo da eurocopa.
n
nNoticias de actualidade da cita deportiva, vídeos, imaxes ou o lanzamento dun anuncio publicitario caben nestes códigos, que Coca-Cola "seguirá implementando progresivamente para dar diferentes tipos de información aos consumidores".
n
nA inmediatez é unha das calidades do software que permite ler os "bidi": quen teña a aplicación instalada no seu móbil pode acceder a contidos cun só clic, que redirecciona a páxinas web sen necesidade de teclear a dirección completa.
n
nNon obstante, e aínda que cada vez son máis comúns os smartphones, o uso destes códigos aínda non está moi estendido en España, porque, segundo coinciden varias empresas, os consumidores non están o suficientemente informados acerca desta nova tendencia.
n
nRestaurantes e adegas
n
nMoitos restauradores e hostaleiros son conscientes de que aínda son poucos os que acceden ao contido que hai detrás destes pictogramas en branco e negro, pero apostan por eles para ofrecer "algo novidoso" aos clientes, como explicou o propietario do bar de tapas Estado Puro, Alfonso Castellano. Este establecemento aposta polos códigos "bidi" para interactuar cos seus clientes, cunha enquisa na que estes mostran a "súa primeira impresión" sobre o bar e que os responsables poden coñecer de forma inmediata. Segundo Castelán, uns 15 usuarios enchen ao día este cuestionario, o que demostra as súas múltiples opcións de futuro.
n
n"Estamos a pensar en ofrecer nas cartas un código para cada prato, con receitas, información para alérxicos ou promocións, para compensar dalgún modo ao cliente que os utiliza,", afirmou.  Hai quen aposta polos "bidi" como opción de sustentabilidade, como unha alternativa á repartición de folletos promocionais que prescinde do proceso de impresión e proporciona información especializada aos clientes.
n
n"Aínda que quizais estamos nun momento inicial de implementación, chaman moito a atención, e a xente decatarase pouco a pouco do que é, por curiosidade; ademais, permite dirixir a información concreta e iso é moi útil para a empresa", afirmou a técnico-xestor das rutas do viño Rioja Alavesa, Irantzu Hijazo.
n
nNo caso das empresas alimentarias, o futuro pode estar na información nutricional ou na trazabilidade dos produtos, unha proposta que puxeron en marcha compañías como Danone, que investiu catro millóns de euros nun proxecto para informar os compradores sobre a orixe do leite dos seus iogures.
n
nTrátase dun desenvolvemento de trazabilidade que permitirá aos consumidores -a través dun código "bidi"- consultar on-line de onde vén a materia prima do iogur, cun seguimento de todo o proceso produtivo que implica tamén aos gandeiros.
n
nEsta nova tecnoloxía ofrece ás empresas a posibilidade de dar renda solta á súa imaxinación, pois conseguir a ferramenta é doado: abonda con entrar nun dos portais especializados e converter unha "url" en código.  A clave está en como sorprender, para que o cliente queira saber que hai detrás dese universo de pequenos cadrados en branco e negro.
n
n(Fonte: EFE)
n

n