Baixa latencia e interconexión: crucial para o coche conectado

Nos últimos anos observouse que o papel dos nodos de internet e a súa importancia dentro da infraestrutura crítica de internet está a cambiar significativamente, posto que cada vez máis empresas alleas ao sector das telecomunicacións conéctanse directamente a un punto de intercambio de internet (IXP, siglas en inglés). O coche conectado é un excelente exemplo de produto conectado á rede dixital e a industria do automóbil está a desempeñar un papel pioneiro neste desenvolvemento.

O desenvolvemento da chamada nova mobilidade está a propiciar un cambio na paradigma desta industria, cara a un máis sustentable, conectado e autónomo. Segundo cifras da Asociación Nacional de Vendedores de Vehículos a Motor, Reparación e Recambios (Ganvam), só hai un 20% de vehículos conectados. Con todo, as previsións afirman que en 2025 esta cifra aumentará até o 35% e en 2030 teremos ao redor do 40% do parque de vehículos conectado. Ademais, Anfac estima que no ano 2030 o 40% das matriculacións de turismos serán eléctricos.

Pero para conseguir estas cifras, fai falta contar cunha infraestrutura de TI robusta, resiliente e segura. A boa noticia é que en España imos polo bo camiño, posto que nos últimos cinco anos a Península Ibérica converteuse no hub dixital máis importante do sur de Europa, grazas ao despregamento de cables submarinos, múltiples centros de datos e puntos de interconexión. Os fabricantes están a decatarse de que non poden sacrificar a conectividade e que é preciso contar cun ecosistema eficiente e pechado de interconexión directa, que garanta que os datos dos coches conectados se poidan compartir de forma rápida e segura.

No caso dos coches autónomos, as baixas latencias están a converterse mesmo nun factor crítico de seguridade. Por iso, cada vez máis empresas elixen a vía da interconexión directa nun nodo de internet. O coche conectado é un ecosistema dixital que combina distintos tipos de datos. Isto inclúe datos sobre a seguridade física e as condicións da estrada, datos para mellorar a xestión do tráfico, datos sobre o estado e o mantemento do coche, datos para proporcionar entretemento, e moitas máis funcións.

Ao contar cunha conexión en rede con todos estes provedores a través dun punto de intercambio de internet, pode mellorar a latencia e, por tanto, a estabilidade e o tempo de resposta da conexión co coche. Ao conectarse a un punto de intercambio de internet, as redes de automoción poden conectarse a todos os provedores relevantes da forma máis directa e rápida. Esta conexión directa mellora significativamente o rendemento dos servizos e aplicacións dixitais dentro do coche, porque se minimiza a distancia xeográfica coas demais redes, reducindo a latencia. Á fin e ao cabo, o obxectivo é xestionar os datos o máis preto posible do usuario final para reducir os tempos de resposta.

Ademais, os vehículos conectados recollen e producen gran cantidade de datos persoais. A xestión desta información está a converterse nun quebradizo de cabeza para moitas compañías, pero a interconexión a través dun punto de intercambio non só mellora o rendemento, senón que tamén axuda a cumprir os requisitos de protección de datos e de cumprimento da normativa.

Se un fabricante de vehículos constrúe o seu propio ecosistema privado, pechado e seguro (CUG), poderá pór certas directrices para entrar nel e así non ter que controlar o cumprimento individual de cada socio ou partner, como se viña practicando até agora. Hoxe en día, a reputación dunha marca depende cada vez máis da calidade dos servizos dixitais que ofrece e grazas á baixa latencia que ofrecen os puntos de interconexión, o coche 100% conectado será realidade antes do que imaxinamos.

Fonte: Cinco Días