Catro de cada dez españois está disposto a conducir un coche autónomo

Un 34,2% dos condutores españois está disposto a poñerse á fronte dun coche autónomo e un 30,9% abre a posibilidade de conducir este vehículo nun futuro. Así o reflicte o II Informe ‘Españois ante a Nova Mobilidade’, elaborado polo Centro de Demoscopia de Mobilidade.

Pola contra, o estudo indica que o 22,6% non se imaxina como usuario dun coche autónomo e o 10,4% non cre que o use nunca. En calquera caso, un 60% pensa que o coche autónomo cambiará por completo a formación do usuario. Desta forma, ante os avances tecnolóxicos e de innovación que están a experimentar os automóbiles, os condutores demandan máis formación tecnolóxica para manexalo, segundo o mostra o Informe, que sinala que o 90% de usuarios piden máis formación tecnolóxica para manexar o seu coche.

Así mesmo, a investigación sinala que a percepción do coche autónomo varía dependendo das idades do condutor, xa que, entre os mozos de 18 a 24 anos o rexeitamento a deixar de conducir e que “lles conduzan” é maior, un 28,5%, que entre adultos de 55 a 64 anos -un 10%-.

Non obstante, subliña que oito de cada dez afirman que utilizan con frecuencia todos os dispositivos que equipa o seu coche. Non obstante, ante toda a tecnoloxía que incorpora o vehículo, o 76% dos condutores indican que necesitan que alguén lles ensine, un rol que llelo atribúen ás marcas e concesionarios. En cambio, un de cada catro pensa que debe ser a postvenda do vehículo e un 20%, as autoescolas. Por debaixo, un 15% afirma que debe ser a DGT quen lidere a instrución tecnolóxica.

Respecto aos principais factores de compra, o Informe recolle que, tal e como indicaba a primeira edición do estudo, prezo, consumo e deseño son os tres aspectos fundamentais para decidir a compra dun coche, por enriba da conectividade.

Refrescar coñecementos

Igualmente, ante os cambios que está a experimentar o coche, o documento reflicte que os españois ven necesario refrescar os seus coñecementos sobre condución. Neste sentido, sete de cada dez están a favor de actualizar coñecementos cada certo tempo, e mesmo un 30% dos condutores que  sacaron o carné hai menos de dez anos pensa que agora non o aprobaría, unha porcentaxe que é algo menor entre aqueles que o sacaron hai máis dunha década que entre os que o teñen máis recente.

Ademais, o estudo mostra que os condutores pensan que non só eles deben poñerse ao día, senón tamén as autoescolas, que se ben a maioría lles dá un aprobado (o 70%), deben mellorar a formación práctica e actualizar o material formativo. Igualmente, dous de cada tres consideran que o método actual do exame psicotécnico non é realmente útil para determinar a capacidade de cada un para conducir.

Neste sentido, a directora xeral de PONS Seguridad Vial, Shara Martín, recordou que “hai uns meses a DGT avanzou a súa intención de habilitar a posibilidade de examinarse do permiso de conducir cun vehículo dotado de sistema de aparcamento asistido”. “É un paso, pero son moitos os avances tecnolóxicos que incorpora o coche e non podemos ir tan detrás, non podemos pensar que conducir un coche hoxe é como hai 20 anos, e os propios condutores son conscientes de que xa non se trata dun volante e dous-tres pedais, que hai moito máis e máis tecnolóxico, polo que hai que reformular a súa formación”, engadiu.

Pola súa banda, Juan Hernández Luike, de autofácil, sinalou que “o horizonte do automóbil parece que é o coche autónomo, pero de momento xera máis dúbidas que desexos de montar nun” e asegurou que “hai moito descoñecemento en torno a el e en xeral os condutores consideran que necesitan máis información e coñecemento sobre todos os avances tecnolóxicos que leva o seu coche xa na actualidade”.

“Podemos entender ben como funciona a batería dun coche ou como comprobar o nivel de aceite do motor, pero alguén debería explicarnos como pechar o coche dende o smartphone ou como conducir co móbil replicado na pantalla do cadro de mandos”, indicou.

Mentres, o director xeral de AutoScout24, Gerardo Cabañas, afirmou que “moito se fala do papel futuro dos concesionarios, que seguirán facendo o que fan, vender principalmente, pero deberán asumir ademais un rol tecnolóxico”.

“Cando un usuario leve o coche que comprou, o 95% da explicación do vendedor será tecnolóxica, e o 5% restante, ou menos, para esas cousas como onde está a panca que abre o capó”, subliñou.

(Fonte: Agencias)