O sector das aeronaves pilotadas de forma remota (drons) prepárase ante a chegada inminente da nova normativa europea, que entrará en vigor en maio, e que regulará un sector de gran crecemento en España, normativa que incluirá como principais novidades un rexistro de operadores e sistemas de xeolocalización nun perímetro virtual como medida de seguridade ás áreas restrinxidas ao seu uso.
España conta na actualidade 4764 pilotos de drons, 5504 naves deste tipo rexistradas e un total de 3629 operadores. Respecto á formación actualmente hai un total de 71 escolas autorizadas de pilotos de drons (ATOs), segundo os últimos datos da Axencia Estatal de Seguridade Aérea (AESA).
A nova normativa permitirá un marco homoxéneo en toda Europa “no referido a normas, licenzas ou categorías operacionais”, explica a directora de seguridade de aeronaves da AESA, Marta Lestau, ante o seu crecemento exponencial. “Houbo gran vontade política para desenvolver unha normativa comunitaria sobre drons”, para un sector complexo, pero que se está a adaptar en “tempo récord”.
Contemplará, entre outras novidades, un rexistro de operadores co obxectivo cruzar datos con outros países, matrículas electrónicas para as aeronaves non tripuladas, así como sistemas de ‘geofencing’ para non poder voar en zonas restrinxidas. Ademais existirán categorías abertas e específicas para operar e no caso de operacións de maior risco estableceranse unhas categorías certificadas.
E é que se prevé que este sector xerará en 2035 un total de 1200 millóns de volume de negocio tendo en conta que haberá un total de 51.400 drons de uso profesional en activo, segundo os cálculos de Fomento.
Retos do sector
O concepto de operación actual de drons baséase, de momento, na acomodación en lugar da integración. A integración total dos dons na aviación tripulada necesitará elementos adicionais de desenvolvemento como fórmulas para medir altura, estandarización de sistemas e certificación, modificación das regras do aire, novas tarefas para os pilotos de RPAS (Sistema aéreo tripulado de forma remota, incluíndo o aparato e o sistema de control) e incremento da formación.
De feito, o responsable da división de RPAS en AESA, Juan José Sola, identifica como principais retos do sector a curto prazo a dixitalización, a regulación do uso recreativo, ou a formación, entre outros, así como a medio prazo a imprescindible integración en ámbitos urbanos, a análise da percepción social, a afección o ruído, así como a integración na xestión do tráfico aéreo (ATM).
A máis longo prazo había que avanzar segundo o experto noutros temas como a intelixencia artificial, a ciberseguridade, as certificacións, así como unha integración total na xestión do tráfico aéreo.
(Fonte: EP)