Algo está a cambiar en torno ás start-ups tecnolóxicas españolas, que dun tempo a esta parte parece estar a atraer máis investimento que nunca. Segundo cálculos feitos por CincoDías, só no último mes e medio producíronse preto de 20 operacións de entrada de capital nestas novas empresas, que lles permitiu captar en conxunto uns 50 millóns de euros. Unha cifra nada desprezable, máis tendo en conta a crise económica que vive o país.
n
n
nA operación máis potente foi a de Privalia, a compañía de ecommerce fundada por Lucas Carné e José Manuel Villanueva, que a mediados de maio pechou unha rolda de investimento de 25 millóns, polo que a sociedade belga Sofina (hólding da multimillonaria familia Böel con participacións en Gaz de France ou Danone) pasou a ser accionista da firma. Unha entrada de capital que, sen dúbida, dá un novo pulo á empresa, que en 2012 creceu un 32% tras pechar o exercicio cunha facturación de 422 millóns de euros.
n
nOutros movementos destacados tamén se produciron en torno a start-ups ligadas ao comercio electrónico. Así, Bonsai, Attitude e Atresmedia (controlada polo Grupo Planeta) acaban de investir nove millóns (a última delas vía publicidade) en El armario de la tele, unha firma capitaneada por Laura Herrera que vende roupa dos programas de televisión por internet, e que ao igual que Privalia apostan por unha expansión internacional.
n
nDo mesmo xeito, We Are Knitters, que comercializa kits para que cada un teza as súas propias garantías de la, recibiu un investimento de 150.000 euros de Cabiedes & Partners e dos business angels François Derbaix, fundador de Toprural.com, e Yago Arbeloa, presidente da Asociación de Investidores e Emprendedores de Internet. E a empresa aragonesa Funidelia, dedicada á venda online de disfraces e decoración festiva, pechou unha rolda de financiamento de 300.000 euros liderada polo club de investimento Big Sur Ventures-Necotium e na que tamén participou Cabiedes & Partners.
n
nEntradas e xogos
n
nPero quizais, as outras dúas operacións de captación de fondos máis importantes foron as que afectaron a Ticketea, a start-up española de venda de entradas, e a empresa catalá de xogos sociais Akamon. A primeira recibiu catro millóns de dólares (3,2 millóns de euros) de Seaya Ventures, o fondo creado recentemente por Beatriz González (filla de Francisco González, presidente do BBVA) , e Michael Kleindl. A segunda, pechou a súa primeira rolda de investimento por 2,8 millóns, no que participaron os fondos de capital risco Axon Partners Group e Bonsai Venture Capital, que pasaron a controlar case o 25% da sociedade. A operación de Akamon converteuse nunha das inxeccións de capital máis altas en primeira rolda no sector online español.
n
nOutras roldas significativas son a de Sodena, que inxectou 450.000 euros en TedCas, unha das start-up estrela de Wayra, que desenvolve tecnoloxías de xestos e movementos para o ámbito sanitario, e a da familia Entrecanales, Fides e Vitamina K, que inxectaron hai uns días 400.000 euros en The Mad Vídeo, unha empresa que ofrece tecnoloxía para etiquetar e compartir contidos de vídeos. Tamén a de Nextchance, que investiu un millón na firma madrileña Eldeseazo.com, un buscador de ofertas por internet. E a aposta de Juan Roig, dono de Mercadona, que a pasada semana deu detalles sobre as 15 start-ups nas que o seu fondo Alquería Capital vai investir tres millóns.
n
nMoito máis diñeiro en busca de máis investimentos
n
nO mundo das start-ups viuse impulsado por iniciativas lanzadas por grandes grupos como Telefónica, conta Rodolfo Carpintier, presidente da incubadora española de negocios de internet DADE. A operadora creou Wayra, para axudar a firmas de nova creación nunha primeira etapa, e posteriormente Amérigo, unha rede de fondos destinados a proxectos en fase de expansión. Nesta segunda iniciativa, que consta de cinco fondos, comezou cun capital comprometido de 300 millóns de euros, achegados por distintos socios, incluída Telefónica, que fixo unha achega de 68 millóns de euros. En Amérigo, a teleco conta con socios como o CDTI, o Fondo Europeo de Investimentos, o ICO, Axe, o Institut Català de Finances e diversos family offices.
n
n"Esta inxección de diñeiro fresco, unido á chegada de novos fondos con máis achegas, como Kibo Ventures, Active Venture, Nauta Capital, Bullet ou Seaya Ventures impulsou investimentos máis potentes en start-ups", engade Carpintier. Só o fondo Seaya Ventures ten unha potencia actual de investimento de 40 millóns de euros, aínda que o seu obxectivo, segundo distintas fontes, é chegar aos 75 millóns no primeiro trimestre de 2014.
n
nPara este experto, a chegada destes fondos é boa para o ecosistema de start-ups españolas, porque ata agora había falta de apoio en roldas de financiamento superiores a tres millóns de euros, esenciais para que os proxectos poidan crecer e se internacionalizar.
n
nCarpintier está convencido de que nos próximos meses se van incrementar as inxeccións de capital en start-ups españolas, tanto en número coma en tamaño. "Se os grupos españois amplían os seus investimentos, mobilizarán tamén a fondos internacionais. Ademais, inverter en start-ups españolas é máis barato que facelo noutras francesas ou inglesas, por exemplo,", di.
