Expertos do Instituto Tecnolóxico de Massachusetts (MIT) traballan en espazos transformables e mobilidade baixo demanda para as cidades "sensitivas" do futuro, capaces de actuar e adaptarse ás necesidades do cidadán de forma dinámica.
n
n
nAsí o sinalou o director do grupo Changing Places do MIT Media Lab, Kent Larson, no panel 'O impacto das novas tecnoloxías nas metrópoles'' acerca da integración dos últimos avances nas grandes cidades presentes e futuras, no marco de EmTech España, a conferencia de referencia en tecnoloxías emerxentes do Instituto Tecnolóxico de Massachusetts (MIT).
n
nNun contexto en que máis da metade da poboación mundial vive en cidades, Larson considera que o modelo urbano actual "provoca problemas graves como o tráfico, a polución e a creación de novos guetos de superbloques, destinados só a vivendas, disfuncionais e nos que se depende totalmente do coche".
n
nAsí, propón realizar "intervencións urbanas", capaces de converter ás cidades nun conxunto de "microcidades", o que suporía "concentrar o 80% do que o 80% das persoas necesitan a dez minutos andando".
n
nIso é o que Larson e o seu equipo intentan poñer en marcha dende o seu laboratorio no MIT, no que "como se de pezas de Lego se tratase, maquetan as cidades en pezas de diferentes cores e combínanas entre si para ver cal é a mellor opción posible".
n
nSegundo as mesmas fontes, a cor destas pezas permite reconstruír as interaccións nas cidades, entre elementos urbanos e habitantes, e a tecnoloxía 3D posibilita "proxectar grandes cantidades de datos e facelos visibles aos que toman as decisións da morfoloxía urbana".
n
nNa xornada, expúxose que nas próximas décadas as vivendas serán "espazos pequenos, multifuncionais e personalizados que se transformarán de acordo ao estilo de vida dos seus ocupantes", mentres que a rede viaria "adaptarase ás condicións do tráfico sobre a marcha para reducir a conxestión" e os condutores "serán supervisados e recibirán información actualizada en tempo real".
n
nAs cidades senten e actúan
n
nO director do grupo Senseable City Lab do MIT, Carlo Ratti, indicou que "as urbes funcionan como calquera sistema dinámico: sentindo e actuando".
n
nRatti lidera un equipo dedicado a investigar a "capacidade crecente das metrópoles de captar o que nelas sucede". Grazas á recolección de información da rede de telefonía móbil permitiulle observar o comportamento e movementos das persoas durante a celebración da vitoria da Copa do Mundo de 2006.
n
nAdemais, a etiquetaxe de lixo, dentro do proxecto TrackTrash, permitiu a Ratti e o seu equipo seguir os movementos de varias decenas de residuos durante meses. Segundo indica, o seu obxectivo é "promover cambios no comportamento de consumo das persoas e axudar aos enxeñeiros sobre como facer máis eficiente o sistema".
n
nDende o punto de vista da cidade como ente capaz de actuar, considera que "poden usarse todos estes datos para deseñar mellores cidades", por exemplo mediante o proxecto HubCar, que ofrece información a través dunha aplicación sobre as traxectorias dos taxis que outras persoas collen na súa área, o que lles permite "compartir e usar mellor a infraestrutura que xa existe".
n
nÁ súa vez, o director do grupo LISITT da Universitat de València, Juan José Martínez, imaxinou unha cidade futura "máis limpa, menos conxestionada" e na que se faga "un uso máis racional do vehículo privado". Tamén anticipou que, nese espazo, predominarán os "vehículos eléctricos, funcionais e compactos, con sistemas de asistencia integrados no parabrisas, e que circulen por rutas óptimas predefinidas e comuníquense cos peóns".
n
n(Fonte: Europa Press)
n
n
n
nNun contexto en que máis da metade da poboación mundial vive en cidades, Larson considera que o modelo urbano actual "provoca problemas graves como o tráfico, a polución e a creación de novos guetos de superbloques, destinados só a vivendas, disfuncionais e nos que se depende totalmente do coche".
n
nAsí, propón realizar "intervencións urbanas", capaces de converter ás cidades nun conxunto de "microcidades", o que suporía "concentrar o 80% do que o 80% das persoas necesitan a dez minutos andando".
n
nIso é o que Larson e o seu equipo intentan poñer en marcha dende o seu laboratorio no MIT, no que "como se de pezas de Lego se tratase, maquetan as cidades en pezas de diferentes cores e combínanas entre si para ver cal é a mellor opción posible".
n
nSegundo as mesmas fontes, a cor destas pezas permite reconstruír as interaccións nas cidades, entre elementos urbanos e habitantes, e a tecnoloxía 3D posibilita "proxectar grandes cantidades de datos e facelos visibles aos que toman as decisións da morfoloxía urbana".
n
nNa xornada, expúxose que nas próximas décadas as vivendas serán "espazos pequenos, multifuncionais e personalizados que se transformarán de acordo ao estilo de vida dos seus ocupantes", mentres que a rede viaria "adaptarase ás condicións do tráfico sobre a marcha para reducir a conxestión" e os condutores "serán supervisados e recibirán información actualizada en tempo real".
n
nAs cidades senten e actúan
n
nO director do grupo Senseable City Lab do MIT, Carlo Ratti, indicou que "as urbes funcionan como calquera sistema dinámico: sentindo e actuando".
n
nRatti lidera un equipo dedicado a investigar a "capacidade crecente das metrópoles de captar o que nelas sucede". Grazas á recolección de información da rede de telefonía móbil permitiulle observar o comportamento e movementos das persoas durante a celebración da vitoria da Copa do Mundo de 2006.
n
nAdemais, a etiquetaxe de lixo, dentro do proxecto TrackTrash, permitiu a Ratti e o seu equipo seguir os movementos de varias decenas de residuos durante meses. Segundo indica, o seu obxectivo é "promover cambios no comportamento de consumo das persoas e axudar aos enxeñeiros sobre como facer máis eficiente o sistema".
n
nDende o punto de vista da cidade como ente capaz de actuar, considera que "poden usarse todos estes datos para deseñar mellores cidades", por exemplo mediante o proxecto HubCar, que ofrece información a través dunha aplicación sobre as traxectorias dos taxis que outras persoas collen na súa área, o que lles permite "compartir e usar mellor a infraestrutura que xa existe".
n
nÁ súa vez, o director do grupo LISITT da Universitat de València, Juan José Martínez, imaxinou unha cidade futura "máis limpa, menos conxestionada" e na que se faga "un uso máis racional do vehículo privado". Tamén anticipou que, nese espazo, predominarán os "vehículos eléctricos, funcionais e compactos, con sistemas de asistencia integrados no parabrisas, e que circulen por rutas óptimas predefinidas e comuníquense cos peóns".
n
n(Fonte: Europa Press)
n
n
n