A intelixencia artificial entra na moda en plena crise

Europa non pode seguir a consumir como o veu facendo no último século. Esta é a idea sobre a que se vertebra o novo Plan de acción que o pasado mes de marzo a Unión Europea puxo en marcha para alongar a vida dos produtos, protexer o medio ambiente e, de paso, defender o dereito dos consumidores a gozar do que compran durante máis tempo. Virginijus Sinkevičius, comisario de Medio Ambiente, Océanos e Pesca, expresouno cunha imaxe gráfica: “Só temos un planeta Terra, pero, se seguimos a este ritmo, en 2050 estaremos a consumir coma se tivésemos tres”.

No punto de mira das institucións europeas está a moda, cuxo frenético modelo fast fashion, baseado na sucesión de tempadas que se atropelan entre si, xera, en estimacións da propia Unión Europea, uns oito millóns de residuos téxtiles no territorio, dos que apenas se recicla un 20%. O resto acaba en vertedoiros ou incinerado.

Algo está a cambiar, con todo, entre as principais marcas de moda, e estao a facer da man da última tecnoloxía. A finais de xullo, Adolfo Domínguez subliñou un dato coñecido entre as marcas: o 80% do tempo, os clientes apenas usan o 20% do seu armario. Por iso, a firma puxo a disposición do público ADN, unha ferramenta de intelixencia artificial que aconsella de maneira personalizada a cada usuario, baseándose en estatísticas e algoritmos, para que só adquiran aquilo que de verdade necesitan e lles gusta.

A pesar da súa aparente complexidade, o funcionamento do sistema é bastante sinxelo. Primeiro, a propia intelixencia artificial aprende dos gustos dos clientes a partir dun cuestionario online para que, posteriormente, os persoal shoppers de Adolfo Domínguez traduzan estas preferencias nunhas poucas pezas recomendadas. Despois, ADN ofrece aos clientes a roupa escollida por outros consumidores con gustos parecidos, polo que, canto máis tempo pasa e máis enquisas recibe, máis afina esta intelixencia o seu olfacto.

Fonte: Cinco Días