Así é a alternativa made in Spain aos auriculares e ao altofalante: sen cables e non invasiva

Non é un auricular porque non os usarás nos teus oídos. Non é un altofalante que pos sobre o colo porque as persoas máis próximas a ti non escoitarán apenas nada. Entón, ¿que é este novo dispositivo de son? É o principal gap ao que se enfrontan desde a española NekSound, como vender un produto que aínda non ten un nome xenérico para describilo, como convencer ao consumidor ao final.

Este dispositivo de son, en forma colar, para escoitar música sen cables, ten un peso de tan só 116 gramos. Ademais, está equipado con microaltofalantes estéreo direccionables ao oído do usuario, polo que non é invasivo nin molesta ao contorno. Tamén funciona como mans libres para poder falar por teléfono, ao incorporar un micrófono integrado.

NekOne, que conta cunha patente de deseño e forma en 168 países e que está fabricado integramente, cada un dos seus compoñentes en España, pódese usar desde o móbil ou desde unha pantalla táctil que ten incorporada. Así, incorpora dous altofalantes de 1.5W de son, polo que o usuario pode escoitar perfectamente, pero non xera máis de 20 decibelios de ruído ao contorno.

A idea de NekOne, como se chama este dispositivo, xorde dunha experiencia persoal do seu CEO e fundador, Álvaro Morillo: mentres corría por Barcelona, escoitando música cos seus auriculares, non escoitou a bucina dun coche e estivo a punto de ser atropelado. Co shock, explica, buscou unha forma de poder seguir practicando un dos seus hobbies dunha maneira máis segura. Ao non encontrala no mercado empezou a idea, hai xa máis de tres anos, o que agora están a punto de lanzar ao mercado (xa se pode realizar unha precompra na súa web e empezados os contactos con Amazon e MediaMarkt).

Mobilidade e seguridade

Así, buscan o seu nicho de mercado na revolución que se está producindo na mobilidade urbana: “As nosas cidades están cambiando, estanse usando cada vez máis bicicletas, patinetes, motos e coches eléctricos” que son extremadamente silenciosos, explica Pablo Esteve, director de Marketing.

O número de accidentes de tráfico no caso urbano estase incrementando nun 300% nos últimos sete anos, e en tres de cada 10 deles producírase unha advertencia sonora que non fora escoitada. “Queremos ser o produto que mitigue este problema, porque cremos que podemos salvar vidas, é dicir, evitar máis accidentes deste tipo”.

De feito, Morillo e Esteve aseguran que o seu novo dispositivo contaría co permiso da DGT e a súa regulación que multa con 200 euros o uso de auriculares se se circula con bicicleta ou patinetes, entre outros vehículos deste tipo. “A DGT recoñece que estamos dentro da lei” ao non ser contemplados como uns auriculares.

‘Made in Spain’

Pero antes de chegar ata aquí foron máis de tres anos para poder deseñar, desenvolver e fabricar este produto. Morillo recorda que non recibiron ningún tipo de axuda de I+D ni investimento, probablemente, pola falta de compresión do produto.

Foi unha longa fase de desenvolvemento, subliña. Tras realizar unha campaña de crowdfunding en Kickstarter na que en apenas uns días venderon máis de 400 dispositivos cando apenas tiñan un prototipo decente, apostaron por unha fabricación en México. A aventura mexicana non saíu ben: “Non só polos atrasos que tivemos nos prazos de fabricación, senón polas calidades que nos presentaron. Tivemos que tirar eses moldes ao lixo e empezar de cero”.

Esta acción, tirar o molde deseñado e prototipado ao lixo, tivérona que facer ata en tres ocasións. Tras México, Morillo cóntanos que decidiron non experimentar con Asia e apostar pola fabricación e o desenvolvemento tecnolóxico español. Así, agora móstrase orgulloso: “Todos os nosos compoñentes son ‘made in Spain’, non vén nada de China”.

Así, se aliaron coa española Lynx Pro Audio para a enxeñería acústica e para ecualizar o son, unha das partes máis delicadas do proxecto, xa que dela depende que os pequenos altofalantes integrados redireccionen ben o son cara o oído do usuario. Ademais, estes altofalantes contan cun estanco (para protexelos de chuvia, suor, po…) fabricado en carbono.

Outra das claves foi desenvolver un molde con inxección de silicona hipoalerxénica. Neste punto confiaron nunha firma de Ibi (Alacante) con máis de 70 anos de experiencia no sector do xoguete.

E, por último, a liña de ensamblaxe de todos os compoñentes téñena en Valencia, onde poderán fabricar ata 10.000 unidades ao mes para competir cos grandes fabricantes: Sony, JBL, Bosé ou LG, entre outros.

“É certo que ao fabricalo todo en España podemos perder algo de beneficio, pero gánase en calidade e en garantía”, puntualiza Esteve, que recoñece que agora necesitan un empuxón en investimento para poder levar o seu produto a mercados como Ámsterdam, Londres, Berlín e, incluso, Xapón, onde cren que NekOne ten un gran nicho de usuarios potenciais.

(Fonte: La Razón)