"Todo cambiou". Esta frase repetiuse sen parar nos corredores e relatorios dunha das feiras de mercadotecnia dixital máis concorrida en España, a OMExpo, celebrada en Madrid.
n
n
En apenas dous anos as redes sociais, os smartphones, os cupóns desconto ou os xogos online pasaron da nada a atraer millóns de persoas. Con eles o consumidor volveuse máis elusivo que nunca. Salta dun lado a outro e xa non se fía das marcas, senón das recomendacións dos seus amigos en Facebook, LinkedIn, Twitter ou YouTube, en tempo real e sobre a marcha. ¿Como reaccionar? ¿Como gañar a súa confianza nun mundo dixital?
n
n
Máis de 160 relatores en 100 sesións intentaron debullar en OMExpo posibles respostas. O crecemento da feira é un síntoma do interese: 7000 asistentes, un 11% máis que o ano pasado, e 120 expositores, un 30% máis. Iso si, entrada gratuíta e marfallada de afeccionados e profesionais, o que non entusiasmou aos segundos. Entre as respostas, múltiples versións. Hugo Oliveras, director creativo executivo de McCann Erickson, avisa que xa non vale anunciarse nun par de sitios. "Hai que formular estratexias de mercadotecnia máis elaboradas, máis complexas, e non só querer vender, senón transmitir experiencias, achegar valor".
n
n
A axencia organizou recentemente unha competición en Twitter para facer promoción de o lanzamento en España de BlackBerry Torch. Quen tuiteara máis rápido unha mensaxe gañaba un terminal. Houbo 3000 participantes. Con Coca-Cola crearon en Nadal unha web onde descoñecidos podían intercambiarse regalos entre si. Subíronse máis de 10.000 obxectos e o 40% intercambiouse. "A marca non vendía nada, só poñía a web e as ferramentas. Pero provocaba unha experiencia no consumidor nunhas datas entrañables", di Oliveras.
n
n
Cada vez máis anunciantes seguen esta ruta: acudir a internet, as redes sociais e o móbil para dar unha volta de rosca á mercadotecnia tradicional. O 54% dos usuarios de internet en España xa accede regularmente a redes sociais, segundo eMarketer. É a taxa de penetración máis alta das cinco principais economías europeas. En dous anos será o 63%. Os usuarios activos de Facebook pasan nesta rede 13 minutos ao día, tres veces máis que en Google, di Nielsen. E se os cálculos de eMarketer son correctos, Twitter e Facebook acapararán o 8% do total do gasto en publicidade online a nivel mundial no 2012.
n
n
A gran vantaxe destas canles, apunta Marisa Manzano, directora comercial de Microsoft Advertising, é a súa capacidade de segmentación e medición. "Xa non vale matar moscas a canonazos, agora podemos escoller o perfil exacto do consumidor con quen queremos conectar e medir ao instante o impacto da campaña". Miguel Melgarejo, de Tuenti, coincide. "Ofrecemos ás marcas un target concreto moi definido en idade, afeccións, localización… E somos, segundo Nielsen, unha das páxinas con maior fidelización do mundo: 82 minutos por día e sesión".
n
n
Este furor polo dixital, xunto ás valoracións desmesuradas de Facebook (65.000 millóns de dólares) ou Twitter (7700 millóns), leva a moitos a preguntarse se estamos ante unha burbulla de fume a punto de rebentar. "¿ Son as redes sociais outra moda, un hype?", preguntaba Maribel García, responsable de publicidade no móbil de Vodafone. "Falar de burbulla paréceme unha frivolidade. Xa son unha realidade", resolveu Andrés Carranza, da axencia Konecta. "Outra cousa é que o modelo actual resista no futuro. E aspectos como a privacidade dinnos que veremos moitos cambios".
n
n
As marcas globais 'falan' menos
n
n
Se alguén corre o risco de perderse na inmensidade de internet, esas son as multinacionais e as grandes marcas. A complexidade de facer promoción de múltiples produtos e servizos en decenas de países e o delicado de manter a reputación online fainos avanzar máis lentas no uso da mercadotecnia dixital. Un informe elaborado por Estudio de Comunicación entre grandes firmas en España, Portugal, Chile, México e Arxentina demostra que un 74% non utiliza as redes sociais a nivel local. E só o 52% desenvolveu páxinas web para todos os países nos que opera.
n
n
"En Latinoamérica case 100 millóns de persoas acceden a redes sociais, e este número crece por momentos. Ignoralo é un grave erro estratéxico para calquera empresa, especialmente para as que comercializan produtos de consumo masivo", explica Benito Berceruelo, conselleiro delegado de Estudio de Comunicación. Un exemplo: BMW ou Tirafonda teñen presenza activa en Facebook ou YouTube en España pero non en Portugal. Coca-Cola, non obstante, realiza constantes promocións e concursos a nivel local en redes sociais.
n
n
O mesmo erro cométeno algunhas empresas españolas. Iberia ou Repsol, malia a súa presenza internacional, centran a súa actividade en redes sociais e blogs en España. Aínda así, as grandes firmas españolas sacan mellor nota na xestión da comunicación en internet que as latinoamericanas ou as portuguesas. "Se nos comparamos coas compañías anglosaxonas", continúa Berceruelo, quédanos un "longo camiño por percorrer".
n
n
O poder do SEO
n
n
Malia o tirón das redes, a mercadotecnia en buscadores supón aínda o 53% do investimento en medios dixitais en España. Google domina case todo o pastel. "Eles estanse socializando e as redes sociais converténdose en buscadores", di Miguel Orense, director de Kanvas Media e experto en posicionamento (SEO). Co último cambio no algoritmo de Google, o labor destes especialistas é máis importante. "As páxinas con contido propio mellorarán posicións".
n
n
(Fonte: Cinco Días)
n