Boeing entra en Galicia cun proxecto de tecnoloxía para avións autónomos

O construtor estadounidense Boeing está presente en España dende hai máis de 80 anos. Ten instalacións en Madrid, Palma de Mallorca, Illescas (Toledo), Sevilla e Cádiz, un panel de localizacións ás que se une agora Galicia. O xigante aeronáutico gañou a licitación lanzada pola Xunta hai case un ano para entrar no CIAR (Centro de Investigación Aeroportada de Rozas, en Castro de Rei, Lugo) cun proxecto de innovación tecnolóxica para avións non tripulados.

A oferta gañadora, presentada pola división europea Boeing Research and Technology Europe, competía con outras tres propostas finalistas, nun concurso público cuxo gañador deberá desenvolver un programa de xestión e seguridade de tráfico para espazos aéreos compartidos, co apoio de 6,2 millóns de euros que achega a Xunta.

A proposta do construtor estadounidense obtivo a puntuación máis elevada e situouse claramente por diante das defendidas por Everis Aeroespacial e Defensa, Babcock e Deimos Space, respectivamente, segundo confirmaron fontes que participaron no proceso, cuxo resultado fará oficial a Xunta en próximos días. A misión de Boeing en Galicia será tutelada polo Centro Europeo de I+D (Boeing Research & Technology Europe), con sede en Madrid, onde o xigante estadounidense centraliza dende hai 15 anos toda a investigación e o desenvolvemento de tecnoloxías nas que traballa en colaboración con socios de distintos países europeos.

Programa de seguridade

O seu director, José Enrique Romá, explicou a este xornal recentemente que se trata dunha aposta estratéxica para a compañía. “Presentamos unha proposta moi sólida. Por parte de Boeing, é punteira no que ten que ver con navegación autónoma. O proxecto céntrase en problemas de alto nivel en seguridade aérea que queremos resolver coa nosa tecnoloxía”, avanzou o directivo.

Eduardo Carrillo, director de estratexia e de desenvolvemento de negocio do construtor estadounidense, tamén explicou a importancia desta aventura. “A aposta de Boeing céntrase no desenvolvemento de tecnoloxías que permitan a operación segura das aeronaves tripuladas e non tripuladas. Permitirá posicionar, tanto a Rozas como aos nosos socios galegos, como referentes no desenvolvemento de tecnoloxías para drons,” asegurou o pasado mes de abril.

Os drons do futuro

Boeing teñen moito camiño percorrido en materia de drons, e iso fai que a súa oferta partise como favorita. A firma estadounidense vai por diante en numerosas iniciativas. Por exemplo, recentemente presentou o prototipo do seu vehículo eléctrico de despegue e aterraxe vertical (eVTOL), capaz de soportar máis de 200 quilos de carga útil.

O dron funcionará cun sistema de propulsión eléctrica, está equipado con oito motores e mide ao redor de cinco metros de longo, máis de cinco de ancho e 1,20 de alto. Para Boeing, o dron tamén é unha tecnoloxía coa que quere revolucionar o sector das viaxes e o transporte aéreo. De feito é unha compañía punteira no desenvolvemento de prototipos de taxis voadores, en fase xa de voo experimental.

Di a Xunta que o investimento asociado ao CIAR (150 millóns ata o 2020) “xa é unha realidade que está a dar resultados concretos”. Xera 190 empregos de alta cualificación, 20 proxectos de I+D desenvolvidos polas empresas Indra e Babcock, e a participación neles de 18 compañías especializadas e centros de coñecemento.

De momento, ao redor dunha vintena de provedores galegos están xa a traballar para os dous construtores instalados no aeródromo lucense no desenvolvemento do polo industrial. A misión de Boeing é buscar solucións para a operación segura das aeronaves.

(Fonte: La Voz de Galicia)