A miúdo resaltouse que hai unha crecente escaseza de profesionais de STEM (Ciencia, Tecnoloxía, Enxeñería, Matemáticas) no mercado laboral. Na última década, os informes publicados polo Instituto Nacional de Innovación, o estudo de Academias Nacionais de EE.UU., o Consello Presidencial de Asesores en Ciencia e Tecnoloxía entre moitos outros apuntaban cara á necesidade de aumentar o grupo de talentos de STEM se a tendencia deste sector do mercado laboral seguía á alza.
No pasado realizáronse moitos intentos sen destacar para aumentar o volume de inscritos nos cursos tipo STEM, incluíndo axudas e bolsas, pero a robótica educativa parece renovar o interese nestes como ninguén. Inclúe Ciencia, Tecnoloxía, Enxeñería e Matemáticas, as mesmas que se ensinaron anteriormente como catro temas diferentes, pero agora xuntas nun só bloque.
A robótica educativa converteuse nun campo que involucra os estudantes, codifica, deseña, desenvolve e opera robots, facilitando así o desenvolvemento da súa comprensión e aplicación de diversos temas. O rigor e a complexidade deste enfoque varían dende programas para unha educación infantil a programas de postgrao. A robótica tamén se utiliza para facilitar o ensino e a instrución e así facer que a aprendizaxe sexa divertida, xerando así interese nos estudantes de STEM. Coas innovadoras formas de ensino que emerxen coa robótica, estase a converter rapidamente na nova R da aprendizaxe no novo mundo revolucionado pola tecnoloxía.
Moitas escolas que combinan STEM e Robótica comezaron nos últimos anos a impartir programas de aprendizaxe facendo uso da robótica educativa, mesmo na educación primaria. Ademais, moitas compañías de xoguetes e robótica sumáronse á tendencia e deseñaron os seus produtos para facer que os cursos relacionados con STEM sexan máis simples, interactivos, atractivos e emocionantes a nivel escolar.
Usan robots STEM-friendly para ensinar conceptos básicos de enxeñería, deseño, construción, probas, desenvolvemento e conceptos básicos de codificación. Os estudantes colaboran e desenvolven robots para resolver problemas realistas como a necesidade dun transporte rápido.
Ao alcance de todos
Actualmente hai un amplo abano de recursos e posibilidades ao alcance de todos, como os robots Dash & Dot, que son uns pequenos robots programables para que os nenos teñan o seu primeiro contacto, ou o robot TankBot de Ubtech, unha ferramenta ideal para iniciarse na robótica educativa que combina a construción dun robot e a programación das súas funcións, ou mesmo a sinxela Sphero, unha bóla robótica programable.
Isto axuda a desenvolver o seu interese en materias que lideran a innovación como matemáticas, codificación, enxeñería, ciencia e tecnoloxía. A aprendizaxe é máis divertida e máis rápida en comparación coas formas tradicionais de impartir clase. Ao ser máis interactivos e creativos, este tipo de formación crea un alto nivel de compromiso para que os estudantes sigan cursos STEM mesmo despois da escola secundaria.
Por outro lado, os empregos que requiren formación STEM están a crecer aproximadamente a un ritmo do dobre da taxa que os empregos tradicionais o fan, o que xera un grande interese en todos os sectores e facilita o acceso aos recursos necesarios, pois hoxe en día é moi sinxelo adquirir robótica educativa e conseguir un grande asesoramento nos primeiros pasos en lugares como RCTecnic.com.
(Fonte: NCyT Noticias da Ciencia e a Tecnoloxía)