n
nInterese pola canle virtual
n
nA Ignacio Somalo, empresario, consultor e un referente do ecommerce español, non lle sorprende que moitos dos investimentos se estean a facer en start-ups dedicadas ao comercio electrónico. "É lóxico, porque é un sector saudable, que crece, e onde as empresas tradicionais están a poñer moitos recursos. Teñen claro que deben apostar pola canle virtual".
n
n(Fonte: Cinco Días)
n
nOutros movementos destacados tamén se produciron en torno a start-ups ligadas ao comercio electrónico. Así, Bonsai, Attitude e Atresmedia (controlada polo Grupo Planeta) acaban de investir nove millóns (a última delas vía publicidade) en El armario de la tele, unha firma capitaneada por Laura Herrera que vende roupa dos programas de televisión por internet, e que ao igual que Privalia apostan por unha expansión internacional.
n
nDo mesmo xeito, We Are Knitters, que comercializa kits para que cada un teza as súas propias garantías de la, recibiu un investimento de 150.000 euros de Cabiedes & Partners e dos business angels François Derbaix, fundador de Toprural.com, e Yago Arbeloa, presidente da Asociación de Investidores e Emprendedores de Internet. E a empresa aragonesa Funidelia, dedicada á venda online de disfraces e decoración festiva, pechou unha rolda de financiamento de 300.000 euros liderada polo club de investimento Big Sur Ventures-Necotium e na que tamén participou Cabiedes & Partners.
n
nEntradas e xogos
n
nPero quizais, as outras dúas operacións de captación de fondos máis importantes foron as que afectaron a Ticketea, a start-up española de venda de entradas, e a empresa catalá de xogos sociais Akamon. A primeira recibiu catro millóns de dólares (3,2 millóns de euros) de Seaya Ventures, o fondo creado recentemente por Beatriz González (filla de Francisco González, presidente do BBVA) , e Michael Kleindl. A segunda, pechou a súa primeira rolda de investimento por 2,8 millóns, no que participaron os fondos de capital risco Axon Partners Group e Bonsai Venture Capital, que pasaron a controlar case o 25% da sociedade. A operación de Akamon converteuse nunha das inxeccións de capital máis altas en primeira rolda no sector online español.
n
nOutras roldas significativas son a de Sodena, que inxectou 450.000 euros en TedCas, unha das start-up estrela de Wayra, que desenvolve tecnoloxías de xestos e movementos para o ámbito sanitario, e a da familia Entrecanales, Fides e Vitamina K, que inxectaron hai uns días 400.000 euros en The Mad Vídeo, unha empresa que ofrece tecnoloxía para etiquetar e compartir contidos de vídeos. Tamén a de Nextchance, que investiu un millón na firma madrileña Eldeseazo.com, un buscador de ofertas por internet. E a aposta de Juan Roig, dono de Mercadona, que a pasada semana deu detalles sobre as 15 start-ups nas que o seu fondo Alquería Capital vai investir tres millóns.
n
nMoito máis diñeiro en busca de máis investimentos
n
nO mundo das start-ups viuse impulsado por iniciativas lanzadas por grandes grupos como Telefónica, conta Rodolfo Carpintier, presidente da incubadora española de negocios de internet DADE. A operadora creou Wayra, para axudar a firmas de nova creación nunha primeira etapa, e posteriormente Amérigo, unha rede de fondos destinados a proxectos en fase de expansión. Nesta segunda iniciativa, que consta de cinco fondos, comezou cun capital comprometido de 300 millóns de euros, achegados por distintos socios, incluída Telefónica, que fixo unha achega de 68 millóns de euros. En Amérigo, a teleco conta con socios como o CDTI, o Fondo Europeo de Investimentos, o ICO, Axe, o Institut Català de Finances e diversos family offices.
n
n"Esta inxección de diñeiro fresco, unido á chegada de novos fondos con máis achegas, como Kibo Ventures, Active Venture, Nauta Capital, Bullet ou Seaya Ventures impulsou investimentos máis potentes en start-ups", engade Carpintier. Só o fondo Seaya Ventures ten unha potencia actual de investimento de 40 millóns de euros, aínda que o seu obxectivo, segundo distintas fontes, é chegar aos 75 millóns no primeiro trimestre de 2014.
n
nPara este experto, a chegada destes fondos é boa para o ecosistema de start-ups españolas, porque ata agora había falta de apoio en roldas de financiamento superiores a tres millóns de euros, esenciais para que os proxectos poidan crecer e se internacionalizar.
n
nCarpintier está convencido de que nos próximos meses se van incrementar as inxeccións de capital en start-ups españolas, tanto en número coma en tamaño. "Se os grupos españois amplían os seus investimentos, mobilizarán tamén a fondos internacionais. Ademais, inverter en start-ups españolas é máis barato que facelo noutras francesas ou inglesas, por exemplo,", di.
n
nInterese pola canle virtual
n
nA Ignacio Somalo, empresario, consultor e un referente do ecommerce español, non lle sorprende que moitos dos investimentos se estean a facer en start-ups dedicadas ao comercio electrónico. "É lóxico, porque é un sector saudable, que crece, e onde as empresas tradicionais están a poñer moitos recursos. Teñen claro que deben apostar pola canle virtual".
n
n(Fonte: Cinco Días)
n