Case cincuenta anos máis tarde, aquela arcaica idea sufriu unha grande evolución: o paso do vidro ao metacrilato e outros materiais máis “brandos”. Isto converteu as lentes de contacto nunha solución máis solvente e adecuada para o uso diario, transformando así a vida de todos os seus consumidores.
As lentes de contacto sufriron unha evolución mínima dende a súa creación. Por sorte, o ritmo da industria está a punto de dar un xiro de 180 graos. E é que compañías como Samsung, Google ou Sony xa están a traballar en novos modelos de lentes de contacto capaces de ofrecer algo máis que unha mellora visual ou un cambio de cor do iris. Estas lentes de contacto son máis ambiciosas e prometen medir niveis de glicosa en sangue ou facer da realidade virtual algo máis invisible do que ata agora puidemos imaxinar.
Dende o laboratorio secreto Google X (spin-off do xigante de internet Google), xurdiron as primeiras lentes de contacto capaces de medir os niveis de glicosa do ser humano. Estas lentes de contacto intelixentes utilizan sensores en miniatura e antenas máis delgadas que un cabelo humano para medir e compartir os niveis de glicosa en sangue, converténdose así nun produto sorprendentemente útil para persoas con diabete.
Paralelamente, unha pequena startup coñecida como Triggerfish tamén está a traballar nunhas lentes de contacto intelixentes capaces de combater o glaucoma, unha enfermidade ocular que resulta nunha perda de visión total ou parcial co paso do tempo. Máis concretamente, a misión destas lentes de contacto é medir as variacións de presión ocular, alertando tanto ao seu propietario coma ao médico en caso de detectalas. A súa proposta foi aprobada mesmo por diferentes organismos reguladores como a FDA (EEUU).
Sony, pola súa banda, tamén está a experimentar coas lentes de contacto nos seus laboratorios de I+D internos. A súa proposta resulta máis tecnolóxica e menos “medicinal”: tomar fotografías cun simple aceno de ollos. Estas lentes de contacto fotográficas montarían diversos sensores capaces de transformar unha lente de contacto convencional nunha cámara fotográfica.
Entre as características máis destacables da patente solicitada por Sony destacan a posibilidade de facer zoom, enfocar en diferentes zonas, axustar a apertura e mesmo compartir as fotografías de forma sen fíos con diferentes dispositivos (como ordenadores, smartphones ou mesmo tablets).
Google tamén solicitou diferentes patentes máis alá da súa proposta relacionada coas medicións de glicosa. Unha das máis recentes suxire a inclusión de celas solares capaces de obter enerxía da luz ambiental e, por conseguinte, alimentar os circuítos das lentes de contacto intelixentes do futuro. Isto permitiría a eliminación de baterías (repletas de compoñentes químicos) e, sobre todo, unha mellor xestión do espazo.
Esas mesmas lentes de contacto serían capaces de medir temperaturas, niveis de alcohol en sangue, alerxias ou mesmo procesar datos reais como os prezos ou os sinais de tráfico, o que se convertería nun primeiro paso cara á realidade aumentada coa que tanto insistiron algúns expertos na materia.
De feito, Samsung xa está a dedicar numerosos esforzos nese campo. Vendo a súa aposta pola realidade virtual (mediante produtos como as Gear VR), a compañía tamén parece estar a traballar na realidade aumentada, capaces de alterar os elementos da vida cotiá e de converter a interacción coa tecnoloxía en algo moito máis invisible e natural que nunca.
Esta proposta, coñecida popularmente como Gear Blink -procedente dunha patente solicitada por Samsung- contaría cunha cámara, unha pantalla e diferentes sensores e antenas capaces de medir constantes vitais. Estas lentes de contacto manterían unha conexión permanente co smartphone, o cal procesaría a información recollida por estas.
O futuro
Máis alá das grandes compañías, universidades como a de Michigan tamén se están a internar nesta nova tendencia. No seu caso particular, a Universidade de Michigan desenvolveron lentes de granulo capaces de capturar todo o espectro infravermello, o que permitiría gozar de visión nocturna, entre outras moitas aplicacións.
Aínda que poida parecer excesivamente futurista, a realidade é que estas novas tendencias xa se están a aproximar ás tendas, e será cuestión de tempo que estas se estandaricen como a tendencia a seguir -moito mellor que produtos como Google Glass-.
(Fonte: Hipertextual)