As pequenas e medianas empresas son unha figura clave do tecido económico español, tanto pola súa alta representación, o 97%, como pola súa transcendencia no día a día. Este tipo de empresas tivo que adaptarse de forma inesperada aos cambios producidos pola Covid-19 co obxectivo de sobrevivir e sacar adiante o negocio. A forma de adaptarse foi a transformación dixital.
Con motivo de analizar como se adaptaron as pequenas e medianas empresas, GoDaddy publicou o Observatorio sobre dixitalización de GoDaddy 2021: estudo sobre a madurez dixital das microempresas en España e Europa. Os datos do informe son resultado de enquisas a máis de 5100 empresas europeas de España, Alemaña, Francia e Italia.
Algúns datos reveladores do informe indican que 7 de cada 10 empresas de Alemaña, España e Italia xa teñen páxina web e/ou presenza nas redes sociais. E que o 78% das pequenas empresas españolas cren que os negocios máis dixitalizados poderán recuperarse mellor e medrar segundo vaia diminuíndo o impacto do Covid-19. Ademais, as pemes españolas sitúanse en primeira posición en canto a creación e manexo das redes sociais.
Un punto importante para coñecer o nivel de madurez dixital das pemes españolas é analizar como incorporaron e aproveitaron o uso das tecnoloxías. O Observatorio sobre dixitalización de GoDaddy 2021 incluíu un dixital index das diferentes empresas europeas enquisadas. Con iso púidose establecer unha clasificación sobre o nivel de dixitalización. Tivéronse en conta variables como a continuidade, ferramentas, sistemas utilizados, etc. De maneira que se puideron establecer catro niveis: pioneiras dixitais, asentadas dixitais, escépticas dixitais e iniciadas dixitais.
As pemes españolas sitúanse á cabeza das empresas pioneiras dixitais, aínda que é o país que menos negocios ten dixitalizados. O 28% das pemes españolas son pioneiras dixitais, e o 26%, asentadas dixitais, xa que teñen unha boa infraestrutura dixital, aínda que son reservadas en canto á mercadotecnia dixital. No medio atópanse as iniciadas dixitais, representando ao 22%. Neste nivel sitúanse aquelas que están convencidas das vantaxes da dixitalización, pero aínda non están correctamente equipadas. E, por último, os escépticos dixitais cun 24%, que amosan un escaso compromiso.
En España, menos do 20% das pemes están totalmente dixitalizadas. Isto pode ser un problema á hora de competir con empresas máis grandes que contan con máis recursos. Por iso, as subvencións para a dixitalización das pemes son unha grande axuda para reducir esta brecha. Grazas ao Plan de Dixitalización de Pemes realizarase un investimento público de fondos europeos de aproximadamente 5000 millóns de euros até 2023. Ten como obxectivo acelerar a dixitalización dun millón e medio de pequenas e medianas empresas, das cales ao redor do 80% son autónomos e microempresas.
Fonte: Cinco Días