Nin Facebook, nin Tuenti, nin Fotolog. A primeira rede social da historia foi SixDegrees, unha plataforma que xa en 1997 permitía aos usuarios crearse un perfil e conectar con algúns amigos. De feito, o nome fai referencia á teoría de que calquera ser humano está conectado a outro do planeta por 6 coñecidos. SixDegrees pechou, e moito evolucionou o mundo do social media desde entón.
A nivel global hai case 3.500 millóns de usuarios activos de redes sociais, o que supón que un 45% da poboación as emprega, un 9% máis que en 2018, segundo o estudo Dixital in 2019 elaborado por We are Social e Hootsuite. Aínda que as cifras demostran a boa saúde do sector, o crecemento no último ano foi moito menor que en anteriores. Concretamente, segundo este mesmo estudo, de 2017 a 2018, o número de usuarios de redes sociais aumentou nun 13% a nivel global, e un ano antes o crecemento foi dun 21%.
No caso de España, segundo o Estudo Anual de Redes Sociais 2019 elaborado pola axencia de mercadotecnia dixital Elogia para IAB Spain, o 85,5% dos internautas de 16-65 anos utiliza este tipo de plataformas, o que representa máis de 25 millóns usuarios no noso país. Estes datos reflicten a madurez dun sector que desde o 2009 (cun 51% de penetración) até o 2017 (86% de penetración), mostrou signos de crecemento, pero no últimos tres anos mantívose estable.
“Hai anos que alcanzamos a madurez en redes sociais. Están totalmente integradas na nosa rutina e ás veces dáse o caso de que dicimos cousas como ‘falei co meu amigo esta mañá’ e que xa non especificamos se o fixemos nun café, por teléfono ou por WhatsApp ou Facebook; á fin e ao cabo, todo son vías para chegar a un mesmo obxectivo. Así pois, se iso non é madurez… Iso si, seguen evolucionando e crecendo. Á fin e ao cabo, é o propio usuario o que sempre está a esixir melloras e novas funcionalidades, mesmo en redes nas que leva unha década e das que goza”, explica María Baeta, editora sénior de Softonic.
As cifras de usuarios de redes sociais demostran o seu bo momento, con Facebook, YouTube, WhatsApp, Facebook Messenger e WeChat no cinco primeiros postos a nivel global. Facebook é o líder indiscutible, con 2.271 millóns de usuarios activos mensuais, mentres que a súa aplicación de mensaxería, Facebook Messenger, ten 1.300 millóns.
“É certo que a preocupación pola privacidade dos datos en Facebook xerou unha gran desconfianza entre os usuarios da plataforma. Ademais, creouse o movemento #DeleteFacebook, co que moitos usuarios anunciaban a súa saída da rede social utilizando ese hashtag. Con todo, segundo os datos de Dixital in 2019, a audiencia de Facebook creceu case un 10% a nivel mundial respecto de 2018, ademais segue sendo unha das redes sociais máis utilizadas polos usuarios, polo que os temores e as intencións de abandonala parecen ter pouca base”, explican desde Hootsuite.
“Parece que como usuarios asumimos que se queremos algo gratis, todo ten un prezo. Patalease moito, pero en realidade pouca xente marcha das redes como protesta das súas prácticas, ás veces pouco transparentes”, engade Baeta.
En mensaxería instantánea, plataformas que desde hai uns anos se consideran redes sociais, Facebook tamén é o líder. WhatsApp, que foi comprada pola compañía de Mark Zuckerberg en 2014 por 21.800 millóns de dólares, conta actualmente con 1.500 millóns de usuarios a nivel global, 200 millóns máis que o ano anterior, segundo o estudo de We are Social. En España, é a rede por excelencia e segundo o Estudo Anual de Redes Sociais 2019, un 88% dos internautas emprégaa.
A súa base de usuarios, 25 millóns, non variou demasiado nos últimos anos no noso país, segundo IAB Spain.
Se hai unha rede que mantén o crecemento é Instagram. Adquirida por Facebook en 2012 por 1.000 millóns de dólares, esta plataforma segue aumentando os seus usuarios ano tras ano e actualmente conta con 1.000 millóns, 200 millóns máis que en 2018. En España, os internautas que aseguran empregar esta rede social pasaron do 18% en 2014 ao 54% en 2019, afirman en IAB Spain.
“Seguramente crecerá aínda máis. Xa non só é unha rede para particulares, senón que moitas empresas se deron conta do tirón que ten. Instagram xa deixa vender online, ademais de que moitos influencers pasáronse a esta rede social índose de YouTube, cuxas políticas son moito máis estritas. Instagram é moito máis laxo en segundo que temas e é máis difícil que che censuren”, apunta Baeta.
Pola súa banda, Youtube segue con boa saúde, sendo a segunda rede máis usada no mundo con 1.900 millóns de usuarios. Así mesmo, Twitter queda moi por detrás a nivel mundial, con 326 millóns. En España, a rede social do paxariño foi adiantada por Instagram en 2018 e este ano afiánzase esta vantaxe.
(Fonte: Expansión)